Boris is waarschijnlijk enstig ziek.........

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: Boris is waarschijnlijk enstig ziek.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:23

poes schreef:
ze komen uit het asiel, ik schat 2jr en 4jr oud. Geen idee welke van de 2 overgegeven had, maar het zag er 'vers' uit toen ik opstond, en ik had ze al een flink uur horen rondrennen en spelen, dus ik denk dat er eentje met een volle maag is gaan rennen.
Maar waarom ze dan niet kauwen? Geen idee, dacht dat katten dat niet of nauwe'lijks deden op brokjes Clown Mss omdat ze uit 1 bakje eten?

Kijk dan is denk ik concurentie. Snel eten voor de ander het bakje leeg eet....

Hier gaat 's ochtends 2 handen vol brokken door de keuken... dus niet op een hoopje of in een bakje.. echt goed verspreidt dat iedereen wat krijgt. Behalve de hond, die eet in zijn bench.
's avonds krijgen ze blikvoer(niet mijn idee maar goed). En dan heeft ieder zijn eigen plek(1 in de wc, 1 in de gang, 2 in de schuur, 1 in woonkamer en 1 in de keuken).... blikvoer doen ze op een 1 of andere manier heel lang over... de hond die slikt zo in 1 hap een half blik voer weg(en dan is het een hondje van nog geen 5 kg) hij zit dan ook een uur lang boeren te laten... maar hij krijgt het niet zo vaak.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:27

Nu je het zegt. Ze eten wel samen uit het bakje, en dat ziet er eigenlijk wel erg gemoedelijk uit, maar ik vanaf nu mss toch 2 bakjes zetten. Er blijft altijd wel een restje liggen (er is onbeperkt voer dus), vandaar dat ik denk dat ze er niet om vechten. Maar katten kunnen raar zijn Vork

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:31

poes schreef:
Nu je het zegt. Ze eten wel samen uit het bakje, en dat ziet er eigenlijk wel erg gemoedelijk uit, maar ik vanaf nu mss toch 2 bakjes zetten. Er blijft altijd wel een restje liggen (er is onbeperkt voer dus), vandaar dat ik denk dat ze er niet om vechten. Maar katten kunnen raar zijn Vork

Dat had ik in mijn eigen huis ook hoor. 2 katten en onbeperkt brokken.Maar als de 1 ging eten ging de ander toevallig ook net eten.

met 6 katten en veel brutale buurkatten en een hond met chronisch honger is dat niet te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:32

Er komt een tweede bakje vanaf nu. Moet alleen heel goed voer afwegen dan, want ik vind nu al dat ik zo weinig geef en ze blijven vet Huilen van het lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:38

poes schreef:
Er komt een tweede bakje vanaf nu. Moet alleen heel goed voer afwegen dan, want ik vind nu al dat ik zo weinig geef en ze blijven vet Huilen van het lachen

Misschien toch vaste voertijden aan houden, dan weet je precies welke kat hoeveel eet.
Want dat is wel een nadeel van de hele dag brokjes....

Toen ik mijn hond net had en hem heb laten helpen werd hij ook moddervet, dus meteen op dieetbrokken gezet(las later dat het ook met sperciebonen kon). En toen mocht hij ook nog maar heel weinig brokjes. Verdeelt of 3 voerbeurten zo' 10 brokjes per keer.... vond het zo zielig...
Nou krijgt hij vegabrokken en ook maar een paar brokjes per keer... nu ben ik er aan gewent.
Maar mams vind het heel zielig. dus als ik net buiten ben en ze gaat de katten voeren dan kwakt ze rustig de hele bak vol.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:40

Probleem is dat de ene kat erg schuw is en niet komt eten als ik het er net neerzet. Ik werk ook fultime en heb smorgens geen tijd om te wachten tot ze dan zou klaar zijn om het weer weg te nemen.
Ze zijn niet meer zo dik als een maandje terug, maar je merkt wel dat een binnenkat toch sneller dik wordt...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:45

poes schreef:
Probleem is dat de ene kat erg schuw is en niet komt eten als ik het er net neerzet. Ik werk ook fultime en heb smorgens geen tijd om te wachten tot ze dan zou klaar zijn om het weer weg te nemen.
Ze zijn niet meer zo dik als een maandje terug, maar je merkt wel dat een binnenkat toch sneller dik wordt...

OOoo het zijn binnenkatten..... ja die worden veeeeel sneller dik... dat zie ik wel aan de overbuur katten.. die mogen ook niet naar buiten(raskatten) en die zijn echt modder vet...

schuwe katten zijn lastig... maar honger overwint elke angst Tong uitsteken zet je de schuwste waar je altijd voert en de andere in b.v de wc... wennen ze heel snel aan hoor..
En als je nou direct uit bed de poezels voert? 1 op de vaste plaats in 1 in de wc. jij je aankleden tandenpoetsen koffie.. en ze dan weer vrij laat. en als je dan 's avonds weer thuis bent hetzelfde ritueel.?? Is dat geen idee??

