welke hond zou ik het beste nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LK_2312

Re: welke hond zou ik het beste nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:44

een welsh corgi pembroke.. hele lieve hondjes, zijn rustig in huis, spelen doen ze heel graag.. ook kun je gewoon een grote wandeling met ze maken.. en misschien leuk omdat het jouw hondje is: ze stellen zich heel erg in op 1 persoon. als je er een beetje mee gaat trainen luisteren ze prima.. Knipoog

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:47

Een kooikerhondje, of markiesje. Haha!
Kooikerhondje heb ik zelf, superlief. Wel wat eenkennig soms. Maar heel leergierig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:58

Ik heb zelf een welsch Corgi met echt welsch Corgi gedrag maar ik raad het toch af,ze hebben een zeer strakke hand nodig en nog veel meer.De fokkers hebben steeds minder nestjes omdat heel veel mensen niet met ze om kunnen gaan.Er wordt er namelijk nog al eens 1 aan gereden alleen omdat ze niet goed hebben leren luisteren.Die van ons heeft toevallig alle cursussen gehad bij de fokker,maar dan nog moet je ze goed onder apèl hebben staan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:03

Een asielhondje

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:03

Dat is ook een goede optie.

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:21

Kitty84 schreef:
@ Vavesta, volgens mij zegt ook niemand hier dat het een ras is...en de TS vraagt welke hond, niet welk ras Knipoog

Citaat:
ooh heb even boerenfox opgezocht! zien er idd erg leuk uit!nog iemand rassen?

misschien lees ik het anders Rolleyes

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:38

marleen_usar schreef:
Ik heb zelf een welsch Corgi met echt welsch Corgi gedrag maar ik raad het toch af,ze hebben een zeer strakke hand nodig en nog veel meer.De fokkers hebben steeds minder nestjes omdat heel veel mensen niet met ze om kunnen gaan.Er wordt er namelijk nog al eens 1 aan gereden alleen omdat ze niet goed hebben leren luisteren.Die van ons heeft toevallig alle cursussen gehad bij de fokker,maar dan nog moet je ze goed onder apèl hebben staan.

hmm.. dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.. de corgi's die ik ken luisteren over het algemeen goed! wij hebben juist voor een corgi gekozen omdat terriers slecht luisteren en een corgi beter.. en omdat ze rustiger zijn.. maar elke hond is anders Knipoog

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:55

Kijk op internet en in je omgeving welk ras je aanspreekt en als je je keuze hebt gemaakt en uiteindelijk wellicht 2 of 3 rassen over hebt die aan jouw "eisen" voldoen kun je het beste contact opnemen met de rasvereniging. Zij zijn op de hoogte van fokkers en eigenaren bij jou in buurt met wie je kunt afspreken om een middagje naar de honden te komen kijken/ wandelen. Pas dan kun je een redelijke inschatting maken of het karakter van het ras bij jou past.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:11