wat vinden jullie hier van....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: wat vinden jullie hier van....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:30

Inoterry, ik ben ook met je eens dat het dier aan je wensen moet voldoen. Als ik straks geen geschikte nederlandse hond kan vinden, dan vind ik een buitenlandse hond ook goed natuurlijk. Echter vind ik het geen oplossing voor de dieren daar.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:03

Het is inderdaad geen oplossing voor de dieren daar. De stichting waar dit hondje vandaan komt doet daar zoveel mogelijk aan voorlichting om in iedere geval te sterreliseren en casteren. De honden die daar worden opgevangen worden ook allemaal geholpen.
Maar ik vind het wel een goede zaak om honden die daar echt kansloos zijn hier te plaatsen. Ik vind het niet terecht om een hondje ter dood of tot een rotleven te veroordelen omdat hij/zij toevallig in een verkeerd land is geboren.
Wat ik veel erger vind is de broodfokkers en de mensen die daar hun pup kopen omdat ze wel een pup willen maar er geen "kapitaal" aan uit willen geven.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:16

Dierenleed houdt niet op bij de grens van Nederland.
Ik heb begin van het jaar een hond geadopteerd, een herder, als ik dat niet gedaan had was hij er nu niet meer geweest.
Het was niet de bedoeling hem zelf te houden en hij zit nu in een super fijn adoptiegezin, als ik tijd heb zal ik fotoos van hem plaatsen.

Lieve Samos, een schat van een hond, waarom zou hij niet zoveel recht hebben op een goede baas als iedere andere hond.
Hij komt van het eiland Samos en daarvoor woonde hij in Roemenie, hij heeft al meer plekker gezien dan de meeste van ons.
Nee nooit spijt van gehad nooit

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:24

Een kruising terrier poedel heb ik gered van de dood,toen ik in Spanje werkte.Het arme beest had hele lange haren waar van alles in zat,duizenden teken hebben we verwijderd.Spijt heb ik nooit gehad, het beest was zoooooooooo dankbaar.Anders was hij dood gegaan,maar aan de andere kant ik heb jonge hondjes weg gebracht naar de dierenarts wat had er anders van terecht gekomen.Ik nam later nog een hond mee en 3 katten,maar hier in eigen land heb ik ook zat kneusies opgevangen dus ik voel me absoluut niet schuldig.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:20

Hier een tegenstander van het honden naar NL halen gedoe.
Ik lees dingen als; ze hebben het daar zo veel slechter, mensen hebben daar geen honden zoals hier, etc. Waarom om hemelsnaam gaan ze daar dan niks doen?! Nee, de honden daar krijgen geen goed baasje, dus zorg er dan voor dat ze alsnog een heerlijk leven hebben in zo'n asiel!
Je kunt het niet maken om alles naar NL te halen.
@Barbara1970; zullen we dan ook maar alle honden uit de Nederlandse asiels halen, die het anders niet overleven?

Zelfs mensen die een opvang hebben voor buitelandse honden zijn hier niet al te blij mee! Een meneer die een opvang heeft in Venezuela schreef ooit: Wat daar gebeurt, is niet normaal, alleen is het voor die landen wel normaal. Het belangrijkste wat moet gebeuren is dat de mentaliteit van de mensen verandert. Er zijn ook hulporganisaties die groepen zwerfdieren over laten komen naar NL. Maar dat is niet de oplossing. Het probleem voor de andere dieren in dat land blijft. Daar moeten we het oploassen. Bovendien hebben we in Nederland ook genoeg huisdieren. Hier zitten ook honden in een asiel die wachten op een nieuw baasje!

edit; En de mensen die zeggen dat ze in NL geen geschikte hond kunnen vinden, dus dan maar een uit t Buitenland halen, vind ik helemaal raar. Gedult is een schone zaak. Er zijn mensen die 3 jaar op een rashond wachten. Mij kan je niet wijsmaken dat je niet binnen 6 maanden een hond naar jouw smaak kan vinden!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:39

Jaa nikki, leuke opmerking maar waar slaat dat eigenlijk op.
De nederlandse asiels kun je niet vergelijken met asiels in het buitenland.

