mijn katten vechten steeds vaker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Re: mijn katten vechten steeds vaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:41

@MandyR, De kater denkt de hele dag dat ie eten krijgt Clown . Maar inderdaad worden de bakjes in de ochtend en in de avond gevuld. Aangezien de kater een enorme schrokop is eet hij apart, omdat anders mijn poezen niet normaal kunnen eten. Vooral dus weer het grijze poesje zou dan zwaar de dupe zijn, ze stopt namelijk met eten als er door een ander naar gekeken wordt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:13

Misschien dat er daarom gevochten wordt. Dat hij vlak voor etenstijd nog even duidelijk wil maken dat HIJ de baas is en dat zij het absoluut niet in haar hoofd moet halen om ook maar een korreltje bij hem vandaan te halen.
Valt misschien op te lossen door op meerdere plekken in huis schaaltjes te zetten waar, constant wat in zit. Bij voorkeur droge brokken natuurlijk zodat ze niet te vet worden.
Op een gegeven moment zit die kater vol en hij kan ook niet constant alle bakjes bewaken.
Als je vlees geeft, dat misschien maar 1 keer per dag doen en dan nog even de dames en heer uit elkaar houden zodat de poezen ook wat vlees binnen krijgen.
Het zijn allemaal maar ideeen maar, ik hoop dat je er iets aan hebt. Het is allicht de moeite waard om te proberen denk ik.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:32

Bedankt voor de tip.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:42

Zelfs domme blondjes Blond hebben weleens ideeen. Haha!
Wil je me laten weten of het gewerkt heeft?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 23:10

Heb het meteen uitgeprobeert, het werd namelijk weleens etenstijd aan het gemiauw te horen.
Heb de brokjes op 8 verschillende bordjes gedaan en door het hele huis verspreidt.
De kater nam van elk bordje een flinke hap en liep al kauwend achter me aan om te zien waar ik de volgende neer ging zetten.
De poezen kozen elk een eigen plekje om te gaan eten en de kater liep als een idioot alle bordjes leeg te eten en joeg de grijze poes door zijn drukke gedrag ook weg bij haar bordje.
Gevolg....de kater heeft voor 2 katten gegeten en de poes veels te weinig. Zij zit nu met mij op de computer kamer opgesloten met haar eigen bakje eten.
Vooralsnog is dit geen succes. De kater eet zo verschrikkelijk snel en de poezen willen er altijd lekker de tijd voor nemen.

Ik denk ook niet dat het gedrag echt een probleem wordt tijdens etenstijd, omdat de kater na het eten ook haar blijft opjagen en in een hoekje drukken. Volgens mij wil hij echt alleen maar spelen en snapt zij dat gewoon niet. De zwarte poes doet zo nu en dan met hem mee als ze ook zin heeft om te rennen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:20

Of misschien even door zetten. Omdat het nu nieuw was raakt hij een beetje hyper. Als hij er straks aan gewend is dat er de hele dag door overal te eten is, gaat hij misschien wel rustiger eten.
Maar dat is een keus die jezelf moet maken natuurlijk.
Met alleen het eten uit elkaar halen is nog wel te doen maar, de hele dag uit elkaar moeten houden vanwege vechtpartijen lijkt mij geen ideale situatie.
Als het echt alleen maar spelen is moet hij op een gegeven moment toch wijzer worden lijkt mij. En daar mag die poes ook niet zo onder lijden. Mankeert zij misschien nog meer?
Klein maagzweertje -> stress van nieuwe kat -> grote maagzweer. Of slechte tanden ofzo?

*zit hier hersenen te kraken*

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 23:29

Meedenken is prima, maar zodra het hoofdpijn wordt moet je stoppen hoor Clown

De poes is haar hele leven al een binnenvetter geweest en nooit echt heel speels. Ze had het met de zwarte poes ook al. Die hoefde maar naar haar bakje te kijken en ze at niet meer. Met spelen precies hetzelfde, achter een touwtje met een balletje wil ze nog wel aan gaan, maar zodra de andere poes zich ermee bemoeid houdt ze op.
Aangezien de kater zich overal mee bemoeid, gaat ze snel in een verstop hoekje zitten of komt ze op schoot liggen slapen.

Het viel me trouwens gister en vandaag wel op, ik was vrij, dat er overdag weinig tot geen aanvaringen zijn.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:47

Zal ik doen!!
Dan kan het misschien toch met etenstijd te maken hebben. Of hij heeft door dat hij op zijn kop krijgt als jij in de buurt bent tijdens een aanval. Dan is er nog hoop dat hij ook door gaat krijgen dat hij helemaal niet aan moet gaan vallen. :p