Jonge katjes - slangenvoer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

Re: Jonge katjes - slangenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:23

jagges, heb er gewoon kippenvel van gekregen.. hoe wreed kun je zijn om van die lieve schatjes aan je slang te voeren !
Het is idd. geen fabeltje, als ze ook kittentjes eten, wat doen ze dan met van die kleine schoothondjes.. ?
Jagges, ik denk veel te veel na Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:24

Hinke schreef:
Ik heb nu al iemand afgezegd die drie katten wilde hebben (wie wil er nu drie katten hebben?).

Waarom niet?
Ik heb ook in 1 keer 2 zusjes mee genomen.
Als iemand jou katten als voer wil hebben kan ik me voorstellen dat ze ze dan allemaal mee nemen en niet maar 3. Ik ga er hier even vanuit dat je er meerdere hebt natuurlijk.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:34

Laat de mensen die interesse hebben eerst 'ns langskomen voor een gesprek en voor bezichtiging van de kittens, vertel ze dat je de kittens zelf komt brengen en dat je nog 'ns op bezoek wil komen om te zien hoe het met ze gaat.
10 tegen 1 dat iemand met snode bedoelingen zich als een haas uit de voeten maakt. Doei, doei

Maar waarom heb je die kittens eigenlijk. Verward Het is (dacht ik) toch algemeen bekend dat er een kattenoverschot is en dat kittens moeilijk te bemiddelen zijn in deze periode. Kijk maar even op MP. Daar staan er duizenden aangeboden.
Laat je poes gewoon steriliseren zoals Thats_Me al aangaf.

Maar enfin, je bent nu de trotse eigenaar van een aantal kittens en je zult de verantwoordelijkheid voor een goede toekomst van ze op je moeten nemen. Eigenlijk zou je de nieuwe eigenaar ook nog aan moeten bieden de kittens terug te nemen als het niet zou lukken. Dit om te voorkomen dat ze in een (al overvol) asiel belanden. Of (nog erger) dat ze op straat geschopt worden waar ze verhongeren, verongelukken of verwilderen en nog meer kittens produceren, die weer verhongeren, verongelukken, verwilderen enz. enz. enz. Huilen

Ik plaats dit verhaal niet om je aan te vallen;absoluut niet. Ach gut Ik ben er zelfs vast van overtuigd dat je het beste voor je kittens wil. Ik plaats dit verhaal alleen om jou (en hopelijk veel anderen) bewust te maken van het feit dat alleen steriliseren en kastreren dit probleem van kattenoverschot kan oplossen.

Succes!!! OK dan!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:44

Als je er echt niet vanaf kom .dierenambulance bellen en zeggen dat je ze gevonden hebt.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:49

kimmy1985 schreef:
Als je er echt niet vanaf kom .dierenambulance bellen en zeggen dat je ze gevonden hebt.

Hamer Hamer

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:51

Die ze dan naar een DA brengen waar ze een spuitje krijgen en gecremeerd worden. Dan is slangenvoer toch een betere oplossing lijkt mij. Dan hebben ze nog een doel gehad en het leven van een paar muisjes gespaard.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:17

kimmy1985 schreef:

Dat meen je serieus? Je neemt wel de verantwoording om kittens te nemen!! Ja, ook als het een oepsnestje is heb je daar de verantwoording voor aangezien je, je poes niet gesterrilliseerd hebt! Dan moet je ook de verantwoording nemen om voor ze te zorgen ook al vind je geen huisje voor ze. Dan had je dat van te voren maar moeten bedenken.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:23

Klopt ze kunnen ze is stukken snijden en hebben dan een goedkoop hapje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:30

kimmy1985 schreef:

wat een bijzonder onnet!! voorstel..
Zit even tot 10 te tellen....

Staan hier trouwens wel meer dingen in dat ik denk.. zuuuucchhhhttttt...

Als je kittens hebt en die zijn ongewenst... (had voorkomen kunnen worden..
met castratie van de poes.. of minderelegant.. maar werkt wel.. poezenpil)
Tja, dan is het jammer maar helaas.. Toch maar verder goed ervoor zorgen...
(enten, ontwormen, ontvlooien, baasje zoeken etc.. )
En niet bij de dierenambulance dumpen.. zoals hierboven wordt gesuggereerd...

