Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Winandaa_ schreef:Nikki__ schreef:Dierentuinen worden tegenwoordig steeds groter. Oude hokken worden afgebroken en vernieuwd naar grotere hokken. Tuurlijk, het is niet ideaal en nooit groot genoeg. Maar ik denk dag menig huisdier het slechter heeft.
Kijk Blijdorp nu eens. Is vollop bezig met alles herbouwen. Van de week bij de nieuwe savanne deel geweest. Prachtig! Krokies hebben behoorlijk de ruimte, giraffen ook. Ijsberen verblijf is ook mooi geworden en natuurlijk het oceanium.
@Ts; Jij vind dat je cavia's in een groot genoeg hok zitten en genoeg de ruimte hebben. Maar is dit werkelijk zo? En is het natuurlijke gedrag nog wel uit te voeren?
Als je kijkt naar de wilde cavia, dan is het voor een huiscavia niet echt ideaal.
Ik weet heel eerlijk gezegt niet hoe het er in Blijdorp uitziet, maar ik geloof jou zo dat dat goed is. Maar ikzelf vind dat dat lang niet overal zo is. Vooral in het buitenland, waar ik dus wel eens ben geweest, vind ik het helemaal niks.
En nee, mijn cavia's hebben het vast niet ideaal.. maar ik doe mijn best het ze zo goed mogenlijk naar hun zin te maken. En ik vind het goed als dierentuinen dat ook doen.