Whiskas voer goed of slecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Whiskas voer goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:21

Jetje1985 schreef:
Misschien moet ik maar een keer overgaan naar andere voeding...maar ik snap niet waarom winkels de whiskas verkopen als het zo slecht is?? Zijn de zakjes met vlees ook slecht?

Wat ik al zei het verschilt per per kat. Wij hebbe er nooit problemen mee gehad en hebben allemaal gezonde katten. En de katten die inmiddels zijn overleden zijn allemaal oud geworden.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:21

Jetje1985 schreef:
Ze zijn geboren in april, dus 4 maand.
Ze zijn zindelijk..alleen hij plast soms op plekjes waar het niet mag.

Is het dan geen voorlopen van sproeien? Dat hij het echte sproeien nog niet kan maar door te gaan plassen zijn terrein merkt. Misschien even met de DA overleggen of hij niet gecastreerd kan worden voordat het erger wordt en echt gaat sproeien.
Toen die van mij klein waren kregen ze trouwens ook whiskas junior. Bijde DA en in het pension zeggen ze dat ze er altijd goed uit hebben gezien. Toen met whiskas en nu met felix.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:22

Jetje1985 schreef:
Misschien moet ik maar een keer overgaan naar andere voeding...maar ik snap niet waarom winkels de whiskas verkopen als het zo slecht is?? Zijn de zakjes met vlees ook slecht?

Winkels verkopen zoveel rommel die slecht is voor je dieren. De enige reden dat het verkocht wordt is dat er vraag naar is, niet meer en niet minder.
Hamster kooitjes van amper een A4-tje groot, hamsterwatte, van die domme plastieken schildpadbakjes waar niet eens een verwarmingselement in kan geplaatst worden, ronde vis bokalen,...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:23

En Royal Cannin? Is dat wat??

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:24

Ik heb het over het natte eten.. brokjes kan hij altijd eten. Een bakje van whiskas, Royal Canin, of wat dan ook, dat laat hij gewoon staan, terwijl hij gek is op het "natte voer". En dat van de aldi eet hij wel graag. Ik heb liever een kat die met smaak eet dan dat hij het laat staan Ja

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:25

Royal Canin wordt bij ons in de winkel gezien als 1 van de premium voeders. Mijn kat deed het er ook heel goed op, maar bij verschillende ondersoorten van royal canin, merk je dat het hoofdingredient nog steeds graan is (bv de light versie) ik ben dus overgeschakeld naar een nog beter merk. Maar als je van whiskas of felix overschakeld naar royal canin, doe je al een grote stap in de goeie richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:25

Jetje1985 schreef:

Ja OK dan!

@Lous. Ja, en je kan ook roken en 100 worden. Betekent niet dat het gezond is.
Organen van katten die Whiskas e.d. eten gaan compleet naar de filestijnen.

@Mariannedeb: Als je wilt dat je kat met smaak eet, geef dan gewoon vers. Knipoog Dán eet hij pas met smaak. En gezond.

Ook erg leuk om te zien hoe ze het eten. Mijn twee kittentjes worden twee woeste tijgers wanneer ik runderlappen sta te snijden voor ze. Echt hoor, ze worden er tijdens het eten best agressief van (hun oer-instinct komt boven), ze rennen grommend met stukken vlees in hun mond rond, prachtig om te zien. Als ze wat ouder zijn krijgen ze ook kuikens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-08 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:26

Wuis schreef:
@Mariannedeb: Als je wilt dat je kat met smaak eet, geef dan gewoon vers. Knipoog Dán eet hij pas met smaak. En gezond.

Daar zorgt hij zelf voor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:28

Mariannedeb schreef:
Wuis schreef:

Daar zorgt hij zelf voor Haha!

Dan hoop ik wel voor je dat hij niet een keer een muis/ rat treft die net een schaaltje gif naar binnen heeft gewerkt....

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:29

Mijn kittens waren drie weken oud toen ik ze vond, en vanaf dan hebben ze altijd Royal Canin Baby Cat gekregen.
Bijgevoederd met kittenmelk natuurlijk!
Binnen een paar weken stap ik over op Kitten.
De kleintjes groeien als kool!
Mijn vriendn vond ze zelfs niet meer te herkennen van hoe ze toen waren en hoe ze nu zijn!

Whiskas is de grootste brol dat je je kat kan geven.
Het bestaat vooral uit water, zout en granen.
Totaal niet gezond dus; stinkende bek, geurige uitwerpsels en na lang gebruik rotte tanden.

Als je dan toch vlees wil voeren, voer dan vers vlees of blikjes waar je echt vlees kan zien inliggen Tong uitsteken
Weet dat het bestaat, maar kom niet direct op de naam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:32

whisperramse schreef:
Als je dan toch vlees wil voeren, voer dan vers vlees of blikjes waar je echt vlees kan zien inliggen Tong uitsteken
Weet dat het bestaat, maar kom niet direct op de naam..

Shinycat, Schesir, Snoezepoes.. Bijvoorbeeld.

