Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janderegelaa schreef:Of het nu een rat of een muis is maakt geen ruk uit natuurlijk. Doodmaken dat beest voordat je er 100 hebt.
Ik vind het trouwens ook een jonge zwarte rat. Dankzij dit beestje ( of eigenlijk de vlo die op hem meereist ) is zo ongeveer half Europa uitgeroeid door de pest.
Billy schreef:Oh ja? Wat dan?
ik heb nog geen duidelijke functie kunnen ontdekken behalve als voedsel voor andere dieren. Voor de rest alleen een hoop overlast
Billy schreef:Dus omdat ratten kikkers eten hebben we meer last van ongedierte...heel nuttig
leuk gegoogled trouwens
tjalk schreef:Voedsel
Het is een alleseter, die voornamelijk leeft van eiwit- en zetmeelrijk voedsel. Hij leeft onder andere van graan, zaden, slakken, larven, kikkers, jonge zoogdieren, vogeleieren en aas, maar zal ook aan botten knagen en aan andere ongewone producten zoals zeep en kaarsen.
dus ze ze ruimen kikkers op en kikker eten vliegjes en insecten.
FZ_Lin schreef:Het is duidelijk GEEN rat, had dat ook eerder vermeld, ook geen jonge rat! (ik doel dan op een standaard rat zeg maar)
Woelrat heeft hij wel iets van weg, behalve de staart!
MandyR schreef:Toch wel grappig dat iedereen rat blijft roepen.
Dit is wat de TS eerder schreef:FZ_Lin schreef:Het is duidelijk GEEN rat, had dat ook eerder vermeld, ook geen jonge rat! (ik doel dan op een standaard rat zeg maar)
Woelrat heeft hij wel iets van weg, behalve de staart!