Samos is een schat van een hond die een super baas heeft nu.
Het is dat het financieel niet kan anders zou ik er meer hier naar toe laten komen om hier geadopteerd te worden.
Of een hond nou in een nederlands asiel zit of in weet ik veel waar, een dier is een dier en als ik kan helpen doe ik dat.
Jou opmerking slaat voor mij nergens op, onderbouw het dan tenminste maar die oneliners kan ik echt niets mee.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:58

Even gekopieerd uit een ander topic hier op bokt:

Ik heb zelf een hond uit Spanje geadopteerd. Heb ook een toen 1 jarige hond hier uit Nederland overgenomen van de fokker. Zij had hem terug gehaald bij de gene waar ze hem als pup aan gegeven had. Werd niet goed voor gezorgd enz.

Waarom uit Spanje. Waarom niet. Dierenleed kent geen grenzen. Over een rashond die uit het buitenland gehaald wordt hoor je ook niemand. Over het algemeen hebben honden in Spanje ( en andere landen) het een stuk slechter als hier in de asiels. Om over de dodingsstations maar niet te spreken. Ik heb de mijne nu bijna vier maanden en ben er nog elke dag heel gelukkig mee.

En:

kimmie1 schreef:
Nikki__ schreef:

Dierenleed kent geen grenzen nee, maar al die mensen die masaal honden van het buitenland naar Nederland gaan halen, kent wel zijn grenzen.
Ook wij hebben een Lab uit het Griekenland. Maar alsnog staan wij níet achter het halen van honden uit het buitenland. Veel honden komen vervolgens hier weer in het asiel omdat het 9/10 keer gewoon géén huishonden zijn. Onzindelijk, agressie tegen soorgenoten, agressie tegen andere (dier) bewoners, slecht luisteren etc. Niet raar als een hond zijn hele leven op straat heeft gewoond. Maar nee, wij willen al die honden hierheen hebben, want ze zijn zo zielig.
Er bestaat tegenwoordig hondenhandel in Buitenlandse honden. Mensen maken gewoon winst op deze honden maar de honden in NL zitten weer een tijd langer, helaas.
Waren onze Lab vandaan kwam was t helemaal een ramp. Honden zaten van klein naar groot binnen in het huis. Contenu dreigen, knauwen, vechten voor de rangorde. Is zo'n hond gelukkig dan? Denk het niet.
Mensen blijven masaal halen.
Nee, ik ben geen voorstander van het masaal opalen van 'zielige' honden uit het Buitenland. Verbet dáár de situatie, haal die niet naar NL.

Tja als je op eigen houtje gaat lopen rotzooien dan krijg je dat. Verdiep je eens in stichtingen. Een goede stichting raad je een hond aan die past bij jouw (gezins) situatie. Wij hebben meerdere malen contact gehad, ben compleet binnenstebuiten gekeerd, en ze zijn hier ook bij mij thuis geweest. Kreeg echt niet zomaar een hond hoor. Hele bange honden worden daarvandaan niet herplaatst, die zijn beter af in het asiel van de stichting want daar doe je een hond en gezin geen plezier mee. Net als heel agressieve honden. Die leven daar nog beter in hun eigen roedeltje met vaste rituelen, ipv hier van alles te "moeten" . Wij hebben een hele fijne hond, zonder al te grote problemen. Wat angstig, maar hier zijn we uitgebreid voor gewaarschuwd. Ook krijgen we voldoende begeleiding, en komen we ergens niet uit mogen we altijd contact opnemen. En een goede stichting zorgt ook dat er opvang mogelijk is mocht het toch niet goed gaan. Lees het boek Spaanse Honden in Nederland van Eline Adriaans eens, dat zal een hoop vooroordelen wegnemen.

