kat gestorven na inenting tegen leucose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Re: kat gestorven na inenting tegen leucose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:57

Ja, FIP, ik wist niet zeker of het met een V of met een F was. Wij hebben ook al enkelijke katten verloren aan die ziekte.. Ook een kat zelfs helemaal open laten snijden om te kijken wat het nou was, maar door de ziekte waren onderhand alle organen aan elkaar geplakt, en dat kwam door FIP.
Erg vervelende ziekte.. En zo zielig om een kat daaraan te zien lijden.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:46

Megamutsj schreef:
Ja, FIP, ik wist niet zeker of het met een V of met een F was. Wij hebben ook al enkelijke katten verloren aan die ziekte.. Ook een kat zelfs helemaal open laten snijden om te kijken wat het nou was, maar door de ziekte waren onderhand alle organen aan elkaar geplakt, en dat kwam door FIP.
Erg vervelende ziekte.. En zo zielig om een kat daaraan te zien lijden.

Hele nare ziekte idd...Wat erg is is dat je het pas echt zeker weet als je na overlijden ze laat nakijken...
Er is geen test voor FIP...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:13

Voor shok door in een bloedvat te spuiten vind ik de tijd tussen inenting en dood te lang. Is er van te voren niets opgevallen aan de kitten? Dan denk ik eerder aan een beroerte, dat inderdaad zo plotseling kan optreden. Een shok bouwt zich op, organen vallen uit voordat een dier sterft. Hetzelfde geldt voor een ziekte.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:14

Maar zoals eerder is genoemt, het kan dat een kat na een inenting dood kan gaan. Gebeurt zeer zelden, maar kan wel voorkomen.