Hekel aan dierentuinen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Hekel aan dierentuinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:28

Ik ben alleen nog maar in Artis geweest, vond het niet zo tof, maar ga binnenkort naar de apenheul en Burgers zoo

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:27

Ik ben voor dierentuinen. Ze verrichten een belangrijke taak bij educatie van de mensen, het in stand houden van bedreigde soorten enz.

Neem nu de zoo van antwerpen, veel te klein, maar wat een moeite doen die mensen daar om het die dieren fijn te maken!!
Behalve de grote katten vond ik alle dieren er vrolijk uitzien de laatste keer.

Of planckendael, daar maken ze echt mooie verblijven (kun je geen kooien meer noemen)!

Edit: zondag kwam ik op een stal waar alle paarden de hele dag in hun box stonden en dat vond ik dus 10 keer zieliger dan de zoo...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:35

Winandaa_ schreef:
Nikki__ schreef:
Dierentuinen worden tegenwoordig steeds groter. Oude hokken worden afgebroken en vernieuwd naar grotere hokken. Tuurlijk, het is niet ideaal en nooit groot genoeg. Maar ik denk dag menig huisdier het slechter heeft.
Kijk Blijdorp nu eens. Is vollop bezig met alles herbouwen. Van de week bij de nieuwe savanne deel geweest. Prachtig! Krokies hebben behoorlijk de ruimte, giraffen ook. Ijsberen verblijf is ook mooi geworden en natuurlijk het oceanium.

@Ts; Jij vind dat je cavia's in een groot genoeg hok zitten en genoeg de ruimte hebben. Maar is dit werkelijk zo? En is het natuurlijke gedrag nog wel uit te voeren?
Als je kijkt naar de wilde cavia, dan is het voor een huiscavia niet echt ideaal.

Ik weet heel eerlijk gezegt niet hoe het er in Blijdorp uitziet, maar ik geloof jou zo dat dat goed is. Maar ikzelf vind dat dat lang niet overal zo is. Vooral in het buitenland, waar ik dus wel eens ben geweest, vind ik het helemaal niks.

En nee, mijn cavia's hebben het vast niet ideaal.. maar ik doe mijn best het ze zo goed mogenlijk naar hun zin te maken. En ik vind het goed als dierentuinen dat ook doen.

ik weet wel zeker dat dierentuinene ook het beste met de dieren voor hebben. jouw cavia zit ook in een kooi en paarden staan ook in een stal. de meeste dierentuinen hebben hun verblijven al gemoderniseerd maar natuurlijk moet dat ook kunnen qua ruimte.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:08

Joepie, topic nummer zoveel over dierentuinen.

[BB] Wat vinden jullie van een dierentuin?

[edit] en een kleine opmerking, soms zie ik uitspraken (ook in dat andere topic) waarbij ik denk dat diegene eerst maar meer moet gaan verdiepen in een dierentuin zelf. Ik heb er stage gelopen en ook echt achter de schermen meegekregen hoe men bedreigde dier en plantensoorten probeert te behouden.
En er wordt enorm goed op de welzijn van de dieren gelet, de verblijven, de bezigheden en het voedsel wordt daarop aangepast. Als een verblijf niet goed past bij het dier dan wordt er zo goed mogelijk gekeken wat wel past.

Daarnaast zou er zonder dierentuinen enorm veel plant- en diersoorten uitgestorven zijn en zouden jullie ze alleen nog maar kennen van plaatjes en foto's.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:20

Ik denk dat sommige dieren in de dierentuin er beter bij zitten dan menig paard of konijn bij mensen thuis.
Vroeger hadden dieren vaak veel te kleine verblijven, vandaag de dag wordt er steeds meer aan gedaan om deze dieren een zo natuurlijk mogelijk verblijf te geven.
Het mooiste zou zijn als ze lekker in het wild zouden kunnen leven, maar ook daar is het niet altijd rozengeur en mananschijn.
Ik vind dierentuinen wel oke, maar niet als de verblijven te klein of vies zijn.
Ik ben eens in een dierenpark geweest ik weet even niet meer waar het was, daar lopen shiraffen, zebras en nog meer dieren op een onwijs groot stuk land met bomen en water enz.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:03

Ik ben vorige week in Munster geweest. Bij alwetterzoo. Echt prachtig, wat een mooie dierentuin Lachen