Goed ik moet even wat katten gaan opvoeden.... heb verdorie gister een hele lap grond opgespit en rechtgetrokken en nieuw graszaad erin.... nu vinden die )(^& katten het nodig de hele zooi weer om te spitten en gaten te graven....
Vrouwtje gaat even een sproeier begraven Duivel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:54

Katten mogen niet buiten omdat ik op een appartement woon (wel érg ruim, 2 verdiepen, dus plaats genoeg hoor). Er wordt heel wat afgerend en gespeeld maar toch, blijkbaar toch niet genoeg Clown

Ik kan de schuwste kat niet eens aanraken laat staan oppakken Huilen van het lachen Heb ze nu 4 maandjes, het verbetert altijd wel hoor maar voorlopig dus nog niet.

Dat recht uit bed voeren kan ik wél doen, vind het alleen zo sneu om het dan echt weg te nemen als ik doorga. Zooo dik zijn ze ook niet. Gewoon... een beetje vet Huilen van het lachen Moet wel toegeven dat ik een kat ook graag rank zie.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:04

poes schreef:
Katten mogen niet buiten omdat ik op een appartement woon (wel érg ruim, 2 verdiepen, dus plaats genoeg hoor). Er wordt heel wat afgerend en gespeeld maar toch, blijkbaar toch niet genoeg Clown

Ik kan de schuwste kat niet eens aanraken laat staan oppakken Huilen van het lachen Heb ze nu 4 maandjes, het verbetert altijd wel hoor maar voorlopig dus nog niet.

Dat recht uit bed voeren kan ik wél doen, vind het alleen zo sneu om het dan echt weg te nemen als ik doorga. Zooo dik zijn ze ook niet. Gewoon... een beetje vet Huilen van het lachen Moet wel toegeven dat ik een kat ook graag rank zie.

Wennen ze echt snel genoeg aan hoor!! Geloof me!! Wij hebben 6 katten, in de leeftijden van 3 tot 17 jaar en ze zijn er allemaal snel aan gewent! Als je maar concequent blijft. Na een paar keer staat ze allemaal voor hun eigen deur te wachten op bak vreten.
Als je bv. 3 voerbeurten aanhoudt: ;s ochtends, direct na het werk en 's avonds voor het slapen gaan dan krijgen ze ook niet zoveel en hebben ze het snel op. Dus nog even tijd om te knuffelen voor het werk!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:06

poes schreef:
ze komen uit het asiel, ik schat 2jr en 4jr oud. Geen idee welke van de 2 overgegeven had, maar het zag er 'vers' uit toen ik opstond, en ik had ze al een flink uur horen rondrennen en spelen, dus ik denk dat er eentje met een volle maag is gaan rennen.
Maar waarom ze dan niet kauwen? Geen idee, dacht dat katten dat niet of nauwe'lijks deden op brokjes Clown Mss omdat ze uit 1 bakje eten?

Inderdaad: Hap Slik Weg voor de ander iets pakt!
Die van mij pakken een brokje en slikken hem door of breken hem hoogstens 1 keer voor ie in het keelgat verdwijnt.
Op muizen kauwen ze wel (die van mij tenminste). Kraakt ook lekker Vork

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:14

La_Fleur schreef:
Hij heeft Chronische tandvleesontsteking, de oorzaak is alleen onbekend.

Heeft mijn vorige kat ook gehad. Het begon met 1 tandje die getrokken, toen antibioticakuren en ontstekingsremmers maar steeds kwam het weer terug. Laatste optie was alle tanden en kiezen laten trekken. Dat was uiteindelijk ook de beste optie, hadden we dat maar eerder gedaan.
Kat heeft nog 7 jaar geleefd met een tandenloze murmelmond Haha! Helaas, hebben we hem op zijn 15de verjaardag in moeten laten slapen omdat zijn nieren niet meer werkte.

Woody had geen enkel probleem om harde brokjes etc te eten zonder tanden. In het begin gaven we hem wel blikvoer en geweekte brokjes maar na verloop van tidj weigerde hij die en wilde hij alleen maar hardvoer...eigenwijze kat... Haha!

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:41

Nou Boris krijgt zijn oude streken weer terug hoor! Vork
Bijvoorbeeld als een kip zonder kop door de huiskamer sprinten en Tiga pesten. *LOL*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:19

wat fijn te horen!