De top 5 vakantie hufters, denk na voor je een huisdier neem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

angela333

Re: De top 5 vakantie hufters, denk na voor je een huisdier neem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:07

Miss_Montana schreef:
angela333 schreef:
Is toch te erg voor worden dat zoiets nogsteeds voorkomt Boos!
Tegen de vakantie bellen ze bij ons ook met tig tegelijk voor euthanasie van hun
zogenaamde zieke/ bijtende huisdier.
Gelukkige weten we wel met dat soort mensen om te gaan. Whoosh!

Gebeurd dit echt? Wat afschuwelijk Verdrietig
Ben wel benieuwd naar wat jullie tegen deze randdebielen doen eigenlijk Bloos

Dit komt helaas nog zeer regelmatig voor, maar je kan vaak aan het begin van zo'n telefoongesprek
al horen welke kant het opgaat en wat voor mensen het zijn.

Vaak krijg je ze gewoon heel goed vastgel.lt en dat gaat niet op een vriendelijke manier Vork .
Gelukkig staan we inmiddels ook bekend als praktijk die niet zomaar op verzoek dieren laat inslapen en
dat merk je ook aan de mensen die nog wel bellen voor een zogenaamd bijtende hond/ een hond van
15 (die pas 9 blijkt te zijn).
Ze verzinnen de mooiste verhalen .
We hebben nu als regel dat er bij agressieve honden altijd een door ons gekozen gedragstherapeut
bijkomt en dat die inschat hoe/wat.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:11

vind het belachelijk
wij hebben al iemand die naar onze katten kijkt als we maar 2 dagen weg zijn

is toch normaal

je laat je kinderen toch ook niet alleen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:15

angela333 schreef:
Gelukkig staan we inmiddels ook bekend als praktijk die niet zomaar op verzoek dieren laat inslapen

Klinkt banal maar krijg je dan niet juist van die praktijken zoals eerder in dit topic al wordt verteld, dat ze ze verzuipen in de sloot??
Verzuipen...Echt zijn ze niet goed bij hun hoofd ofzo!! En daarna nog doodleuk gierend en lachend op vakantie gaan, ik kan er met mn verstand niet bij!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:19

Vreselijk, jammer genoeg komt dit inderdaad vaak voor.
Ik word ook altijd zo treurig als ik op marktplaats kijk bij knaagdieren, al die diertjes die met hok en al gratis en voor niets worden aangeboden, denk dan na voor je aan een huisdier begint. Hoewel je ze natuurlijk beter op marktplaats kan zetten dan te beginnen aan de praktijken zoals hierboven omschreven.. walgelijk!!

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:09

@ Chica-> Er zullen altijd wel dierenartsen blijven die ze wel laten inslapen, en die mensen
zoeken vaak net zolang door tot ze er zo 1 vinden. Als ze het lef hadden om ze zelf dood
te maken hadden ze wrsch niet eens de moeite genomen ons te bellen.
Want dat kost dan natuurlijk weer geld
Maar ik ben blij dat we voor ons zelf kunnen zeggen dat we aan dat soort praktijken
gewoon niet meewerken. Vork

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:13

Maar, toch vind ik het inslapen een betere oplossing dan het beestje aan een touwtje midden in het bos achter te laten. Op deze manier wordt er niet onnodig geleden.
Het beste is natuurlijk netjes bij een asiel afleveren of iemand vinden die tijdens je vakantie er voor wilt zorgen. Maar, als ik zou moeten kiezen tussen achterlaten en inslapen, zou ik ook voor inslapen kiezen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:31

het beste is natuurlijk netjes zorgen voor je dier PUNT! niks asiel! en niks moeten kiezen tussen achterlaten en inslapen, gewoon voor je dieren zorgen en anders ga je maar niet op vakantie.

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:56

cissy schreef:
het beste is natuurlijk netjes zorgen voor je dier PUNT! niks asiel! en niks moeten kiezen tussen achterlaten en inslapen, gewoon voor je dieren zorgen en anders ga je maar niet op vakantie.

Ben ik het volkomen mee eens Ja

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:04

Ik heb dus een maand of twee geleden een konijntje gevonden midden in de stad bij een supermarkt.
Het arme dier was helemaal de kluts kwijt.
Ze hadden haar bij de glasbak gezet met voer en al.
Wat een plek voor een konijn, een week later hebben ze op dezelfde plek een jack russel vastgebonden gevonden.

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:10

Voor ons is de consequentie van onze (binnen) katten, hond en paarden dat we gewoon vakantie vieren thuis en dus niet weg gaan. Hebben we juist lekker extra veel tijd voor de beestjes, dat is pas vakantie! Ik kan er niet bij dat mensen zulke dingen doen. Werkelijk onvoorstelbaar....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:34

Ik ben blij dat mijn katten heel zelfstandig zijn en elkaar ook liever zien dan mij, dus ik kan wel een nachtje weg.

Maar voor de rest houd ik er gewoon rekening mee, het zijn mijn schatten en ik vind het niet erg om thuis te blijven voor ze.

Ik vind ook niet dat een DApraktijk dan maar dieren moet gaan inslapen, je kunt niet verwachten dat zij dan verantwoordelijik zijn voor mogelijk leed...

