Jessol schreef:Lysette;
ik wil je echt één van onze honden aanbieden om mee te wandelen op een gewone band, ze hebben niet allemaal zo'n prikker, maar een paar hebben het toch nodig.
Misschien heb jij een doetje van een hond, maar niet elke hond is zo.
Hoezo hebben ze het nodig?
Citaat:
Wat ik dus niet snap he. Iedereen zegt altijd: ja je voelt er bijna niks van enz. maar van zo'n "tinteling" laten ze wel los en van een ruk aan de riem niet? Als ze er toch bijna niks van zouden voelen zou dat toch ook geen effect hebben?
Kun jij dit verklaren?
Citaat:
Nja ik vind het triest, al die middeltjes omdat fikkie zonodig goed moet presteren op het veld of op een wedstrijd. Als een hond te oog in zijn driften zit is hij er nog niet aan toe en ben je, naar mijn mening, gewoon een stap te ver in je training.
Het gaat hier totaal niet over lossen?
Moest het echt zo zielig zijn, zou de hond dan nog met plezier het veld op komen?
Ja dat kan prima hoor. Er zijn zat honden die de hele dag of het grootste deel van de dag in de kennel zitten. Eindelijk eruit en aandacht van het baasje kan dan heel erg leuk zijn. Honden die met straf en beloning worden getraind kunnen het spelletje ook nog steeds heel erg leuk vinden, alleen zonder straf trainen maakt het wel een stuk minder stressvol en nóg veel leuker. Plus dat je ze niet af leert zelf initiatief te tonen met het trainen.
Citaat:
Onze hond is al vanaf hij klein was zo hoog in drift, als hij alleen maar een balletje zag, dus wat jij zegt klopt niet.
Hoe kun jij bepalen wanneer een hond er nog niet aan toe is of een stap te ver is in de training? Jij bent een totale leek op dit gebied, en waarschijnlijk ook in het houden van dit ras.
Er is ook nog een stap voor het bewegende balletje, of je wacht rustig af tot ie wel vanzelf los laat en beloont dan super. En die taak is aan jou of je trainer. Er zullen best honden zijn die zo knettergek worden van al iets kleins, maar het gros niet. Pups worden wel van begin af aan opgefokt met een mouw, bijtrol en alles. Als ze dan eindelijk mogen vind ik het niet zo gek dat ze helemaal lijp worden ja
Bovendien heb ik het niet alleen over het lossen (dan zou het allemaal wat minder jammer zijn), maar die prikker hebben ze vaak ook om en wordt ook gebruikt met het volgen, niet meteen zitten of wat dan ook. Waarom?
Citaat:
Onze hond is volledig afgericht, en zo onder controle, maar zijn driften zijn nog altijd ontzettend hoog, hoe verklaar jij dat dan?
Probeer hem eens een week zonder te trainen te laten zitten, ik daag jou uit, om hem dan eens uit wandelen te nemen?
Hoezo zouden driften af moeten nemen dan? Het gaat erom hoe je hond ermee omgaat.
En mijn hondjes worden ook gek als ze niet kunnen trainen hoor, ik zeg toch ook niet dat je dan meteen niet hoeft te gaan trainen
En nee ik hoef niet met jouw honden te wandelen, als ik het zo'n leuk ras vond had ik er wel een genomen toch?