Wat mag een konijn allemaal eten ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Wat mag een konijn allemaal eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 13:01

die van mij krijgt eigenlijk alles wel waar hij lekker op kan knabbelen. Bijna alle soorten groentes vind ie heerlijk, ook rode bieten, radijsjes, broccoli etc. Hij vind cracottes ook erg lekker, die crackers sleept hij overal mee naartoe en gaat ze dan lekker op zitten knabbelen.
Hij is er nog nooit ziek van geweest in ieder geval.

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:25

Echt iedereen hartelijk bedankt !! Bloos

Bedankt voor de info!
En over het graven, ze hebben een heel groote ren dat evenlang is als ons huis en even hoog.(We hebben 6 papegaaien daarmee zo groot, en de konijnen dienen eigelijk voor dat het gras niet te hoog word Clown )
Maar het zijn wel wilde konijnen we hebben ze gekregen van iemand die een nestje had van wilde konijnen.
En het hok is nog niet helemaal af en er is nog een gat in (voor de vijver) maar dat hebben we dan toe gedaan met een plastice plaat. En daar graven ze altijd en daar bijten ze de plastic ook kapot maar dat is nu ook al opgelost met er stenen voor te leggen. Als ze daar graven e.d doe ik dat altijd toe omdat ze daar als eens bijna ontsnapt zijn geweest, maar als ze ergens anders graven laat ik het gewoon.( zo is de grond op een bepaalde plek 20 cm lager, maar om er helemaal uit te komen moeten ze nog 30 cm graven Clown )

raylaatje@ Dankje voor de site ( wat zijn dat lange lijsten Clown )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 14:59

Yucome schreef:
Ik trouwens net dat mijn dierenarts een site heeft:
http://www.dierenkliniek-roerdalen.nl/Layout.htm -> artikels -> konijnen en knaagdieren -> Gezonde voeding voor konijnen: van levensbelang! Vind je een artikel over voeding Lachen

Dan hebben we dezelfde dierenarts Haha!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:57

jesito schreef:
Yucome schreef:
Ik trouwens net dat mijn dierenarts een site heeft:
http://www.dierenkliniek-roerdalen.nl/Layout.htm -> artikels -> konijnen en knaagdieren -> Gezonde voeding voor konijnen: van levensbelang! Vind je een artikel over voeding Lachen

Dan hebben we dezelfde dierenarts Haha!

Haha, cool Haha!

Honeypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:44

Konijnen mogen best wel wat hebben,
Fruit enzo, vinden ze lekker, of overblijfsels van Groente (bloemkool enzo)
Honing is wel heel erg zoet denk ik hoor, zitten super veel laat ik maar zeggen ´hyper makende stoffen ´in. daar zou ik wel mee oppassen Haha!