Ik wil een nieuw huisdier, maar welk soort past bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Ik wil een nieuw huisdier, maar welk soort past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:38

Volgens mij zijn chinchilla's niet echt dieren die het fijn vinden om veel opgepakt te worden. Fretten zijn wel errug stoer, denk dat dat wel een optie is. Maar geloof als ze niet geholpen zijn dat ze wel ontzettend ruiken. Maar als je de boel goed schoonhoudt moet dat ook wel te doen zijn. Ik heb wel eens mensen zien lopen met een fret aan een tuigje, gingen ze die beestjes uitlaten.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:44

Fretten zijn indd leuke dieren, heb er laatst ook 1 aangeschaft (zie onderschrift)
Maar uiteindelijk komt er nog 1 bij mij erbij.. Dus daar moet je wel rekening mee houden!
Ze kunnen in principe wel alleen, maar het beste is om ze met ze 2tjes te houden!

Maar met de konijn.. Ja als de konijn en fret niet tegelijk los lopen moet het kunnen!

En indd qua bijten is het de opvoeding, heb die van mij nu 2 weekjes, en ja ze bijt wel maar is meer speelsig bijten! Doorbijten heeft ze afgelopen weekend voor het eerst gedaan, en gelijk straf gegeven en ze heeft het niet meer gedaan, ze doet juist voorzichtiger!

rockwitch als een mannetje niet geholpen is, heb je indd kans op meerdere geuren en sproeien! Haha! Reden waarom ik aan een vrouwtje begon!
Maar zitten meer redenen achter haha!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:50

Thats_Me schreef:
Degoes echt geweldige dieren! Lekker actief, gezellige dieren, slim. Leuk om naar te kijken ook als je ze los hebt lopen. Je kan ze aardig tam maken als je ze van jongs af aan hebt. Voordeel ze kunnen 5 tot 9 jaar worden! (wel altijd minimaal 2 nemen want zijn zeer sociale dieren.)

Degoes Haha! Die zijn echt geweldig! Mijn degoes waren echt ontzettend tam, ze zaten altijd op mijn schouder, als ik het hok opendeed renden ze zo via mijn arm omhoog. Het zijn echt hele leuke dieren waar je ook uren naar kan kijken in het hok (ze hebben ze ook in Artis Tong uitsteken )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:54

rockwitch schreef:
Volgens mij zijn chinchilla's niet echt dieren die het fijn vinden om veel opgepakt te worden. Fretten zijn wel errug stoer, denk dat dat wel een optie is. Maar geloof als ze niet geholpen zijn dat ze wel ontzettend ruiken. Maar als je de boel goed schoonhoudt moet dat ook wel te doen zijn. Ik heb wel eens mensen zien lopen met een fret aan een tuigje, gingen ze die beestjes uitlaten.

Chinchilla's zijn echte nachtdieren. Die in de schemering actief worden. Het zijn wel ideale dieren voor mensen die overdag werken en s'avonds thuis zijn want dan zijn de dieren het actiefst.

Tam kun je ze wel maken maar vergt wat meer tijd en gedult. Lachen

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:02

ik heb 2 fretten. (heb daarvoor ook altijd ratjes gehad) Fretten zijn onwijs intelligente lieve dieren. maar het kost ook wel wat! Mijn fretten hebben een groot buiten verblijf ( 200 euro) zijn allebei gecastereerd ( 140 euro) hebben hun inentingen gehad ( 60 euro) eten totally ferret ( 16 euro per maand) en worden elke maand gestronghold tegen oormijt ( 30 euro).

Ook moet je ze elke dag een uurtje loslaten. (waarbij ze alles slopen) Maar als je hier tegenkan zijn het ideale dieren Haha!

Mijn fretten spelen graag met de hond en de kat. Ook heb ik konijnen en kippen. De kippen is altijd uitkijken omdat ze onder het hok door willen graven. Het konijn ruiken ze aan maar die is niet zo intressant (waarschijnlijk omdat die van mij nooit beweegd) maar het is altijd oppassen!