babymuisje gevonden. Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

Re: babymuisje gevonden. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:07

Hier dan een paar foto's.
iemand nog een goed iedee om hem goed warm te houden. Want die kruik koelt wel heel snel af. En we hebben geen warmte lamp.

Afbeelding
Onder het doekje licht de warme kruik
Afbeelding
Afbeelding

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:13

Wat ligt er nog bij in de bak op de tweede foto? *misschien stomme vraag maar zie er niet meteen iets in*
Misschien een kersenpittenzakje? of een gewone bureaulamp (geeft ook redelijk wat warmte na een tijdje dacht ik)?

edit: wat ga je nu doen met de muis als hij overleeft??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:21

Ik denk persoonlijk dat hij het niet gaat redden.. De kans dat een muisje wat zo jong is het overleeft buiten de zorg van mijn moeder is minimaal.

Persoonlijk had ik er ook een schep op losgelaten. Allereerst om bovengenoemde reden, daarnaast ook om de reden dat het inderdaad gewoon ongedierte is. Wilde muizen vreten alles op en zijn op dit moment een aardige plaag.

Hoe dan ook, je idee is goed. Lachen Succes ermee Lachen

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:42

Hallo.

Ik vind het knap dat je dit muisje een kans wilt geven.
Een vraagje, zou je hem misschien op kunnen meten, ben wel benieuwt hoe klein die is.
Haha, succes in iedergeval. Haha!
Hopelijk red dit muisje het.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 11:27

Tallie_Ho schreef:
Ik denk persoonlijk dat hij het niet gaat redden.. De kans dat een muisje wat zo jong is het overleeft buiten de zorg van mijn moeder is minimaal.

Persoonlijk had ik er ook een schep op losgelaten. Allereerst om bovengenoemde reden, daarnaast ook om de reden dat het inderdaad gewoon ongedierte is. Wilde muizen vreten alles op en zijn op dit moment een aardige plaag.

Hoe dan ook, je idee is goed. Lachen Succes ermee Lachen

Sorry ik snap je niet helemaal. Ik zit net even in je profiel te kijken je hebt zelf ook muizen!? en dan noem je het ongedierte? Wil je dan ook even je schep los laten op jou ongediertje? Verward En de kans idd klein dat ie het overleeft. Maar is dat dan een reden dat ie maar dood moet nu?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:57

Hij is wel héél klein moet ik zeggen. Haha!
Ik vind de reactie's die hier worden gegeven over dat ze hem dood moet maken niet kunnen. Dat is de vraag helemaal niet, dus kunnen jullie weer lekker ontopic gaan? Lachen
TS, wat al gezegd was, een bureaulamp erop kan misschien helpen. Of bij de Dierenwinkel een warmtelamp voor reptielen kopen en die in een bureaulamp doen, zijn een paar euro geloof ik.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:59

Hijs indd wel heeel klein... Misschien kun je beter wat hooi in zijn bakje leggen, lijkt me wat lekkerder dan piepschuim?

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:25

Bedankt voor de goede tips.
Het is trouwens geen piepschuim Tong uitsteken het is vulling van een kussen. Soort van watjes. Ik had eerst van zagsel en wat hooi. Alleen daar komt de warmte minder goed door heen. Hij (of zei Tong uitsteken ) licht nu op een velletje keukenrol met daar onder een pitten zak die je moet verwarme in de magnetron. Deze blijft langer warm dan een kruikje. Ik heb een klein kuiltje gemaakt en hem daar in gelegt. Ik heb hem toe gedekt met de pluisjes. Ik heb ook hamsters en heeeeeeel veel gerbils gehad. Daar deed ik ook al tijd een hand ''pluisje'' in dan is lekker warm en zacht.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:44

Ik blijf me afvragen wat je van plan bent als dit kleine beestje het red ...
zorg wel dat hij zich niet verbrand aan het zakje he (ik verbrand me er altijd aan als er geen dikke handdoek rond zit) aangezien je enkel een velletje keukenrol ertussen hebt liggen Knipoog

x

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:48

Tallie_Ho schreef:

Haha! Haha! Haha!

Ontopic: ik denk dat dit muisje het niet overleeft, lijkt hij me veel te klein voor. Ik heb ze zelf ook wel eens 'gered', maar altijd waren ze na een dag of wat dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:26

Ik denk dat de beste tip is dat je er een baksteen op moet gooien. Ook weleens gedaan, dat is nog het snelste einde voor zo'n beest. Beter dan 'm aan de kat voeren iig Knipoog

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:08

Sorry maar sommige reactie's vind ik echt nergens op slaan!
Muizen hebben ook recht op een leven, en ik heb echt respect voor ts.
Stel jullie zijn kleine baby's maar jullie zijn zwak ofso, dan gooien we toch ook geen baksteen op jullie kop dat jullie dood gaan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:09

CxX schreef:
Sorry ik snap je niet helemaal. Ik zit net even in je profiel te kijken je hebt zelf ook muizen!? en dan noem je het ongedierte? Wil je dan ook even je schep los laten op jou ongediertje? Verward En de kans idd klein dat ie het overleeft. Maar is dat dan een reden dat ie maar dood moet nu?

Een wilde muis is ongedierte, zijn niet te controleren in hun voortplaning en vreten alles stuk. 2 muizen kunnen in 1 jaar voor ongeveer 1000 tot 1500 extra muizen zorgen ( krijgen jongen, jongen krijgen jongen enz.. )

en een tamme muis zit in een hok, jongt gecontroleerd, bijt niet en maakt niks stuk Clown

Dat ik dat verschil nog moet uitleggen Rolleyes

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:10

Diablo schreef:
Tallie_Ho schreef:

Haha! Haha! Haha!