Verder ben ik het eens met Lisette, mijn hond komt ook bij Kimba/Cadiz vandaan en is echt een supergoeie stichting!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:42

Nikki__ schreef:
edit; En de mensen die zeggen dat ze in NL geen geschikte hond kunnen vinden, dus dan maar een uit t Buitenland halen, vind ik helemaal raar. Gedult is een schone zaak. Er zijn mensen die 3 jaar op een rashond wachten. Mij kan je niet wijsmaken dat je niet binnen 6 maanden een hond naar jouw smaak kan vinden!

als je 6 maanden kunt wachten.....
sorry, maar als mijn lieve hond dood gaat,(ouderdom) wil ik zo snel mogelijk een nieuwe. Die leegte wil ik snel opvullen en heb ook een hond nodig als waker. Dus ook geen pup, maar 1 die al wat gewend is en is opgevoed. Een hond waar je een klick mee heb, is soms echt niet te vinden een beetje in de buurt. (binnen het uur rijden met de auto)
Deze komt wel uit nederland de de volgende hoop ik ook, maar zeker is dat niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:52

Ik vind het fijn dat dieren geholpen worden, dat voorop.

Maar ik vind het jammer dat men naar het buitenland uitwijkt om een hond te helpen, terwijl de asiels hier tjokvol zitten. Ook allemaal eenzame hondjes die een tweede kans verdienen. Ik snap dus niet waarom een hond uit het buitenland gehaald moet worden.
Kijk als je daar bent en je wordt verliefd op een hond, oke, maar niet bewust in het buitenland een hond gaan zoeken, terwijl het hier overvol zit, dat snap ik dus niet.

Waarom zijn de buitenlandse honden zieliger dan hier?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:48

barbara1970 schreef:
Jaa nikki, leuke opmerking maar waar slaat dat eigenlijk op.
De nederlandse asiels kun je niet vergelijken met asiels in het buitenland.

Samos is een schat van een hond die een super baas heeft nu.
Het is dat het financieel niet kan anders zou ik er meer hier naar toe laten komen om hier geadopteerd te worden.
Of een hond nou in een nederlands asiel zit of in weet ik veel waar, een dier is een dier en als ik kan helpen doe ik dat.
Jou opmerking slaat voor mij nergens op, onderbouw het dan tenminste maar die oneliners kan ik echt niets mee.

Het feit is, dat geen een asiel goed genoeg is voor een dier. Wel kunnen we er een hoop aan doen om die dieren daar een fijne plaats te geven ipv alles maar naar NL halen, waardoor het voor de honden die dáár blijven, niet uit te houden is!
In jouw bericht zet je; anders was hij er nu niet meer. Daarop reageer ik met; zullen we alle honden die op de lijst staan dan ook maar ook op halen?
Wat ik hiermee duidelijk wil maken? Dat wij het alleen maar doen omdat hij anders dood had geweest en het is dan natuurlijk nog wel extra zielig dat de hond uit het buiteland komt.
Snap je me nu?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:51

superwoman schreef:
Nikki__ schreef:

als je 6 maanden kunt wachten.....
sorry, maar als mijn lieve hond dood gaat,(ouderdom) wil ik zo snel mogelijk een nieuwe. Die leegte wil ik snel opvullen en heb ook een hond nodig als waker. Dus ook geen pup, maar 1 die al wat gewend is en is opgevoed. Een hond waar je een klick mee heb, is soms echt niet te vinden een beetje in de buurt. (binnen het uur rijden met de auto)
Deze komt wel uit nederland de de volgende hoop ik ook, maar zeker is dat niet

