Oogje half uit konijn!! Tips? -> fotoalbum pag. 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: Oogje half uit konijn!! Iemand nog extra tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:23

misschien overbodig maar als de DA besluit te operen: je konijn mag niet vasten voor de operatie....
Jammer genoeg geven veel DA nog steeds het advies dat een konijn 24 uur voor de operatie geen voer mag hebben... een konijn kan niet overgeven en is het dus niet riskant om te voeren. het is riskanter om NIET te voeren...

Ik denk dat je beter nu kan laten operen zoals dat oog eruit ziet. Is er niet een mogelijkheid dat de infectie naar binnen slaat? Daar zat ik namelijk meteen aan te denken.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:27

Wow, dat ziet er zeker niet fijn uit. Alles wat ik kan bedenken is al geadviseerd, maar succes ermee!!

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:31

Jolanda_ schreef:
misschien overbodig maar als de DA besluit te operen: je konijn mag niet vasten voor de operatie....
Jammer genoeg geven veel DA nog steeds het advies dat een konijn 24 uur voor de operatie geen voer mag hebben... een konijn kan niet overgeven en is het dus niet riskant om te voeren. het is riskanter om NIET te voeren...

Ik denk dat je beter nu kan laten operen zoals dat oog eruit ziet. Is er niet een mogelijkheid dat de infectie naar binnen slaat? Daar zat ik namelijk meteen aan te denken.

Wat jij zegt Jolanda klopt inderdaad.. Het is namelijk zo dat je het maagdarmkanaal van konijnen heel moeilijk weer op gang krijgt als ze een tijdje niet gegeten hebben.. Vandaar dat wij bij onze praktijk ook altijd een paar keer duidelijk zeggen bij het maken van een afspraak dat konijnen NIET nuchter hoeven zijn..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:06

oke dankjewel voor de reacties. Ik heb vanavond een afspraak met de da. En zal het meenemen. we zijn indd bang voor inslag dus daarom wil ik het oog er liever uit.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:11

Mijn loslopend in de tuin konijntje heeft dat ook gehad dit jaar. Zalfjes hielpen ook niet en oogje is eruit gehaald. Ze leeft nu tussen de paardjes buiten en leeft nog steeds ondanks maar zicht aan 1 oog. Ze ligt gewoon tussen de paarden. Dus leven met 1 oog gaat prima.

succes vanavond

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:21

informeer bij je dierenarts ook of ze gasnarcose krijgt, dit is minder risico als gewone narcose

super dat je zo voor je nijn zorgt hoor en heel veel sterkte!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:38

iedereen vraagt waarom ik in godsnaam dit voor een konijn doe.. naja zeg een konijn is toch niet anders dan een hond.. Mijn vader haat honden, en hecht dus ook meer waarde aan een konijn. Die geeft mij dus ook gewoon geld voor de operatie..

@ Dinopino, wat koste bij jou de operatie?

@ mystery bedankt!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:49

Dat was effe zoeken in de rekeningen. Was wel in duitsland en kostte me totaal 125,00 euro.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:05

oke dankjewel, ja ik ben benieuwd wat het kost. Dat hoor ik vanavond wel.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:53

Nou net naar de DA geweest, en helaas niet zo goed nieuws. De Da denkt dat het oog naar buiten word geduwt door een tumor. Als dat zo is en hij komt daar morgenvroeg bij de Operatie achter dan slaapt hij haar meteen in. Zodat ze dan van verdere pijn bespaart word. Als het gewoon een ontsteking is, zou de bult achter het oog weg moeten gaan, en word het oog er alsnog gewoon uitgehaald.

Ben bang dat het afgelopen is, de bult was er groot. En het oog megaslecht.
Het kost trouwens 150,- en mocht ze ingeslapen worden 170,- dus ben ook nog een flink bedrag kwijt, mocht ze het niet halen. Erg vervelende situatie dus.

Hopen dat ze het haalt! Mijn andere konijn is er al stil van dat ze neit meer naast hem zit. Heb haar net achter moeten laten bij de dierenarts.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:55

Ach gut oh dat is inderdaad geen goed nieuws. Denk niet te veel aan de kosten. Zo heb je alles gedaan om je konijntje een kans te geven. Zal morgen heel hard voor je duimen, dat het slechts een onsteking is.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:59

dankje, nee ik probeer niet teveel aan de kosten te denken, maar ben maar studentje haha en ga dit weekend ook nog naar knokke het hele weekend voor cavalia. Dus lekker duur weekje.