Ontopic: ik denk dat dit muisje het niet overleeft, lijkt hij me veel te klein voor. Ik heb ze zelf ook wel eens 'gered', maar altijd waren ze na een dag of wat dood.

Hahahahahaha ROFL ZIJN moeder moet het zijn natuurlijk he!! Haha! Haha! Haha!

Mooi tikfoutje ROFL

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:54

Tallie_Ho schreef:
CxX schreef:

Een wilde muis is ongedierte, zijn niet te controleren in hun voortplaning en vreten alles stuk. 2 muizen kunnen in 1 jaar voor ongeveer 1000 tot 1500 extra muizen zorgen ( krijgen jongen, jongen krijgen jongen enz.. )

en een tamme muis zit in een hok, jongt gecontroleerd, bijt niet en maakt niks stuk Clown

Dat ik dat verschil nog moet uitleggen Rolleyes

Hij is toch niet wild meer? hij zit nu in een hokje. Hij is geen ongedierte.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:55

Ffortuna schreef:
Ik denk dat de beste tip is dat je er een baksteen op moet gooien. Ook weleens gedaan, dat is nog het snelste einde voor zo'n beest. Beter dan 'm aan de kat voeren iig Knipoog

Wat ik al eerder zei deze reactie hoef ik dus niet. Prima dat je het denkt maar houd het lekker voor je.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:01

Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar ik ben benieuwd of
het beestje het gaat redden. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:06

Zijn sommige bokkers nou blind? wat staat er nou in beginpost? Als TS het beest wil doodhebben, weet ze heus wel hoe..zucht, kan zo moe worden van die bokker die alsnog beter weten, en niet goed lezen:) Het is wel een kleintje he TS.. ben ook benieuwd wat je ermee gaat doen eig..vrijlaten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:10

Wat een lief muisje Lovers Ik hoop dat ie het gaat redden!
Wij hebben wel eens kuikentjes grootgebracht, en die zetten wij altijd gewoon onder een gloeilamp, een bureaulampje bijvoorbeeld. Niet te dicht erop, je kan het beste de lamp een uurtje laten aanstaan, dan met je hand voelen of de ondergrond lekker lauwwarm is. Is t te warm, dan zet je de lamp er iets verder vanaf, te koud iets dichterbij. En dan kun je daar t muisje onder leggen. Leg er ook een thermometer onder. Een beetje wol of anders hooi vinden ze lekker om in te liggen.

Ik vind het belachelijk dat mensen hier beginnen over ongedierte en doodslaan! Iemand die zo'n uitspraken doet is niets beter dan die muis..
Het grootste 'ongedierte' hier op aarde is de mens.. moet je die dan maar doodmeppen?
Dit topic gaat over een lief klein muisje dat een tweede kans krijgt, en een bokker die graag dat lieve muisje wil redden van de dood.. heb daar een beetje respect voor mensen, hoe moeilijk kan dat zijn.. Als je het er niet mee eens bent dan klik je t topic weg, klaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:10

CxX schreef:
Hij is toch niet wild meer? hij zit nu in een hokje. Hij is geen ongedierte.

Goed hoor Rolleyes

Is hij gedomestiseerd geboren dan? Zoals in door de mens gefokt dus?? Haha!

Wacht maar tot je niet wilde muis in je vingers bijt of ontsnapt en zijn hele familie naar je huis haalt ROFL

Maar goed Ach gut Sterkte ermee hoor Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:13

wat schiet jij op met deze reactie? Laat haar:) He, waarom zijn mensen tegenwoordig altijd zo vreselijk ergerend naar elkaar. En moeten altijd weer alles beter weten..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:15

Hoihoi,
Wij hebben een keertje een nest van 2 muisjes opgevangen, waren over van de 11. Kinderen hadden ze gevangen en moesten ze vrijlaten, waren ongeveer dezelfde leeftijd als die van jouw. Durende de nacht waren de overige 9 doodgegaan, en 2 overgebleven.
Met het pluis van een watje, en wat kittenmelk op kamertemperatuur, sabbelde ze de melk eraf. Ze blijven wild, die muisjes krijg je niet tam. Die van ons hadden we elke 2 uur in handen, later hebben we dat afgebouwd, maar die bleven echt wild. Maar eerst met wat melk proberen, zodra de oogjes open gaan en de tandjes komen, kan je hem wat hooi en wat voer geven Lachen
Veel succes ermee, die van ons hebben we uiteindelijk weer los kunnen laten. Zorg wel dat hij goed warm blijft, geef hem ook een lapje ofzo om onder te kruipen, of leg dat over de kruik heen met t ding eronder. Je kan hem ook zaagsel geven in plaats van papier, dat isoleert wat beter.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:16

Tallie_ho, laten we jou muizen is dood maken met een baksteen, dat vind je ook niet leuk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:17

pinuts schreef:
wat schiet jij op met deze reactie? Laat haar:) He, waarom zijn mensen tegenwoordig altijd zo vreselijk ergerend naar elkaar. En moeten altijd weer alles beter weten..

Oh sorry hoor Ach gut Wist niet dat je boos werd.

(niet dat het wat boeit, maar toe maar..)

DNIEZE Je komt maar hoor.. Haha! Dan ben je geen haar beter dan ik ROFL

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:19

Hoebedoel ik heb een beetje teveel zelf vertrouwen ROFL