kat uit asiel of bij particulieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: kat uit asiel of bij particulieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:13

Tsja even off-topic. Raskatten zijn vaak zo duur omdat er voordat zo'n kitten uberhapt de deur uit kan een hoop kosten gemaakt moeten worden:

Eerst moet poes naar de dierenarts voor een bloedtest= kost geld
Is die negatief, mag ze naar de dekkater= dekgeld= kost geld
Daarna worden de kittens geboren en moeten aangemeld worden voor hun stamboom= kost geld
Daarna twee keer ingeent worden voordat ze met hun nieuwe baas meekunnen= kost geld

Vandaar dat ze zo duur zijn, en de fokkers houden na aftrek van die kosten niks over van de prijs hoor. Lachen

Okee nu weer on-topic.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 12:05

Oke, ik denk dat ik een kat haal via het asiel. maar wat denken jullie één of twee kittens???

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:07

Katten zjn gezeldschapsdieren, dus twee is handiger/beter. Dat ook als er geen mensen thuis zijn zij of hij tenminste een maatje heeft.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:39

Lous je hebt gelijk, en dat wisten we ook, maar goed we wilden zo graag katten en dit was gewoon de enige optie, hebben er ook geen spijt van.
Ik zou dan ook voor 2 gaan, want dan zijn ze tenminste niet alleen als jullie niet thuis zijn.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:28

Ik heb kittens Pling Pling Pling 40€ ontwormd,ontvlooid en 2X gevaccineerd. In huis opgegroeid.
Is via vzw dieronderdak(zie site in onderschrift). Soort asiel maar dan bij vrijwilligers opgevangen.
Verder kan je al eens kijken op www.pets.be of www.dierenasiels.com enz

Ik zou niet bij particulieren gaan, alleen al omdat ze dan doodleuk blijven pretnestjes fokken, want ze geraken de beestjes toch kwijt. Terwijl degene in het asiel blijven zitten gewoon omdat ze iets kosten (wat trouwens lang de kosten niet dekt van DA, voer,huisvestiging,kattenbakvulling enz) Als je zelf naar de DA moet kost het je minstens evenveel, jammergenoeg snappen sommige mensen dat niet Koe

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:29

Asiel
Die katten hebben het niet verdient om in een kooitje te leven.