HET middel tegen Zilvervisjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Re: HET middel tegen Zilvervisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:11

jakkie, ik vind ze allemaal bah Nagelbijten / Gniffelen

Hoop dat je er snel een definitieve oplossing voor vindt TS

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:41

Wat een vieze beesten inderdaad. Ik ben verhuisd binnen mijn studentenhuis en op mijn nieuwe kamer lopen ze ook echt overal.. Ik heb vochtvreters staan (ik dacht ook dat het niet vochtig was) maar na een week of 14 zaten die helemaal vol met vocht. Heb alles weggehaalt wat ze maar interessant kunnen vinden en zie ze nu minder. Je schijnt ze met lijmvellen te kunnen vangen maar vind ik toch iets zieligs hebben. Verder de kieren dichtmaken en na gaan of ze niet achter de lijm van je tapijt aanzitten ofzo (die bestaan namelijk ook)

En verder succes! Ik hou het ook in de gaten want ik heb ze wel op mijn slaapkamer Boos!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:19

Ik volg dit even of iemand er een oplossing voor weet.

Woon je soms in een nieuwbouw woning? Bij ons in de wijk is het nl ook echt een ware plaag, ze zitten overal.
Eerst ging ik aan mezelf twijfelen wat schoonmaken betreft, maar ik ken mensen in de buurt die echt super poetserig zijn en die hoor ik ook klagen. Heb tot nu toe nog geen doeltreffend middel gehoord om ze weg te krijgen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 12:32

monique4 schreef:
Vanaf dat we nieuwe buren hebben, zo`n 2 jaar geleden, heb ik ze ook in huis Clown ze doen idd niks, zijn nutteloos, maar ik wil die vieze insecten ook niet in huis, op tv was laatst zo`n apparaat dat je in het stopcontact moest steken en dat werkte dan door het netwerk, gaf een soort impuls af waar insecten niet tegen kunnen, iemand ervaring mee??

jaaah dat heb ik ook gezien. Wil ik ook wel eens weten of iemand het heeft en of t werkt?

Helaas hebben we geen huurhuis dus kunnen we niet via die manier de hele buurt te verdelgen haha

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 12:33

Laurabram schreef:
Ik volg dit even of iemand er een oplossing voor weet.

Woon je soms in een nieuwbouw woning? Bij ons in de wijk is het nl ook echt een ware plaag, ze zitten overal.
Eerst ging ik aan mezelf twijfelen wat schoonmaken betreft, maar ik ken mensen in de buurt die echt super poetserig zijn en die hoor ik ook klagen. Heb tot nu toe nog geen doeltreffend middel gehoord om ze weg te krijgen.

Ja we wonen in een nieuwbouw woning. Deze woning staat hier nu 5 jaar (of was t 6) Heb het aan mijn collega gevraagd die 2 straten verder woont en heeft er dus ook last van :S

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 12:36

Jimb0o schreef:
Wij hebben ze ook gehad, toen ik nog op zolder sliep. Daar hadden we van die schotten met daarachter allemaal oude boeken. Nu hebben we die boeken en alle zooi in afgesloten plastic dozen zitten en ik heb ze al een hele tijd niet meer gezien. Volgens mij doen ze niets, maar ik kreeg al de kriebels toen ik die beesten zag, had altijd het idee dat ze in mijn bed zouden kruipen...
Onze buren hadden ook last van die beesten. Worden ze ook niet gegeten door spinnen?

Zal ik je wat vertellen vorige week sloeg ik dus mijn deken van mijn bed toen ik 's nachts op bed ging en toen zat er dus een op mijn matras onder de deken. Heb een boekje gepakt hem van mijn bed afgeslagen en toen de dekens erafgehaald, matras van bed en eerst onderzocht of er niet meerdere zaten voordat ik veilig in bed durfde stappen. Dat was dus eigelijk de druppel. Ik dacht ullg!! nu wil ik echt van ze af dus heb toen een berichtje geplaatst op bokt Tong uitsteken

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:48

Wij hebben ze helaas ook in huis.
Ze doen dan wel niks, maar ik vind het ontzettend vieze en enge beestjes Tong uitsteken
Ze gaan vaak onder plinten zitten, als je met een gewone bus insectenspray onder de plint spuit komen ze er bij ons allemaal onderuit gekropen en gaan dan dood.
Maar er zitten er volgens mij zoveel dat dit niet de manier is om ze uit te roeien..

