Jakary schreef:Ik zou toch beginnen met de bench uit de kamer weg te halen.
Niet in 1 keer, maar elke nacht wat verder weg tot je hem uiteindelijk ergens anders kan zetten (keuken of zo).
Als hij zo al leert dat hij 's nachts alleen is, zal het overdag ook makkelijker gaan denk ik.
Ook zoveel mogelijk aangename dingen aan de bench koppelen, dus eten geven in de bench, snoepje in de bench leggen, eventueel een knuffel of dekentje met jouw geur.
ja daar was ik vanacht ook over na aan het denken, inmiddels staat de bench al niet meer naast mijn bed, maar aan de andere kant van mijn slaap kamer.
Ik ben nu vanplan steeds de bench 1 stukje verder te doen en dat 2 nachten te doen, en dan weer een stukkie verder. dus om de 2 nachten 1 stukje verder. als ik elke avond 1 stukje verder doe ben ik bang dat het te snel gaat voor hem, en dat het weer verpest is.
tot hij als het ware niet meer in de slaapkamer kan kijken vanuit zijn bench, dan kan ik mijn slaapkamer deur dicht doen als ik ga slapen.
Mijn theorie is hier over! als hij snachts al niet meer bij mij hoeft te zijn! en dan stil is, zal dat overdag ook makkelijker gaan ( verwacht ik )
Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie reacties, het heeft me weer helder doen nadenken.
Ik laat nog wel weten hoe de vorderingen zijn