Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:Bovendien lijkt het grotere risico op wormbesmetting, wat me logisch lijkt met rauw vlees, ook niet echt gezond, zowel voor de hond niet als voor de omgeving.
marleen_usar schreef:Mijn hond had ernstig overgewicht,en is nu 3 kilo kwijt door het eten van weinig brokjes.Een droge boterham zorgd er bij haar al voor dat ze aan komt.
Zoolgangster schreef:Ja, barfen is zo eenvoudig nog niet. Ik heb het eventjes gedaan, maar ik vond het niet zo fris. En de juiste verhoudigen, dat is knap lastig. Bovendien lijkt het grotere risico op wormbesmetting, wat me logisch lijkt met rauw vlees, ook niet echt gezond, zowel voor de hond niet als voor de omgeving.
Af en toe rauwe of gedroogde pens en je komt ook al een eind.
Ellebel schreef:Isa krijgt KVV (welk merk varieert) en soms een stuk pens, orgaanvlees oid. Barfen zou ik als ik jou was alleen doen als je je er echt in verdiept hebt. Ik zie de laatste tijd steeds meer dieren (zowel honden als katten) waarbij door de goedbedoelende eigenaar toch veel voerfouten worden gemaakt bij het barfen. Het is een heel gepuzzel om dat allemaal in de goede verhoudingen te geven. Ik weet wel dat het hip is en dat je tegenwoordig bijna bij elke aandoening te horen krijgt dat je hond door barfen op wonderbaarlijke wijze geneest, maar het is gewoon niet voor iedereen weggelegd.
Ellebel schreef:Nee maar je moet in totaal wel een uitgebalanceerde voeding krijgen. Een keertje te veel of te weinig van iets is echt niet erg. Maar ik heb het idee dat sommige mensen het bij barfen te veel bij spiervlees houden (misschien omdat ze iets anders smerig vinden?) en als je dat maar blijft doen dan raken de verhoudingen op een gegeven moment wel scheef. In het wild eet een hond ook niet alleen biefstuk, maar juist ook de pens en organen. Maar ja, dat stinkt he
Ellebel schreef:Mensen krijgen ook wormen en ongedierte binnen via het vlees hoor. Daarom mag je bijv. als zwangere vrouw geen biefstuk eten die niet helemaal door en door verhit is, geen filet american etc. Dus wormen kan je dier wel krijgen door rauw vlees, maar ook honden die op brok staan kunnen wormen hebben. Dus of regelmatig preventief ontwormen, of af en toe een ontlastingsmonster van je hond naar de dierenarts brengen om te checken of je hond ontwormd moet worden.
Je haalt twee dingen door elkaar. Vlees kan zijn besmet met toxoplasmose om precies te zijn. Listeria is een bacterie die onder andere in rauwmelkse razen voor kan komen en daarom mogen zwangeren dit ook niet (je zou het er toch bijna om latenCitaat:heeft niets te maken met wormen
Rosita schreef:Zoolgangster schreef:Ja, barfen is zo eenvoudig nog niet. Ik heb het eventjes gedaan, maar ik vond het niet zo fris. En de juiste verhoudigen, dat is knap lastig. Bovendien lijkt het grotere risico op wormbesmetting, wat me logisch lijkt met rauw vlees, ook niet echt gezond, zowel voor de hond niet als voor de omgeving.
Af en toe rauwe of gedroogde pens en je komt ook al een eind.
Ja, dat was héél eventjes zeker? Je ingelezen had je nog niet eens;-). Maar die rauwe pens lijkt me een goed plan, kippenvleugel erbij en je bent stiekem al een heel eind. Per slot van rekening reken je voor jezelf toch ook niet uit wat je per dag binnen moet krijgen?
Mjay schreef:in tegenstelling wat jullie hier dus allemaal opschrijven is "ik geef mijn hond alleen vers vlees daar is ie op gemaakt" niet correct een hond is geen volledige carnivoor en heeft dus toch naast vlees ook wat groente nodig en nee hij eet deze niet in de natuur maar eet deze wel de maag inhoud van een beest op om zo aan deze plantaardige voedsel ingredienten te kopen. pens is ook geen aanrader ze kunnen er enorm van gaan stinken en worden er vaak toch allergisch voor en dan ben je nog verder van huis.
bij een hond hoe saai het ook is zijn gewone complete droge brok voeren dus genoeg, als het maar een beetje een kwaliteits voer is een kluif is goed voor de tanden en zodat de hond wat te doen heeft maar altijd met mate.................