Als je kittens gewenst zijn... (doorgaans dan al wel handig om zeker te zijn van
nieuwe baasjes.. Aangezien ieder jaar weer de wereld overspoeld wordt met
kleine zachte pluizige kittens... Die geen hond wil hebben.. omdat het er gewoon
te veel zijn.....)
Dan lijkt het me dat je er flink geld voor vraagt...
Aangezien je ondertussen namelijk goed voor ze hebt gezorgd..
Gevoerd, ontwormd, ontvlooid, geent... etc..
Dus hebben ze je nu al een hele boel geld gekost..
Bovendien zijn ze nu minstens.. 9... en als je het nog beter doet.. 12 wkn oud...
voordat ze naar een nieuwe baas gaan...

Op het moment dat je 100 euro.. of mijpart 50 euro voor zo'n kitten die
keuring behandeld is vraagt.. Is hij volkomen onintressant voor mensen
die eventueel je kat als voerkat zouden willen gebruiken..
Dat kan namelijk veeeeellll goedkoper...

Bovendien moet een slang ook eten... en een aligator ook..
of iemand er nou een kat of een konijn in stopt..
Onderscheid is ook huichelachtig....

Wel eens iemand bedacht wat er allemaal voor dieren in de brokjes en blikjes..
van onze lievelingen kat.. verdwijnen.. .Katten zijn ook geen vegetarier..

Als iemand zijn dieren al bij een dierenasiel van plan is te gaan dumpen..
Doe het dan netjes...
Wees een vent of meid.. bel aan.. vertel je verhaal..
Betaal voor het afstand doen!!! (ja, alles in het leven kost geld...)
Vertel precies hoe oud ze zijn... (leuk voor de volgende eigenaar)
En wat er al wel of niet mee gebeurt is.. (ontwormen/enten/etc..)
(helaas helaas.. hebben veel asiels een wachttijd.. !!!!!!
Omdat er een overschot is aan dieren, die vervolgens gedumpt worden..
We leven in een wegwerpmaatschappij.. Huilen
Dus asiels overvol.....)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:31

Altijd geld voor de poezen vragen,ik heb een keer gereageerd op een kiiten van marktplaats en die was 25 euro.Was een heel mooi beestje en die zou half lange haren krijgen.Ik vond 25 euro niet veel zei ik tegen die vrouw,ze wilde ze eigenlijk gratis weg doen maar dat gaat niet via marktplaats zei de vrouw want dan eindigen ze als slangevoer.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:36

Het is geen fabeltje kan ik helaas vertellen, mijn vorige buren hadden slangen en die voerde geregeld kleine beesten ( o.a kittens, muizen, konijnen.) die gratis werden aangeboden op internet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:39

Mag ik even weten waarom het not done is om jonge kittens te voeren, maar wel muizen, ratten en konijnen?

als de "koper" het eerlijk zegt is er toch geen probleem?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:52

Denk dat je het om moet draaien, katten zijn huisdieren, slangen en reptielen zijn exoten en horen niet in een woonhuis thuis.
Voor elke slang die je in de dierenwinkel kunt kopen, sterven er 10 op transport of tijdens de vangst uit het wild.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:58

ligt eraan waar je voorkeur naar uitgaat Haha! Haha!

Kijk dat het met vangen, transporteren ed niet goed gaat betekend niet dat deze (ik vind vreselijk enge dieren) voor iemands wel een huisdier zou kunnen zijn Lachen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:07

het gebeurt zeer zeker
kittens, cavia's, ratten, muizen, vogels, kuikens,... het gaat allemaal vlot binnen.

1 tip: laat je kat steriliseren en kastreren!!!! zo voorkom je dit dus he en zo voorkom je dat er nog meer katten in de asielen komen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:27

Mist schreef:
Denk dat je het om moet draaien, katten zijn huisdieren, slangen en reptielen zijn exoten en horen niet in een woonhuis thuis.
Voor elke slang die je in de dierenwinkel kunt kopen, sterven er 10 op transport of tijdens de vangst uit het wild.

Het grotendeel van de slangen in de handel, is nakweek. Alleen de bijzondere soorten en moeilijk kweekbare slangen zullen wildvang zijn.
De allom bekende rattenslang bijvoorbeeld, wildvang zul je echt niet snel tegen komen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:08

Ik snap ook niet wat het drama is omdat slangen misschien ook wel jonge kittens eten. Wat maakt het erger dan gewone muisjes. Ze hebben aaibaarder haar en ze hebben een liever kopje, zijn ze daarom zieliger als voer dan enig ander dier?

