Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie1 schreef:Nikki__ schreef:
Dierenleed kent geen grenzen nee, maar al die mensen die masaal honden van het buitenland naar Nederland gaan halen, kent wel zijn grenzen.
Ook wij hebben een Lab uit het Griekenland. Maar alsnog staan wij níet achter het halen van honden uit het buitenland. Veel honden komen vervolgens hier weer in het asiel omdat het 9/10 keer gewoon géén huishonden zijn. Onzindelijk, agressie tegen soorgenoten, agressie tegen andere (dier) bewoners, slecht luisteren etc. Niet raar als een hond zijn hele leven op straat heeft gewoond. Maar nee, wij willen al die honden hierheen hebben, want ze zijn zo zielig.
Er bestaat tegenwoordig hondenhandel in Buitenlandse honden. Mensen maken gewoon winst op deze honden maar de honden in NL zitten weer een tijd langer, helaas.
Waren onze Lab vandaan kwam was t helemaal een ramp. Honden zaten van klein naar groot binnen in het huis. Contenu dreigen, knauwen, vechten voor de rangorde. Is zo'n hond gelukkig dan? Denk het niet.
Mensen blijven masaal halen.
Nee, ik ben geen voorstander van het masaal opalen van 'zielige' honden uit het Buitenland. Verbet dáár de situatie, haal die niet naar NL.
Tja als je op eigen houtje gaat lopen rotzooien dan krijg je dat. Verdiep je eens in stichtingen. Een goede stichting raad je een hond aan die past bij jouw (gezins) situatie. Wij hebben meerdere malen contact gehad, ben compleet binnenstebuiten gekeerd, en ze zijn hier ook bij mij thuis geweest. Kreeg echt niet zomaar een hond hoor. Hele bange honden worden daarvandaan niet herplaatst, die zijn beter af in het asiel van de stichting want daar doe je een hond en gezin geen plezier mee. Net als heel agressieve honden. Die leven daar nog beter in hun eigen roedeltje met vaste rituelen, ipv hier van alles te "moeten" . Wij hebben een hele fijne hond, zonder al te grote problemen. Wat angstig, maar hier zijn we uitgebreid voor gewaarschuwd. Ook krijgen we voldoende begeleiding, en komen we ergens niet uit mogen we altijd contact opnemen. En een goede stichting zorgt ook dat er opvang mogelijk is mocht het toch niet goed gaan. Lees het boek Spaanse Honden in Nederland van Eline Adriaans eens, dat zal een hoop vooroordelen wegnemen.
Nikki__ schreef:edit; En de mensen die zeggen dat ze in NL geen geschikte hond kunnen vinden, dus dan maar een uit t Buitenland halen, vind ik helemaal raar. Gedult is een schone zaak. Er zijn mensen die 3 jaar op een rashond wachten. Mij kan je niet wijsmaken dat je niet binnen 6 maanden een hond naar jouw smaak kan vinden!
barbara1970 schreef:Jaa nikki, leuke opmerking maar waar slaat dat eigenlijk op.
De nederlandse asiels kun je niet vergelijken met asiels in het buitenland.
Samos is een schat van een hond die een super baas heeft nu.
Het is dat het financieel niet kan anders zou ik er meer hier naar toe laten komen om hier geadopteerd te worden.
Of een hond nou in een nederlands asiel zit of in weet ik veel waar, een dier is een dier en als ik kan helpen doe ik dat.
Jou opmerking slaat voor mij nergens op, onderbouw het dan tenminste maar die oneliners kan ik echt niets mee.
superwoman schreef:Nikki__ schreef:edit; En de mensen die zeggen dat ze in NL geen geschikte hond kunnen vinden, dus dan maar een uit t Buitenland halen, vind ik helemaal raar. Gedult is een schone zaak. Er zijn mensen die 3 jaar op een rashond wachten. Mij kan je niet wijsmaken dat je niet binnen 6 maanden een hond naar jouw smaak kan vinden!
als je 6 maanden kunt wachten.....
sorry, maar als mijn lieve hond dood gaat,(ouderdom) wil ik zo snel mogelijk een nieuwe. Die leegte wil ik snel opvullen en heb ook een hond nodig als waker. Dus ook geen pup, maar 1 die al wat gewend is en is opgevoed. Een hond waar je een klick mee heb, is soms echt niet te vinden een beetje in de buurt. (binnen het uur rijden met de auto)
Deze komt wel uit nederland de de volgende hoop ik ook, maar zeker is dat niet
Mindim schreef:Waarom zijn de buitenlandse honden zieliger dan hier?
Nikki__ schreef:Hier een tegenstander van het honden naar NL halen gedoe.
Ik lees dingen als; ze hebben het daar zo veel slechter, mensen hebben daar geen honden zoals hier, etc. Waarom om hemelsnaam gaan ze daar dan niks doen?! Nee, de honden daar krijgen geen goed baasje, dus zorg er dan voor dat ze alsnog een heerlijk leven hebben in zo'n asiel!
Je kunt het niet maken om alles naar NL te halen.
Nathalie schreef:Ja de buitenlandse asiels zijn inderdaad zieliger. Maar ik vind het ook zielig als hier weer eens een hond afgemaakt moet worden omdat 'ie te lang zit..
Nikki__ schreef:Ik vind het geen rede om daarvoor een hond uit het Buitenland te halen.
Omdat je niet meer dan een uur rijden wil? Komop zeg.
Ik snap zeker dat je graag een hond wil als de jouwe overleden is, maar om dit nouw af te laten hangen van je rijstijd?
Wij zijn voor een kat ook naar België gereden. Was toch ook een stukje rijden, maar we hadden het er zeker voor over. Voor een van de honden ook 2 uur.
Nee, vind niet dat je het maar onder een rijsafstand moet gooien. Sorry.