Kijk dan ook even hoeveel % vlees erin zit. Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:32

In het weiland staat hier geen gif, gelukkig Knipoog

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:34

Ik heb nog een doosje staan met kittenvlees. Als dat op is koop ik het niet meer. Ze zijn er gek mee, maar heb ondertussen wel argumenten gelezen wat mij doet beslissen ze het niet meer te geven. Ze krijgen straks als vlees Energique. De hele dag is er droogvoer tot de beschikking, Prins kitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:36

Mariannedeb schreef:
In het weiland staat hier geen gif, gelukkig Knipoog

Gelukkig. Lachen

In veel steden en woonwijken helaas wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:37

Jetje1985 schreef:

Deze vraag heb ik al voor je beantwoord Lachen
Omdat het verkoopt. Daarom.

Het is idd erg goed te vergelijken met McDonalds of inferieur eten voor ons: te zout, te vet, teveel van de foute voedingstoffen. Daar ga je niet op 1 dag aan dood en hey, wie weet vind je 't zelfs erg lekker!

Voor mij nooit nog whiskas. Mijn kattin is jarenlang een hoopje ellende geweest, DA die niks meer wist te bedenken, en vanaf de eerste dag RC merkten we verschil. Toen snapte ik plots waarom whiskas zoveel geld moet pompen in hun marketing en RC niet Vork

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:37

Ik heb vorige week net een nieuwe zak kittenvoer gekocht en als ik dat opheb, stap ik maar over naar iets anders. En gourmet, en al die andere merken?? Zit daar ook niks goeds tussen??

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:40

Whiskas werd ons ook afgeraden bij het asiel waar onze kat vandaan komt. Wij hadden hem eerst altijd op gourmet, maar nu op royal canin. Op gourmet deed hij het goed, maar op de royal canin nog veel beter. Hij stinkt een stuk minder en is lekker fit en zit super in de vacht!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:41

Het belangrijkste is vooral kijken hoeveel procent vlees erin zit, hoeveel zout, etc. Ze maken het ons iig lastig Vork Ikzelf voer RC brokken (de indoor dacht ik, en de sensitive 33 aan de kattin bij mijn moeder) en ben daar erg tevreden mee.
Kostprijs voor 2 grote katten: 24 euro per maand aan premiumvoer. Ik mag er niet aan denken wat het zou kosten op whiskas...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:45

Mijn katten gaan allebei van Whiskas stevig aan de diarree, het maakt niet uit of het zakjes, blik of brokjes is.

Er zit blijkbaar iets in waar hun darmen niet goed tegen kunnen.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:47

Hoe duur is RC??

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:50

Jetje1985 schreef:

RC is ook niet goed of ze moeten wat veranderd hebben aan de conserveringsmiddelen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:51

Zo'n 20 euro per zakje van twee kilo ongeveer.
Best vanal is ze in zakken van 10 kg te kopen.
Dan kosten ze zo'n 60 euro.
Is duurder, maar je moet er veel minder van geven Lachen

Dit zijn zo ongeveer de prijzen waar poes (bokker) en ik gaan shoppen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:52

in theorie is premium voer niet verkrijgbaar in de supermarkt, alleen bij dierenspeciaalzaken maar ook nog wel eens bij fourage handelaren of bouwmarkten (daarnaast verkopen ze ook wel de supermarktmerken). de bekendste merken zijn Hills, Royal Canin, Iams, Eukanuba, Topfokker, Nutrochoice, Prins etc. Daar tussen zitten ook weer verschillen wat conserveringsmiddelen en smaakstoffen betreft.

De 1e vijf ingredienten van het voer zijn de belangrijkste, de eerst vermelde zit het grootste percentage van in, zaak is dus voer met vlees als 1e ingredient te vinden en dan ook nog een zo hoog mogelijk percentage.
Carnibest is totaalvoer voor katten en 100% vlees, daarnaast kun je ook vers voeren maar liever geen varkensvlees, daar kunnen ze ziek van worden. Op http://www.barfplaats.nl kun je alles vinden over vers voeren, er is een speciale sectie voor katten.

Vroeger voerde ik ook altijd supermarkt voer maar als je echt gaat rekenen wat het per dag kost dan schrik je en ga je vanzelf over op premium. Ik haal RC fit 32 10 kg voor +/- 45 euro en doe er ongeveer 3 maanden mee met 3 grote katten. Als je uit gaat rekenen hoeveel je dan kwijt bent aan blikvoer en brokjes van bijv Whiskas dan ben ik duurder uit!

Daarnaast verharen mijn katten nu zoals het hoort, 2x per jaar, glanzen mooier, hebben betere ontlasting, stinken minder van voor en van achter, de kattenbak blijft schoner en ze kotsen minder.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:54

En waarom is RC niet goed dan? Nu snap ik er niks meer van :S

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:57

De mijne gaf over, had constant diarree, slechte vacht (dun en ging zichzelf openkrabben, kwamen de meest vieze korsten op), suffig, altijd moe, mager, ...

Nu heb ik een actieve kat, glanst en blinkt, is vrolijk, alles.