Wel kan ik me voorstellen dat als je gehecht bent aan je dier-als dat een kitten of een muis is-je het helemaal geen fijne gedachte vindt dat je vriendje binnenkort eindigt als slangenvoer. Ik zou mijn paard ook niet gezond meegeven aan iemand die er biefstuk van wilt maken.
Maar dat weet je niet op voorhand. Dat iemand 3 kittens wilt, wilt niet zeggen dat er meer achter zit. Ik ken genoeg mensen waarbij er 3 of meer poezen rondlopen.

Wil je toch op zeker spelen, dan zou ik toch geld vragen. Mits je natuurlijk kittens hebt die tenminste een beetje geld waard zijn(anders vind ik het eigenlijk best sneu). Gratis kittens worden ook vaak gekocht door mensen met een opwelling die zonder enige kennis even een katje willen(totdat ze het beu zijn). Vraag je er geld voor, dan krijg je tenminste meer kans dat er mensen langskomen die er wel degelijk over nagedacht hebben. Die mensen zullen vaak ook de gratis katjes links laten liggen, omdat ze weten dat dit eigenlijk 'overschotjes' zijn.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:33

Hinke schreef:
Ik heb nu al iemand afgezegd die drie katten wilde hebben (wie wil er nu drie katten hebben?).

Ik heb zelf ook 3 zusjes in een keer genomen, de bedoeling was 2 kittens.
maar die mensen konden niemand vinden voor de 3e dus hebben we die er ook bij genomen,
nu heb ik 3 schatten van kittens van nu 13 weken oud.
heb 15,- per kitten moeten betalen, Maar dan kregen we er wel een kitten pakket bij {ook 3 stuks.}

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 16:50

Ik zie het probleem eigenlijk niet, of je nou kittens of jonge weerloze muisjes voert, het zijn allebei dieren en de slang moet immers ook eten... Nou ben ik tegen levend voeren in gevangenschap, maar als ik een diepvries kitten of diepvries muis of rat kon kopen voor mijn slang, zou ik daar geen vershil tussen maken.
[/quote]

dat klopt zeker wel
maar mijn slang at helaas geen dood dat pakte hij gewoon echt niet dan maakt voor mij kitten of muis zeker wel uit
mischien omdat ik ook super katten gek ben[/quote]

Je hebt er inderdaad uitzonderingen bij die in gevangenschap echt alleen levend eten. In dat geval vind ik het probleem al weer minder groot. Maar er zijn ook mensen die gewoon levend voeren vanwege de sensatie, dat vind ik te ver gaan..

Billy: Kittens richten niet zo'n grote schade aan, mits ze klein genoeg zijn en de slang ervaren is in het wurgen, zal de schade meevallen.[/quote]

En je hebt mensen die levend voeren omdat het beter is voor je slang,ik dus.
Ik heb ook slangen en voer ook dood aan mijn rattenslangen omdat ze nu 2 maal per week eten en ik er 3 heb ik kan die aan zoveel jonge muizen komen in een week vandaar dood echter eten ze wel af en toe levend als ik jonge muizen heb.
Mijn regenboogboa eet alleen maar levend geen dood en ik heb er geen probleem mee.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:25

vraag wat geld, dan geef je de katten in het asiel ook tenminste een kans! Of wat je ook kan doen is ze laten ontvlooien/ontwormen/vacineren, en dan vraag je de prijs daarvoor. Dan heb je er niet aan verdiend, maar ben je zeker dat alleen echte liefhebbers komen.
Ohja, ik hoop dat je onmiddelijk je kat laat steriliseren Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:11

Okee inmiddels zijn ze allemaal weg Go jij! Go jij! , als iedereen zich ten minste aan de afspraak houdt. Ik heb mijn advertenties niet veranderd, maar heb iedereen toch maar gevraagd of ze tien euro wilden betalen voor de inentingen, en dat wilden ze. Ik ga er dus maar vanuit dat ze ze niet als slangenvoer gebruiken....

Draakje schreef:
Hinke schreef:

Ik heb zelf ook 3 zusjes in een keer genomen, de bedoeling was 2 kittens.
maar die mensen konden niemand vinden voor de 3e dus hebben we die er ook bij genomen,
nu heb ik 3 schatten van kittens van nu 13 weken oud.
heb 15,- per kitten moeten betalen, Maar dan kregen we er wel een kitten pakket bij {ook 3 stuks.}

Tsja het kan natuurlijk maar ik vond het een beetje verdacht, ook omdat die man een beetje asociaal klonk Knipoog

xKatleentjex schreef:
Ik snap ook niet wat het drama is omdat slangen misschien ook wel jonge kittens eten. Wat maakt het erger dan gewone muisjes. Ze hebben aaibaarder haar en ze hebben een liever kopje, zijn ze daarom zieliger als voer dan enig ander dier?

