Pup 6 maand, kan niet alleen thuis zijn HELP!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Re: Pup 6 maand, kan niet alleen thuis zijn HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:41

Na hoeveel tijd gaat hij blaffen? Want als je gewoon op de WC zit blaft ie niet toch? (ja je hebt zelfs honden die dat niet trekken Knipoog )

Ander hondje erbij zou ik ook niet zomaar doen, wat je zegt, als hij die ook nog aansteekt.... Het hoeft ook helemaal niet te helpen.

Ik denk dat opnieuw opbouwen (en dan echt vanaf een halve minuut bij wijze van) de beste oplossing is. En voorkomen dat hij gaat blaffen, dan ben je te lang weggeweest en moet je de volgende keer een stapje terug. Het is heel balen even maar je hebt nu nog die mogelijkheid en ik zou daar zo snel mogelijk gebruik van gaan maken.

In het boek Hondencultuur worden trouwens ook een aantal hele goede tips gegeven (gaat niet alleen over alleen blijven trouwens maar er wordt wel aandacht aan besteedt!)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:07

Ik zou toch beginnen met de bench uit de kamer weg te halen.
Niet in 1 keer, maar elke nacht wat verder weg tot je hem uiteindelijk ergens anders kan zetten (keuken of zo).
Als hij zo al leert dat hij 's nachts alleen is, zal het overdag ook makkelijker gaan denk ik.
Ook zoveel mogelijk aangename dingen aan de bench koppelen, dus eten geven in de bench, snoepje in de bench leggen, eventueel een knuffel of dekentje met jouw geur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:54

Wij hadden ooit een mishandelde spaniel, althans de vorige eigenaar had haar aardig te pakken gehad.Dus het vertrouwen in de mens was weg,alleen zijn kon ze echt niet.Nadat ze samen met onze andere hond in een pension had gezeten was het een hele andere hond geworden.Ze kon ook oppeens alleen zijn, maar het draaid allemaal om vertrouwen.Dus steeds even weg gaan en goed belonen als je weer terug ben.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:06

Jakary schreef:
Ik zou toch beginnen met de bench uit de kamer weg te halen.
Niet in 1 keer, maar elke nacht wat verder weg tot je hem uiteindelijk ergens anders kan zetten (keuken of zo).
Als hij zo al leert dat hij 's nachts alleen is, zal het overdag ook makkelijker gaan denk ik.
Ook zoveel mogelijk aangename dingen aan de bench koppelen, dus eten geven in de bench, snoepje in de bench leggen, eventueel een knuffel of dekentje met jouw geur.

ja daar was ik vanacht ook over na aan het denken, inmiddels staat de bench al niet meer naast mijn bed, maar aan de andere kant van mijn slaap kamer.
Ik ben nu vanplan steeds de bench 1 stukje verder te doen en dat 2 nachten te doen, en dan weer een stukkie verder. dus om de 2 nachten 1 stukje verder. als ik elke avond 1 stukje verder doe ben ik bang dat het te snel gaat voor hem, en dat het weer verpest is.
tot hij als het ware niet meer in de slaapkamer kan kijken vanuit zijn bench, dan kan ik mijn slaapkamer deur dicht doen als ik ga slapen.
Mijn theorie is hier over! als hij snachts al niet meer bij mij hoeft te zijn! en dan stil is, zal dat overdag ook makkelijker gaan ( verwacht ik )

Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie reacties, het heeft me weer helder doen nadenken.

Ik laat nog wel weten hoe de vorderingen zijn Haha!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:46

alleen 's nachts slaapt hij. Overdag heeft ie denk ik behoefte aan afleiding. Weet niet zeker of hij het dan ook makkelijker oppakt..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 23:03

Nou je geloofd het of niet! maar sinds afgelopen maandag is hij zomaar ineens stil als ik weg moet.
het kwartje is gewoon gevallen, ik snap er nix van! heb er nix voor gedaan. wel mooi natuurlijk! maar het is de vraag of hij dit zo blijft doen. of dat hij weer een terug val krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:24

Probeer toch ff uit te zoeken waardoor het nou komt, is zo handig bij een volgende hond Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:38

Wat fijn dat je hond het ineens niet doet. Nu even kijken of hij het ook niet meer gaat doen. Maar het gaat de goede kant op!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:28

haha ja ik sta er van te kijken . ik kan nog nix vinden waarom hij nou ineens stil is. normaal als hij in de bench moest als ik weg ging zat hij altijd zo te drammen ( drukken tegen het hekje en zo ) maar nu gaat hij gewoon liggen en vind het al lang best.

