Welke hond past bij ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Welke hond past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:22

labrador! Geweldige waak, gezins, vrije tijds, kinder, en andere huisbeestenhonden Haha! Kan ze niet harder aanraden!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:28

Wij hebben sinds een paar maanden een amerikaanse bulldog. Die zijn onwijs lief voor kinderen en super met de andere dieren.
Ze vinden buiten mee gaan heel leuk, maar binnen is hij lekker rustig. Echt een super karakter.
Ik heb ook nog een rottweiler, maar dat is niets om als eerste hond te nemen. Heeft een vrij dominante baas nodig, dan heb je er een super hond aan.
Voorheen hebben we 13 jaar een golden retriever gehad. Volgens mij is dit wel iets voor jullie. Super lief, trouw en rustig. Hij lief ook altijd mee als ik aan het rijden was, zonder het verder te storen.
Succes met jullie zoektocht.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:33

Tja, aangezien wij ook Duitse doggen hebben, die uiteraard erg betrouwbaar & lief zijn raad ik ze jou ook aan..
Prima stal honden, en waakhonden [ ze zijn erg lief, maar omdat ze zo groot zijn komen inbrekers niet zo snel binnen.. Vork
Je moet er wel de ruimte voor hebben, want ze zijn er lomp en energiek..
Anders raad ik jullie de Golden retriever/Labrador..
Zijn ook erg lieve beesten Clown

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:45

Als je zus ermee in de sport wil zou ik persoonlijk niet voor een newfoundlander gaan (zeg niet dat het niet kan natuurlijk). Thuis hebben we zelf ook twee borders, die wel een soortgelijke dagindeling hebben als jou toekomstige hond (2/3 keer training gehoorzaamheid, elke dag mee naar paard, om de twee dagen mee lopen, ongeveer elke dag wel een wandeling, verder een héél grote tuin) en daar prima op leven... Als ik van jou was zou ik wel ook zeker de werklijnen vermijden, en de showlijnen opzoeken, dat gaat voor jullie doel een prettigere hond worden.

Kijk ook eens in de richting van andere werkhonden, met een niet al te pittig karakter (ik zeg het ook: wegblijven bij de duitse/mechelse herder of husky, zijn zeker geen beginnershonden). Ik denk aan nova scotia duck tolling retriever? Australian catlle dog? Kelpie? Australian shepherd?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:49

ik moest eigenlijk ook denken aan een friese stabij of labrador.
zelf heb ik een sharpei, maar die moet je voo het fanatieke niet hebben hahahahah

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:18

Een toller? (nova scotia duck tolling retriever). Een border is een super hond maar dan moet je zusje trainen wel echt heel leuk vinden, dus niet ééns per week een keertje een uurtje naar de hondenschool zeg maar.

Een golden of labrador past denk ik ook goed in je plaatje.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:53

dit zijn idd ook super goede, lieve en brave honden (nova scotia duck tolling retriever).
zijn een soort kleine golden retrievers maar dan meer oranjekleur en wat atletischer gebouwd

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:11

ik zou niet voor de new foundlander gaan als je er ook trainingen mee wil doen...ze zijn wel erg groot ennuh...lomp om het zo maar te zeggen...zelfde als berner senner denk ik...dan is een friese stabij/border/labrador/boerenfox (maar misschien wat te klein voor jullie wensen) meer geschikt...veel succes met kiezen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:18

hey

ik zou als ik jouw was een kruising border collie xfriese stabij nemen
ik heb ook zo'n hond
Ze is erg lief en leuk. luisterd goed. heb er mee op curcus gezeten, gehoorzaamheid. ik doe nu behendigheid en heb flyball gedaan
Ze gaat vaak mee naar stal. kan goed met paarden, katten honden konijnen en andere kinderen overweg. Ze is erg aanhankelijk aan de baas.
Autorijden en in de trein en bus aan de fiets geen probleem.
Baika gaat vaak mee op buitenritten met de paarden.
Wij wonen ook in een normaal ritjes huis ze is lekker rustig in huis en buiten ook. niet echt het border gedrag
Wij hebben haar gekocht in ravenstein. op MP staan vaak advertensies van die mensen.

Een ideale huishond die graag met je mee wilt en wilt werken

Op zo'n koppie wordt je toch verliefd
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:30

Wij hebben een kruising border (geen idee waarmee hij gekruist is) een super hond met kinderen, katten en paarden. Wil naar andere honden soms dominant zijn maar luistert perfect als ik nee zeg, en komt dan terug zelfs als hij los loopt. Is maar net wat je ze aanleert en aanwent. Wij hebben hem gekregen toen hij al anderhalf was en niks kende (straathond geweest in Turkije) zijn meteen met hem op cursus gegaan, en hebben hem thuis altijd een consequente opvoeding gegeven. Dit heeft hij super opgepikt waarschijnlijk omdat hij zo baasgericht en leergierig is.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:42

Euhm. labradorren ivind ik persoonlijk ook knap lomp, de meeste mensen steken er niet de tijd in die ze nodig hebben en dan worden het zo van die beesten die oepserdefloeps alles van de salontafel vegen.

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:02

Hier een border eigenaar
Borders zijn fantastische honden, MAAR je hebt echt veel tijd voor ze nodig!!
Ze moeten elke dag hun enorme grote hoeveelheid fysieke en mentale energie kwijt.
Dit wil zeggen dat ze met alleen een dagelijkse wandeling echt niet genoeg hebben.
Je zult wss moeten aansluiten bij een hondenschool (voor elke hond), maar ook een andere hobby moeten zoeken:
flybal (echte bordersport), doggy dance, agility, schapendrijven (echte, echte bordersport), ...
Als je niet zorgt dat ze een "job" hebben zullen ze wss zelf iets zoeken:
iedereen en alles bij elkaar willen drijven met de nodige agressie als ze niet doen wat ze willen, ...
Maar als je zorgt dat ze voldoende werk hebben (mentaal en fysiek) dan zijn het echt prachthonden:
gehoorzaam tot en met (echte will to please), aanhankelijk, mits goede sociaalisatie heel vriendelijk tegen alles en iedereen, altijd goedgeluimd, lekker actief, heerlijk om lange wandelingen mee te maken of samen te spelen, ...
Gwn prachthonden, maar zeker geen gemakkelijke honden dus enkel als eerste hond geschikt mits profesionele begeleiding (liefst borderkenners, want het zijn "specialekes")

Ik weet nog de eerste keer dat ik naar de hondeschool/flybalclub ging dat er tegen mij gezegd werd (waren daar allemaal border-eigenaars): "je hebt honden en je hebt borders"
Toen snapte ik het niet echt, maar nu echt wel!! Het kunnen echt zo'n prachtbeesten zijn.

Maar persoonlijk zou ik meer voor een berner sennen gaan of een golden retriever, flatcoat retriever, sint-bernard, ...
of een mechelaar ook zeer gehoorzaam en mits goede sociaalisatie heel vriendelijk tegen alles en iedereen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:09

Inderdaad zo'n toller. die zijn erg leuk. Erg leergierig, gehoorzaam, speels. Of anders een flatcoated retriever. Die zijn wat slanker dan een golden of een labrador. ook gehoorzaam, leergierig volgens mij. Succes met zoeken! Lijkt me erg lastig hoor.