Ik vind het geen rede om daarvoor een hond uit het Buitenland te halen.
Omdat je niet meer dan een uur rijden wil? Komop zeg.
Ik snap zeker dat je graag een hond wil als de jouwe overleden is, maar om dit nouw af te laten hangen van je rijstijd?
Wij zijn voor een kat ook naar België gereden. Was toch ook een stukje rijden, maar we hadden het er zeker voor over. Voor een van de honden ook 2 uur.
Nee, vind niet dat je het maar onder een rijsafstand moet gooien. Sorry.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 00:50

Hier dan een vrijwilligster bij een buitenlands asiel.
Wie zich dit
Mindim schreef:
Waarom zijn de buitenlandse honden zieliger dan hier?

afvraagt is van harte welkom om eens een kijkje te komen nemen in ons asiel.
Ons prachtige asiel dat is opgebouwd uit oude stukken gaas, koelkastrekjes, rollen ijzerdraad en haastig in elkaar getimmerde houten hondenhokken. Ons prachtige asiel zonder electriciteit en riolering en waar het enige water dat stroomt het water is dat tijdens regenbuien van de bergen af het asiel instroomt om het in een volledige modderpoel te veranderen. Ons prachtige asiel waar de vrijwilligers die er werken 's winters met lede ogen moeten toezien hoe pups van onderkoeling sterven. Ons prachtige asiel dat met een groot geldgebrek te kampen heeft waardoor honden niet de verzorging krijgen die ze nodig zouden hebben. Ons prachtige asiel waar de honden soms wekenlang niets anders krijgen dan het voedsel dat overblijft uit schoolkantines.

Ik kan alleen maar zeggen dat de omstandigheden niet anders dan deprimerend zijn. Het enige lichtpuntje is de hulp die vanuit diverse andere landen (waaronder Nederland) komt in de vorm van financiële ondersteuning en hulpgoederen zoals voer, vlooienbestrijdingsmiddelen en dekens.
Voor stichtingen die dit schenken komt het geld echter ook niet uit de lucht vallen. Hun inkomsten hangen maar al te vaak samen met het feit dat ze ook honden herplaatsen. Hierdoor hebben ze inkomsten én naamsbekendheid. Het is dus zeker niet zo dat dergelijke stichtingen altijd alleen maar bezig zijn met het naar nederland halen van buitenlandse honden zonder iets aan de situatie ter plekke te doen. Helaas is al die hulp nooit genoeg om al het dierenleed ter plaatse uit de wereld te helpen. Het blijft altijd een druppel op een gloeiende plaat. Maar je lost evenmin het gehele asielprobleem binnen Nederland op als je een hond uit een Nederlands asiel adopteert.
Ik vrees dat zowel het binnenlandse als het buitenlandse asielprobleem wel nooit opgelost zal worden. Het enige dat je als dierenliefhebber kunt doen is die ene hond een fijn leven geven. Voor die ene hond maak je het verschil. En welke hond dan de gelukkige mag zijn moet ieder voor zichzelf weten. Iedereen moet maar gewoon kiezen voor de hond die hem aanspreekt, of dat nu een buitenlandse of een Nederlandse hond is.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:54

Ja de buitenlandse asiels zijn inderdaad zieliger. Maar ik vind het ook zielig als hier weer eens een hond afgemaakt moet worden omdat 'ie te lang zit.. Scheve mond

