Spoed, ervaringen met aagereden kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Spoed, ervaringen met aagereden kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:46

oei, spannend! heeft ze nog helemaal niet geplast dan?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:14

Ach, wat sneu. Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!
Kan best dat ze er normaal uit ziet. Als je langere tijd met pijn rondloopt dan verdoof je je zelf en dan voelt het niet zo erg meer als in het begin.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:19

Ze plast niet uit zichzelf meer haar blaas loopt vol, ze gaan morgen kijken of die zenuwen niet beschadigt zijn. Hopelijk kan ze dit zelf herstellen. haar hersenen krijgen geen seintje dat haar blaas vol zit. Kwam ook best veel uit bij de DA, deze heeft haar blaas voor haar geleegt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:24

Snap dat je liever je eigen DA hebt, maar als je kat aangereden is en je vertrouwt het niet, ga je toch als de bliksem naar de dienstdoende arts? Ik kan dat niet begrijpen hoor...
Desondanks hoop ik dat je kat er bovenop komt!
Sterkte!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:28

Same here... ik had al 10x bij die andere DA op de stoep gestaan. Als is het maar voor poezels pijnstillers of iets.

Maargoed, blijft erg vervelend. Hopelijk gaat ie het allemaal redden Lachen

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:29

Hoi, jeetje wat een gedoe, kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Ik hoop ook dat die zenuwen zich herstellen...binnen hoeveel tijd zou dit ok moeten zijn dan? Zal wel een paar dagen duren gok ik. Moet haar staart eraf? Als dat het ergste is, dan is het wel ok. Ik duim voor je!

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:43

Als het goed komt moet haar staart eraf. De DA van vrijdag heeft waarschijnlijk een inschatingsfout gemaakt, ze was er toch erger aan toe dan hij dacht. Hij had tegen mij gezegt dat het bloed in haar urine door de klap kwam, hij dacht ook dat het een fiets geweest was, maar mijn eigen DA denkt een auto omdat haar voorpootnageltjes stuk zijn. De auto heeft waarschijnlijk over haar staart gereden en deze heeft een ruk gehad waardoor er zenuwen beknelt of gescheurt zijn, morgen gaan ze foto's maken om te kijken of het echt stuk is dat kan hij in deze praktijk niet doen, moet morgen ook naar de kliniek. Als ik dit had geweten had ik zaterdagavond al bij een andere DA gezeten, maar ging op zijn verhaal af dat het wel mee viel. Maar goed iedereen kan een inschatingsfout maken, neem het hem ook niet kwalijk maar ik luister voortaan naar mijn gevoel en niet meer wat een ander zegt. Als het alleen een beschadiging is moet ze een aantal dagen in de kliniek blijven en gaan ze met een catheter kijken of ze de blaas weer kunnen prikkelen om die seintjes door te geven. Maar dit doen ze alleen als er geen zichtbare schade op de foto zichtbaar is, anders is de kans op herstel nog kleiner, de kans op herstel is al klein. Maar mijn eigen DA kan geen percentage noemen omdat er ook katten zijn geweest die het na 2 maanden toch nog opgaven. Dus is nu maar afwachten, ze wordt gelukkig al wel meer wat levendiger, ze probeert zelfs weer bij me boven te komen. Ze zit s'nachts ook in een bench. Alleen moet ze nu nog gaan eten, als ze dit ook nog gaat doen en morgen de foto's niet te veel schade vertonen heb ik erg vertrouwen er in. Alleen zullen ze er om mijn werk niet blij mee zijn, ik kan dan voorlopig niet in andere filialen worden ingezet omdat ik haar dan niet mee kan nemen, dat kan ik in mijn eigen filiaal wel omdat ik dan een collega heb die me helpt. Die staart van haar kan ik wel missen als zou het in het begin wel een vreemd gezicht zijn, ik hoop dat de schade aan haar blaas meevalt, zal morgen ook eens een paar briefjes ophangen in de wijk of iemand toevallig gezien heeft waar ze is aangereden en of het een auto was.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:45

Dat is dan toch nog erger dan gedacht Scheve mond . Zo zie je maar weer dat je eigen gevoel goed was Lachen.

Hoop dat ze alsnog een beetje goed opknapt en zonder staart kan ze goed leven Lachen

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:54

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt

Paola33

(update) hellaas, Spoed, ervaringen met aagereden kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:45

Helaas is het niet goed, straatbeen is gebroken waardoor zenuwen naar de blaas te zwaar zijn beschadigd. Herstel is minder dan 5% en dat ga ik haar niet aandoen. Donderdag laat ik haar inslapen. Ze heeft gelukkig geen pijn, dus mag nog een paar dagen alles doen en laten vorozover ze daar zin in heeft. Doderdag ga ik nog foto's van haar maken en om half 4 moet ik bij de DA zijn. Gelukkig is de asistente er waar ik 2 handen op 1 buik mee ben

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:50

Sterkte en maak er een paar mooie dagen van voor zover dat lukt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:17

Heel veel sterkte!!!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:20

Moedige en eerlijke beslissing van je dat je haar niet onnodig laat afzien!
Heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:46

jeetje dat valt tegen!
sterkte!

050206051012

Re: (update) hellaas, Spoed, ervaringen met aagereden kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:46

maaikedd schreef:
Helaas is het niet goed, straatbeen is gebroken waardoor zenuwen naar de blaas te zwaar zijn beschadigd. Herstel is minder dan 5% en dat ga ik haar niet aandoen. Donderdag laat ik haar inslapen. Ze heeft gelukkig geen pijn, dus mag nog een paar dagen alles doen en laten vorozover ze daar zin in heeft. Doderdag ga ik nog foto's van haar maken en om half 4 moet ik bij de DA zijn. Gelukkig is de asistente er waar ik 2 handen op 1 buik mee ben

En hoe moet ze plassen tot donderdag dan?

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:51

Gosh zeg, wat ellendig. Fijn dat je afscheid kan nemen van haar...maar toch triest. Wat kan dat snel gaan heh. Heel veel sterkte...

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:21

heel veel sterkte ermee, heb alles gelezen.. echt vreselijk om dit mee te maken.. je hebt wel een moedige en eerlijke beslissing genomen! Nu nog even genieten van het bijzijn van de kat.. sterkte donderdag met het inslapen..