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:38

Zag laatst in het park van Breda een zwart met wit konijn... die hoorde volgens mij ook niet echt in de natuur :S Gelukkig is in het park genoeg beschutting en eten te vinden voor dat konijn, het zag er niet ontevreden uit maar toch... Denk dan eerst inderdaad na voordat je een huisdier neemt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:11

Het zijn geen mensen die dit doen maar beesten. Ik snap niet waar het verstand of gevoel zit bij dit soort wezens.
Totaal van alle kennis verstoken nemen ze een dier, stel idioten. Ik wordt hier echt razend van, ik zou ze ter plekke de nek omdraaien.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:15

Mijn man was een keer op de motor aan het rijden, word hij ingehaald door een auto. Ziet hij even later dat er een kat gewoon met 120 uit het raam word gegooid, levend. Officieel mag het niet natuurlijk maar auto en bijbehorende volwassenen zijn daarna ook niet geheel onbeschadigd op hun vakantieadres aangekomen Duivel .

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:25

Miss_Montana schreef:
angela333 schreef:
Is toch te erg voor worden dat zoiets nogsteeds voorkomt Boos!
Tegen de vakantie bellen ze bij ons ook met tig tegelijk voor euthanasie van hun
zogenaamde zieke/ bijtende huisdier.
Gelukkige weten we wel met dat soort mensen om te gaan. Whoosh!

Gebeurd dit echt? Wat afschuwelijk Verdrietig
Ben wel benieuwd naar wat jullie tegen deze randdebielen doen eigenlijk Bloos

Ik zat van de zomer met mijn kat bij de DA toen er een Duits echtpaar binnenkwam met een Maltezer hondje..
Bij ons is het zo dat de wachtkamer pal naast de balie is, deur stond open, dus ik kon alles meeluisteren. Ik hoorde het echtpaar tegen de baliemedewerkster zeggen dat ze zich verkeken hadden op hun vakantie en dat ze hun hond echt niet meer langer konden gebruiken deze vakantie, of het lieve beestje (ja zo zeiden ze het) een spuitje kon krijgen zodat hij overal vanaf was en zij hun plannen tijdens de vakantie konden voortzetten..

Nou.. Ik zat te kóken daar achter die deur..
De baliemedewerkster was ook wat verward en haalde dus de DA erbij.. Deze is zo ontzettend uitgeschoten tegen de mensen, heeft het hondje in beslag genomen. Wel de mensen hun gegevens genoteerd Pling en heeft het hondje toen opgevangen.
Nu woont dit lieve diertje bij mijn buurvrouw, ze had zich geen liever hondje kunnen wensen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:45

Onze hond was aan een boom gebonden door zijn vorige eigenaren, toen ze hem vonden ..
Breng hem dan desnoods nog zelf naar het asiel.

Vreselijk zo'n mensen

Edit:
Mijn vorige konijn werd altijd verzorgt door de buurvrouw,
en ik kreeg hem dan altijd 2 kilo dikker terug Clown
Mijn huidige konijn word verzorgt door mn ouders als ik weg ben,
Ik verbouw zelfs het hok zodat ze m makkelijker kunnen vangen en verzorgen.
Onze hond is dat óf onze ouders thuisblijven, en anders zorgen of m'n broer of ik ervoor.
Als we geen oppas hebben voor onze dieren, mooi niet dat mijn vakantie dan doorgaat hoor.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:40

Wij hadden ons konijn (hij is na een paar jaar bij ons te hebben gewoond overleden) hier uit de buurt.
Waarschijnlijk gingen zijn vorige baasjes op vakantie (was begin zomervakantie) en hebben hem gewoon in de buurt gedumpt.
Hij was echt tam en mensen en honden gewend.
We hebben advertenties enzo gezet, maar niemand die hem op is komen halen...
Maar wij hebben nog een paar jaar van hem genoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 01:08

Inoterry schreef:
. Officieel mag het niet natuurlijk maar auto en bijbehorende volwassenen zijn daarna ook niet geheel onbeschadigd op hun vakantieadres aangekomen Duivel .

Oei wat heb je uitgevroten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:30

ik denk dat ik dat wel weet, zou precies hetzelfde hebben gedaan!
Inoterry, Is je man later nog teruggegaan om die kat te zoeken?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:36

Mijn ouders hebben een aantal opvangdieren, ik heb er zelf ook 1, komen allemaal stuk voor stuk uit zeer egocentrische families.

Boodschap aan alle hufters die voldoen aan de top 5:

Mensen, bezint eer gij begint!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:37

als ik lang wegga zeg langer dan 2 nachten dan gaan mijn honden in pension, anders blijven ze gewoon thuis. Mijn katten blijven zowizo thuis.

Ik zorg voor iemand die ze te eten geeft en de honden eruit laat. (katten kunnen vrij in en uit lopen, ook als ik weg ben)

dus ja mijn honden zijn wel eens 30 uur alleen........ en mijn katten wel eens 10 dagen........

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:43

Deze zomer zijn wij drie weken weg geweest, en onze bijrijdster wou onbetaald alle dieren plus huishouden doen.
Zij had woonruimte nodig voor drie weken nou die hadden wij.
KLaar zo gedaan, er zijn echt genoeg mensen die willen oppassen, alleen is het lastiger de goede mensen er tussen uit te kiezen.
[typo]

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:45

KiWiKo schreef:
als ik lang wegga zeg langer dan 2 nachten dan gaan mijn honden in pension, anders blijven ze gewoon thuis. Mijn katten blijven zowizo thuis.

Ik zorg voor iemand die ze te eten geeft en de honden eruit laat. (katten kunnen vrij in en uit lopen, ook als ik weg ben)

dus ja mijn honden zijn wel eens 30 uur alleen........ en mijn katten wel eens 10 dagen........

Maar, je zorgt iig wel dat je iemand hebt die ze te eten geeft.. Lachen En dat doen veel mensen ook al niet..
Ze zetten een mega grote bak brokken en water neer en daar kunnen ze het dan 2 weken mee doen..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:51

he bah. hoe mensen kunnen zijn he voor hun dieren.

echt walgelijk Stoom uit je oren