Ik heb een hele tijd in Turkije gewoont en een beste vriend gehad die dierenarts is. Heb ook een tijdje voor hem gewerkt. En als het seizoen weer begon, kregen we heel vaal verdrietige, zelfs huilende mensen omdat ze de hond of kat kwijt waren. En dat vind ik zo ergerlijk!
Haal je je hond uit een buitenlands asiel of via een organisatie, oke. Maar het gebeurt ook dat ze ze gewoon van de straat plukken!
In de plaats waar ik woonde was het vrij normaal dat honden hun vrijheid kregen. Er lopen veel honden los op straat. De meeste blijven zelf rondom het cafe/de winkel o.i.d. van het baasje. Maar echt hoor, vooral aan het begin vh seizoen, hoevaak er dan honden meegenomen worden! En ook katten! En daar doe je die mensen echt een verdriet mee. Mensen moeten er niet zo snel vanuit gaan dat een hond die vrij op straat loopt van niemand is en zo mee genomen kan worden. Zelfs honden met halsbanden inclusief penningen werden weggehaalt... Heel erg ergerlijk!
Als die mensen dan zo graag een Turkse hond willen, dan moeten ze toch maar naar het asiel gaan daar. In het asiel in de plaats waar ik woonde, hadden ze pak weg 15 hokken, zaten dan 10 tot 15 honden in één hok, en overdag had kwamen al die honden samen los op een grote zandvlakte. Ik heb er nog nooit een hond aandacht kunnen geven zonder dat hij van alle kanten aangevallen werd door jaloezie. Dan zie ik liever daar een hond verdwijnen, want dat is gewoon geen pretje voor de honden.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:07

Nikki__ schreef:
Hier een tegenstander van het honden naar NL halen gedoe.
Ik lees dingen als; ze hebben het daar zo veel slechter, mensen hebben daar geen honden zoals hier, etc. Waarom om hemelsnaam gaan ze daar dan niks doen?! Nee, de honden daar krijgen geen goed baasje, dus zorg er dan voor dat ze alsnog een heerlijk leven hebben in zo'n asiel!
Je kunt het niet maken om alles naar NL te halen.

Nogmaals, dit is de taak van de meeste goede stichtingen, en dat ze dan ooit eens een paar hondjes naar Nederland halen betekent niet dat alle stichtingen alleen maar hondjes naar Nederland halen. Rolleyes Dus daar zijn ze heel hard aan het werk, daar zit vele malen meer inspanning in dat dat ze een keer wat hondjes over laten komen.
En ja, er zijn er een paar die alleen maar hondjes over laten komen, maar dit vinden goede stichtingen ook geen goed plan.

Misschien moet je eens gaan lezen over het werk van verschillende stichtingen?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:09

Nathalie schreef:
Ja de buitenlandse asiels zijn inderdaad zieliger. Maar ik vind het ook zielig als hier weer eens een hond afgemaakt moet worden omdat 'ie te lang zit.. Scheve mond

Hier worden honden alleen maar afgemaakt als de kans dat ze nog geplaatst worden eigenlijk minimaal is. Dus dan hebben we het wel over zeer gedragsgestoorde honden. En laten we nou niet doen of een hondje uit turkije, spanje of wat dan ook met een open en sociaal karakter de plek inneemt van zo'n hond.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:12

Nikki__ schreef:
Ik vind het geen rede om daarvoor een hond uit het Buitenland te halen.
Omdat je niet meer dan een uur rijden wil? Komop zeg.
Ik snap zeker dat je graag een hond wil als de jouwe overleden is, maar om dit nouw af te laten hangen van je rijstijd?
Wij zijn voor een kat ook naar België gereden. Was toch ook een stukje rijden, maar we hadden het er zeker voor over. Voor een van de honden ook 2 uur.
Nee, vind niet dat je het maar onder een rijsafstand moet gooien. Sorry.

ik wil best verder rijden, maar dan moet ik wel meer zekerheid hebben over de hond die geschikt zou kunnen zijn. Vaak zeggen asiels toch - "kom maar kijken" en vaak weten ze niet of ze met paarden om kunnen gaan. Om het dier daarna weer terug te brengen met weer een reistijd van 2 uur vind ik niet fijn voor beide.
Vergis je ook niet in wat asiels aanbieden voor honden. Ik ben bij een paar geweest zonder succes en de hond die ik nu heb is van een particulier geweest. (Wel heeft zij 'm uit het asiel opgenomen toen hij daarvoor nog zwerver is geweest) Ik geloof in het lot, dus als het een hond uit nederland moet zijn of toch van een ander land- so be it. Ik heb voorkeur, maar de doorslag is voor de klick die ik heb met een dier.