Wat heeft mijn hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Wat heeft mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:56

(Aa) oke

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 15:02

Doen jack russels dat meestal niet alleen met hun achterpootjes? Sara heeft het met haar voorpootje, ze heeft het nu al een paar dagen niet gedaan. Maar iig iedereen bedankt voor jullie reacties!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:10

bij jacks is dat normaal had ik ergens gelezen (ik dacht telegraaf of het belang van limburg). Ze hebben een heel gespierde achterhand en vinden het net zo makkelijk om op 3 poten te rennen als op 4 en daarom geven ze 1 achterpootje soms rust tijdens het racen.

Althans, zo had ik het begrepen Lachen

Onze hond heeft dat ook een tijdje gehad, dan weer manken en daarna ging het weer een tijdje goed en zo ging het op en af. Toen hebben we regelmatig de kussentjes bekeken en bleek dat ze zichzelf had opengebeten tussen de kussentjes en dat was gaan zweren. We zijn als de wiedeweerga naar de da gelopen en het is nog goed gekomen (hond heeft wel een week met een sok rond haar poot moeten lopen :p). Onze hond is trouwens een kruising van lab x weimaraner

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:17

Als Sara het nog een keer heeft, kijk dan of je haar hals gewoon kunt bewegen. Mijn hond had dezelfde klachten maar bleek een halsprobleem te hebben.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:36

reininglover schreef:
bij jacks is dat normaal had ik ergens gelezen (ik dacht telegraaf of het belang van limburg). Ze hebben een heel gespierde achterhand en vinden het net zo makkelijk om op 3 poten te rennen als op 4 en daarom geven ze 1 achterpootje soms rust tijdens het racen.

Onze hond heeft dat ook een tijdje gehad, dan weer manken en daarna ging het weer een tijdje goed en zo ging het op en af. Toen hebben we regelmatig de kussentjes bekeken en bleek dat ze zichzelf had opengebeten tussen de kussentjes en dat was gaan zweren. We zijn als de wiedeweerga naar de da gelopen en het is nog goed gekomen (hond heeft wel een week met een sok rond haar poot moeten lopen :p). Onze hond is trouwens een kruising van lab x weimaraner

dat is niet waar Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:48

blokje schreef:
reininglover schreef:

dat is niet waar Knipoog

Idd, alleen omdat er zoveel russels met verrotte knieën zijn denken veel mensen dat het zo hoort en wordt het ook nog wel eens "het jack russel loopje" genoemd. Heel triest eigenlijk...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 21:00

maar als ik het dus goed begrijp lysette, dan zijn al die jack russeltjes doorgefokt ofzo. En nu denken alle jack russel houders dat het zo hoort? En die fokken dan weer verder en over tig jaar kunnen die hondjes niet meer lopen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:56

Nee dat klopt niet. Bij een officiele dekking moet er van beide ouders een verklaring zijn dat er geen patellaluxatie aanwezig is. Het komt door al die mensen die het leuk vinden om eens een keer een nestje te hebben, dat het nog steeds doorgefokt wordt.