Ik blijf voorlopig nog wel huiverig dat het niet ineens weer omslaat. maar het begin is er!!
Al vind ik het wel frustrerend dat ik niet weet waarom het nu zo is. want ik doe nix anders in mijn ogen. Haha!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:30

De gedragsdeskundige zei tegen mij dat je er altijd een feestje van moet maken als je thuis komt. En dan niet om hem heel uitbundig te belonen maar altijd een koekje ook voor je weg gaat.

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:39

ik heb het met mijn pup ook veel moeite gehad in het begin hij
bleef snacht maar janken en toen ben ik begonnen met overdacht
als ikk gewoon thuis was hem im zijn bench te doen en met me rug naar
hem toe op de bank tv te gaan kijken en dan mog hij eruit als hij stil was en
dit blijven oefenen dan bleef hij een half uurtje janken en binnen een week was het over

hij is nu 8 maanden en jank niet meer als hij in zijn bench zit Haha!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 20:55

haffjechip schreef:
ik heb het met mijn pup ook veel moeite gehad in het begin hij
bleef snacht maar janken en toen ben ik begonnen met overdacht
als ikk gewoon thuis was hem im zijn bench te doen en met me rug naar
hem toe op de bank tv te gaan kijken en dan mog hij eruit als hij stil was en
dit blijven oefenen dan bleef hij een half uurtje janken en binnen een week was het over

hij is nu 8 maanden en jank niet meer als hij in zijn bench zit Haha!

Ik heb de mijne ook altijd in zijn bench hij heeft nog nooit gejankt daar in! snachts niet, en overdag`s ook niet ( bench staat nog in de slaapkamer ), alleen als ik weg ging, ging hij janken, maar zit ik nou in de woonkamer is hij stil. daarom snapte ik het gewoon niet.
ik heb dit heb ook al aangeleerd toen hij 8 weken was, maar ja het kwartje is gevallen iig haha

@nowornever, Ja dat doe ik ook altijd, ook als ik weg ga krijgt hij iets lekkers ( maar dan moet ik hem wel iets geven wat hij echt vreselijk lekker vind hoor! ik hoef niet aan te komen met een koekje of zo iets haha , VERWENT NEST Nagelbijten / Gniffelen ) en als ik weer terug kom beloon ik hem altijd en krijgt hij de andere helft van zijn lekkers, dat is dan een plakje worst of kaas of zo.

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 01:22

ik denk dat het komt doordat hij je als hij in zijn hok zit in de gaten kan houden
ook snachts. en overdag ga je ineens weg. ik zou de bench uit je slaapkamer halen
en als je weg gaat overdag gewooon laten janken als je steeds terug komt
ziet hij het als aandacht en wint de hond

succes

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:35

Heeft ie afleiding als je weg bent?
Bot, kong, speeltjes etc?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:42

yep hij heeft alles! bot, speeltjes, eten water.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:47

Weet niet of het er al staat (was nogal wat om snel door te lezen namelijk) Maar wat lekker in een stevig dicht bakje doen en bij hem neerzetten. Laat hem daar blijven, en loop iets verder weg. Kom terug als hij braaf is en geef hem het lekkers uit het bakje. Bouw dat uit totdat je achter de deur staat, en beloon hem weer met lekkers uit het bakje. Bouw dat steeds verder en langer uit, zolang je hem maar het lekkers uit het bakje geeft. Succes, en ik hoop dat het werkt bij hem.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:58

inmiddels was het kwartje al gevallen, hij is nu gewoon stil als ik weg ben! heel enkel dat hij nog eens een blafje doet. Haha! inmiddels is de bench uit de slaapkamer, en dat gaat ook goed.

Groetjes

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:57

dit kreeg ik als tip voor mijn puppy:

Leg bijvoorbeeld een pyama die jij een paar nachten hebt gedragen in zijn bench, omdat jij vertrouwd voor hem bent, zo ruikt hij jou geur ook als je weg bent. en dit stelt hem misschien gerust.

succes Lachen