Mijn moeder werkt bij iemand in de huishouding met een nieuwbouw woning.
Waarschijnlijk heeft ze ze daar vandaan meegenomen...

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:41

wij hebben ze ook en we worden er stront ziek van. Ze komen overal en het worden er steeds meer. Ik sla ze steeds kappot maar het lijkt wel als ik er een dood heb dat er weer 10 voor in de plaats komen :S

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:48

Ze zijn overal te vinden op het moment,schijnt met de luchtvochtigheid en de temperatuur te maken te hebben.

Ik heb ze ook gehad en andere familieleden en kennissen ook.

Ik spuit dan weer goed met omgevingsspray voor vlooien voor katten. Haha! En gek genoeg zijn ze daarna weggebleven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:04

Op het werk hebben we veel van die papiervisjes, schieten dan ineens uit een doos papier ofzo, ik schrik me elke keer de pest.
Ik weet ook echt niet wat je er tegen kan doen, wij pletten ze altijd maar gewoon.

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:11

Hier zitten ze ook overal Nagelbijten / Gniffelen
Vaak in het bad.
Ik kom ze ook heel vaak tegen maar ik vind ze echt zo vies dat ik meteen mn vader roep.
Ik heb er ook wel is een onder me kussen gehad en een keer op m'n dekbed.
Ze zitten meestal meer in kamers met behang dan kamers met verf,etc.
(Ze kruipen achter het behang geloof ik)
Als er iets is wat je er tegen kan doen hoor ik het graag. Clown

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:13

Horsesandme schreef:
Anthea schreef:
He gadverdamme. Waar komen die vandaan dan? Scheve mond

Als ik dat toch eens wist..

Wij hebben ze ook Scheve mond Ze k omen uit de afvoer. Ze zijn eigenlijk om rommel op te ruimen... En je hebt ook beestjes die boeken eten, en ben je de pineut... Ik had er laatst een in mn bed zitten, controleer nu élke avond eerst mn bed voor ik er in durf te stappen Tong uitsteken

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:42

Brr... Zo'n schattige naam, maar zulke enge beestjes ! Vork
Ben blij dat ik ze hier niet heb. Lachen

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:51

Ahhhh Wij hebben ze ook! Maar daarnaast hebben wij ook ovenvisjes.. drama!! ze lijken erg veel op elkaar, alleen de 1 houdt van vochtig en de ander juist niet Tong uitsteken
ik heb de moed al opgegeven om ze te verdelgen(woon in studentenflat dus is onbegonnen werk) maar mocht hier nog een goeie tip langskomen...

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:02

Wij hebben ze hier ook, is vooral in de nieuwere huizen (ons huis is 14 jaar oud dus vrij jong) ze eten idd papier enzo. En als je ze wilt uitroeien moet je dat doen door de verdelgingsdienst te laten komen. Dit kost 85 euro om de beesten te verdelgen, en dna moet je heel je huis leeg maken omdat anders al je meubels enz. onder de troep zitten, je meubels moet je uiteraard weer controleren op die griezels want als je er een aantal in je spullen laat zitten zitten ze een half jaar later er weer met de hele familie... *zucht* Wij gaan overmorgen verhuizen naar Elshout en laten dan voor de nieuwe bewoners het huis bestrijden, ik hoop dat het werkt voor ze! In ons nieuwe huis is nog geen enkel zilvervisje gesignaleerd. Mijn moeder heeft alle spullen die meegaan wel 3 x doorzocht naar de beestjes omdat ze hoopt er vanaf te zijn!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:10

Man man man, ik heb ook een plaag..mn toilet, onder het laminaat komen zo vandaan !! zelfs uit het putje van mn wasbakje in de toilet en voorraadkast..moet alles zeer goed afsluiten..spoel ik er eens 1 door, lopen ze net zo hard weer terug een paar minuten later.
Heb al van alles geprobeerd, zelfs spray tegen vlooien Tong uitsteken

Weet wel dat ze bij de boerenbond of welkoop (Sanex van hier werkt geloof ik daar en die gaf me ooit een tip, maar die ben ik dus totaal vergeten, staat hier ergens op bokt) een spulletje is om ze te verdelgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:56