Tsjah katten zien er inderdaad meer aaibaar uit, maar daarnaast heb je eerder een band met een kat (en de kat ook met jouw) dan met een muis. Ik vind het voeren van muizen trouwens ook nogal akelig. Eigenlijk snap ik niet wat iemand met slangen moet, vieze beesten!

roxiie schreef:
Het is geen fabeltje kan ik helaas vertellen, mijn vorige buren hadden slangen en die voerde geregeld kleine beesten ( o.a kittens, muizen, konijnen.) die gratis werden aangeboden op internet.

Jakkes wat akelig!

kimmy1985 schreef:

Niet meer nodig (maar zou ik sowieso niet doen Knipoog )

insun schreef:
Maar waarom heb je die kittens eigenlijk. Verward Het is (dacht ik) toch algemeen bekend dat er een kattenoverschot is en dat kittens moeilijk te bemiddelen zijn in deze periode. Kijk maar even op MP. Daar staan er duizenden aangeboden.
Laat je poes gewoon steriliseren zoals Thats_Me al aangaf.

De kat is van mijn ouders, Zij hebben hun katten als muizenvangers, en houden niet atlijd even nauwkeurig bij wie er gesteriliseerd is en wie niet. Ze gaan dat nu wel doen!

ShadowFax schreef:
Het is geen fabeltje... het is waar. Kennen jullie die foto niet van die python die aan een aligator begonnen was?
Toen ik opzoek was naar kittens WILDE ik ook juist betalen... dan weten de mensen ook zeker dat je er iets voor over hebt! Wij hebben een kruising dus wel iets meer dan 10 euro betaald, maar dat hadden we er gewoon voor over. Dus idd zoals hierboven al staat... gewoon netjes enten en ontwormen... en dan een klein bedrag vragen... mensen die ECHT kittens willen hebben er wel wat voor over.

Hey elina! Dat heb ik ook gezien die foto.. Ik geloof wel dat een grote slang een kat op kan eten, maar ik vind het zo onvoorstelbaar dat mensen op het idee komen om een jonge kat die voor huiskat weggaat, aan hun slang te geven! Maar goed, blijkbaar bestaan die mensen. Ik heb er nu idd tien euro voor gevraagd Knipoog
Jouw katten zijn trouwens echt leuk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:19

Een pyton kan ook een mens op hoor Ja Heb daar ook wel eens een foto van gezien Nagelbijten / Gniffelen Verder was er deze week nog op het nieuws dat een slang een student had gewurgt en hem al bezig was op te eten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:37

Billy schreef:
Ik geloof dr niks van. De kans dat een kitten de slang beschadigt is veel te groot, dat risico nemen ze niet

een ingevroren kitten richt geen schade meer aan..

al jaren geleden hoorde ik al dat slangenhouders(niet alle slangenhouders) gratis kittens ophaalde en zo maanden gratis voer hadden...

ach ja,voor mij is een rat, konijntje of een kitten om het even...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:51

Ik vind het erg dubbel...

wel gratis van een kitten afwillen die gemiddeld 200 euro per jaar aan onderhoud gaat kosten, die je moet laten helpen, enten, ontwormen, ontvlooien, die mogelijk erfelijke ziektes heeft etc....

MAAR wel verwachten dat een ander dan maar fijn daar voor op gaat draaien.

Sja.

Er is dringend een zware mentaliteitswijziging nodig omtrent katten en nestjes.
Liever een kat in een slang dan een kat in een zak in een put... Boos!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 15:52

jah wat moet ik daar van zeggen poes. De poes is van mn ouders, en de katten die zij hebben, en ook deze poes, zijn altijd gedumpte katten van andere mensen geweest, die aan zijn komen lopen. En bij deze poes waren ze vergeten hem te sterilliseren, de andere katten zijn wel gesterilliseerd.

Citaat:
Liever een kat in een slang dan een kat in een zak in een put... Boos!

Ehmm? Waarom is dat beter? Een kat eerst doodsangsten uit laten staan, en daarna gewurgd worden, als ze al helemaal volgroeit zijn. of een kat vlug verdrinken als ze de oogjes nog dicht hebben? (ik ben niet voor het verdrinken van katten, maar vind het toch echt wel beter dan opvoeren aan een slang.)
Ik moet zeggen dat ik 200 euro per jaar wel wat overdreven vind...