Maar papa heeft al aangeboden de grootste kosten te betalen dus dat is al super!
ik zal vanacht wel weer niet kunnen slapen, van de zenuwen. om 11 uur gaat ze onder het mes.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:04

Vanaf 11.00 zal ik extra hard duimen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:08

aii da's niet zo'n mooi nieuws. Vond idd de bult rondom haar oog dik uitzien, maar dat kan ook van de ontsteking komen (hopelijk). Dat het oog super slecht was kan door een fikse ontsteking komen (ja, blijf positief Knipoog )
Als haar oogje gewoon verwijderd kan worden en ze komt weer thuis moet je er idd goed op letten dat ze goed blijft eten en drinken. Dan heb je straks iig neit nog eens een probleem erbij dat de darmen niet meer goed op gang zijn of dat ze uitdroogt. Dat oog is al genoeg Knipoog
Knuffel je andere nijn dan maar lekker, kan me voorstellen dat die zich nu opeens alleen voelt zonder zijn vriendinnetje. Gaat ook heel hard duimen

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:12

Och jeetje, wat naar, ik hoop dat het toch allemaal meevalt!
Ik vind het ook goed van je dat je dit allemaal voor een konijn doet.
Ook niet meer dan normaal eigenlijk, ik zou het ook doen.
Iedereen zou zo zijn verantwoordelijkheid voor de gezondheid van zijn dier(tje) moeten nemen!
Heel veel succes morgen, ik duim ook!

rockwitch

Re: Oogje half uit konijn!! Tips? -> fotoalbum pag. 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:56

Oh dat klinkt wel bekend, ik heb ook een konijn gehad die een tumor achter haar oogje had, al had zij niet zo'n ontsteking erin zitten.
Ik hoop dat het bij jou konijn alleen de ontsteking is en dat het goed komt als ze het verwijderen.
Bij mijn konijntje was het helaas niet meer te redden, dus heb ik haar in laten slapen.
Maar als een operatie had gekund, had ik het ook gedaan, dus vind het helemaal niet raar dat je het doet. Je hebt dat beestje toch genomen om voor te zorgen, en dat doe je dus ook. Groot gelijk dus.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 10:15

Ze is zojuist geopereerd, en meteen ook ingeslapen. De DA belde net en zei dat ze een tumorabces in haar hoofdje had wat de ogen naar buiten duwde, en ook al was verder getrokken in de kaak. Er was dus niks meer aan te doen. Jammer genoeg, heb gevraagd of hij het abces er ook uit kon halen, maar dat was al te ver ingezaait.

Heel zielig en ben er ook erg verdrietig over. Ik had het wel verwacht maar toch...
Bedankt voor de lieve berichtjes.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:17

Ach gut ben er stil van.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 10:18

ja vind het echt heel jammer, en het ergste is nog dat mijn andere konijn moeilijk begint te doen dat hij nou alleen is. Maar ik vind het ook zoiets om meteen een nieuwe te gaan halen alsof het speelgoed is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:28

Oh daar hoef je geen probleem van te maken. Wat dat betreft duurt de konijnenliefde maar heel kort. Dus neem hem maar lekker mee naar een konijnenopvang en laat hem een nieuw maatje zoeken. spreek uit ervaring.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 10:33

ik heb deze 2 ook uit een opvang, die bel ik dadelijk of ze nog 1 of 2 konijntjes hebben zitten. Heb plek genoeg dus. misschien dat 3 ook beter is dan 2, als er een keer 1 na de DA moet, het rammetje is al 3 dagen van slag af.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:41

he bah wat sneu!
ik zou het ook meteen doen voor mijn meiske hoor! ben zo super gek met dat dier.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:43

Ah wat sneu, altijd lastig als zo'n beestje wat mankeert. sterkte ermee.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:20

Ach gut Sterkte ermee, dat was niet het nieuws waar we op hadden gehoopt.
Voor je andere nijn kun je idd al snel een nieuwe erbij zetten, zal hij zch wss fijner bij voelen dan dat ie nu alleen zit Knipoog

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:31

ja dat denk ik ook, maar vind het zo sneu voor puck. Ze is nog niet weg of er zit al een ander. Voel me dan een beetje schuldig. Maar het is erger natuurlijk als kareltje ook nog doodgaat van eenzaamheid.

Bedankt voor de reacties!