0mandy0 schreef:
Wij hebben ze hier ook, is vooral in de nieuwere huizen (ons huis is 14 jaar oud dus vrij jong) ze eten idd papier enzo. En als je ze wilt uitroeien moet je dat doen door de verdelgingsdienst te laten komen. Dit kost 85 euro om de beesten te verdelgen, en dna moet je heel je huis leeg maken omdat anders al je meubels enz. onder de troep zitten, je meubels moet je uiteraard weer controleren op die griezels want als je er een aantal in je spullen laat zitten zitten ze een half jaar later er weer met de hele familie... *zucht* Wij gaan overmorgen verhuizen naar Elshout en laten dan voor de nieuwe bewoners het huis bestrijden, ik hoop dat het werkt voor ze! In ons nieuwe huis is nog geen enkel zilvervisje gesignaleerd. Mijn moeder heeft alle spullen die meegaan wel 3 x doorzocht naar de beestjes omdat ze hoopt er vanaf te zijn!

Oude huis dan wel niet laten "ontvissen" maar wel letterlijk alles nagekeken.
Papiertje voor papiertje.

Ben benieuwd...

die baby's van ze zijn namelijk doorzichtig en een halve cm groot.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:25

Zilvervisjes heb ik niet, wel met grote regelmaat pissebedden, graak er ook niet vanaf...

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:31

wij hebben er ook al een paar jaar last van.
wat bij mij wel geholpen heeft is van dat poeder van roxazet of kruidvat achter je plinten en in kieren en naden spuiten9is tegen wespen en kruipend ongedierte)
het is toen wel minder geworden maar ik kom er nog regelmatig 1 tegen.
ik heb er een keer 1 gevangen en aan een kennis van me laten zien die zelf ongedierte bestrijder is en die zei dat het om ovenvisjes ging en dat die leven van de lijm in boeken en behang.
ik heb toen wel spul van hem meegekregen maar dat hielp niet en was ook nog eens heel duur.
dat poeder hielp bij mij beter.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 19:17

Ik heb nu dus het vlooienmiddel gebruikt voor in huis. Dit hadden we gekocht toen de hond vlooien had. Heb ze deze week tot nu toe niet gezien. Heb t n week geleden gespoten Tong uitsteken
BLIJ Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:56

Citaat:
Vanaf dat we nieuwe buren hebben, zo`n 2 jaar geleden, heb ik ze ook in huis Clown ze doen idd niks, zijn nutteloos, maar ik wil die vieze insecten ook niet in huis, [b]op tv was laatst zo`n apparaat dat je in het stopcontact moest steken en dat werkte dan door het netwerk, gaf een soort impuls af waar insecten niet tegen kunnen, iemand ervaring mee??

Ze kunnen wel ziektes overbrengen zei m'n moeder ooit, maar weet niet of dat echt zo is hoor... iig, ik vind 't maar smerige beesten Nagelbijten / Gniffelen

Wij hebben wel zo'n apparaatje voor in het stopcontact dat iets zou moeten uitzenden tegen muggen... maar 't werkt niet helaas Nagelbijten / Gniffelen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:04

Die stopcontactdingen zijn 9 van de 10 keer nutteloos Nagelbijten / Gniffelen

Een vochtvreter wil nog wel eens helpen en anders hebben ze bij de boerenbond redelijk agressief verdelgingsmiddel, dat werkt ook maar kan soms wel vlekken achterlaten.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:04

Jakkes. Ja, wij hebben ze ook. Erg smerig.
En dan haal ik een foto van de muur en daar zitten er dan zomaar een stuk of 4/ 5 achter. Gatver. Ik maak ze altijd dood als ik ze zie en het lijkt inmiddels wat minder te worden.
Gelukkig heb ik er nog nooit 1 in bed gevonden Misselijk

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:10

Wij hebben ze hier ook wel eens.
Maar echt in periodes .. Ik heb me laten wijsmaken dat die beestjes aan je kleren vreten maar nog nooit wat van gemerkt Knipoog
Ik zou ook niet weten hoe je er echt vanaf komt. De boel elke dag stofzuigen houdt ze hier wel weg.