Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Nog 4 daagjes en dan chichi puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:36

Laten we gewoon ontopic blijven Haha!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:48

Nog even over de teacup-chihuahua: dat is een door de broodfok bedachte term. Volgens de rasstandaard mag een chihuahua tussen de 0,5 en 3 kg wegen. Je moet dus wel een ontieglijk klein hondje hebben, wil hij v.w.b. het gewicht niet meer voldoen aan de standaard van de 'gewone' chihuahua.
Wat vaak gebeurt is dat men pups verkoopt onder de noemer teacup, die in werkelijkheid gewoon jonger zijn dan wordt gezegd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:49

MarcoBorsato schreef:

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:05

Nee hoor Corinne1981 je schrijft wel degelijk SHIH-TZU.
Ik heb dit ras zo'n 16 jaar gehad,geshowd en gefokt.(zéér beperkt)En intens liefgehad.
En aan de TS,meid als jouw chihuahua niet van dat hele kleine type is dan zal de bevalling waarschijnlijk natuurlijk verlopen.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de reu is die gedekt heeft.Als die niet zo groot is,is de kans groot dat het normaal verloopt hoor. Ja
Lees je even goed in voordat de bevalling begint,let op of je teefje alle vliezen van de pups verwijderd.
Doet ze dat niet??Dan met zéér schone nagels zelf het vlies breken,maar pas op...het is vrij stug.
Het is téveel om een hele honden bevalling hier te beschrijven,maar mocht je daar nog vragen over hebben??
Mijn PB box staat open hoor,ik heb talloze pups op de wereld geholpen.
Héél veel succes met moeders.Groetjes.. Doei!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 13:28

blokje schreef:
Wil wel graag foto's zien van je kleine hondjes straks Lachen

Wat voor chichie heb je eigenlijk? Kort harig?? Lang harig wat voor kleur? Misschien een foto?

Beer is langharig, en ik geloof dat ze de kleur blond noemen, ik zal even fotootje plaatsen, ook van paps en van de kleinste van het stel kleine chichie

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 13:40

Oprtalj schreef:
LauraMc schreef:
Mensen, doe eens even normaal. De TS laat zien dat ze er alles aan doet om de bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen, is dat niet goed genoeg?

Persoonlijk snap ik niet dat jullie je hier zo druk over kunnen maken. Of het een verstandige keuze is laten we in het midden, iedereen heeft daar een eigen mening over en het heeft geen zin om daarover te gaan discussieren. Hondje is al zwanger, is niks meer aan te doen, dus waarom geven jullie haar geen tips omwille van het hondje?
Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen die een nestje willen van hun hond, nou, prima toch? Is hartstikke leuk en er is veel vraag naar raszuivere honden. De TS heeft al een goede bestemming gevonden voor de pups dus dat is ook geen probleem.

Als jullie de wereld willen verbeteren heeft het geen zin om iemand die je niet kent aan te vallen op iets wat op een forum staat beschreven.

Ik ben het niet met je eens. Het is helemaal niet 'prima toch?' dat mensen maar lukraak hondjes gaan vermeerderen en over die raszuiverheid valt in dit geval waarschijnlijk ook nog wel te twisten als ik lees dat deze hond veel groter is dan normaal is voor het ras. En nee, natuurlijk verander je niks meer aan het feit dat deze hond pups gaat krijgen, maar een topic als dit, waarin als de bevalling goed verloopt straks waarschijnlijk ook nog foto's geplaatst zullen worden van schattige pupjes, kan altijd mensen op het idee brengen om ook maar eens de reu van twee straten verderop op hun teef te laten springen. Zeker als je hier alleen maar 'oeh en aah-reacties' zou mogen plaatsen. Dus belicht ik ook de andere kant van de medaille. Niet met als doel om de TS aan te vallen, maar om te proberen andere lezers van het topic bewust te maken van die andere kant van het verhaal. En al weerhoud ik daarmee maar één persoon van het ondoordacht op de wereld smijten van een nestje pups, dan is dat toch al iets.

Overigens zie ik ook niet in waarom we hier allemaal op de proppen zouden moeten komen met tips, aangezien TS helemaal niet om tips vraagt, maar alleen haar bezorgdheid uit vanwege het feit dat bevallingen bij dit ras nogal eens moeizaam kunnen verlopen. En aan dat feit verandert geen ene tip iets. Dat is iets dat ze zich beter had kunnen bedenken voordat ze de hond liet dekken. Kennelijk heeft ze zich vooraf helemaal niet verdiept in het ras en de problematiek van het fokken ermee. Sterker nog, ze wist niet eens hoe je de naam van het ras schreef! En dat is nu juist waarom ik mensen vooraf zou willen waarschuwen voordat ze aan een nestje beginnen!

Ik begrijp je wel hoor alleen word ik bestempeld als iemand die ik niet ben dus hoop dat je mij ook begrijpt.
Nee geen idee hoe je het ras schrijft maar dat komt ook omdat ik het vaak anders gespeld zie staan.
Eerlijk gezegd intereseert het me ook niet, poedel chihuahua, jackie maakt me gewoon niet uit, ik ben niet iemand die zich in ras honden verdiept, Beer is toevallig een chies maar had wat mj betreft net zo goed een ierse wolfshond mogen wezen om maar wat te noemen.

Corrigeer me als ik het mis heb maar ik heb vaak gehoord dat juist rashonden veel problemen krijgen omdat ze vaak doorgefokt worden op bepaalde kenmerken en vuilnisbakkies meestal gezonder zijn.
Is dat een fabeltje of is dat echt zo.

TRoweuns als chichies tussen de 0.5 tot en met 3.0 kilo mogen wezen. Tjee 0.5 kilo dat is toch geen hondje meer.
Chichie weegt 1650 gram middelmaatje dus denk ik.
Ik kan me een hondje kleiner dan chichie niet eens voorstellen, vind dat best bizar eigenlijk en ik maar denken dat ze gewoon niet kleiner kunnen zijn.

Ik ben gek op chichie maar wat ik al zei het geeft me ook veel zorgen.
Met uitlaten hou ik zelfs de lucht in de gaten of er meschien niet een grote roofvogel boven ons zwermt, meschien beetje overdreven maar als ze konijnen pakken kunnen ze haar makkelijk pakken, of bestaan die vogels niet in Nederland.

Ze kan niet gesteriliseerd worden omdat ze te klein voor de narcose is, ze heeft 2 keer diarree gehad en dat is voor haar heel gevaarlijk omdat ze zo klein is en natuurlijk de fontenel.

Mijn tante fokt franse Bulldogs en van haar krijg ik veel advies hoe en wat, zij vertelde me ook dat theacups wel bestaan maar geen erkende hondjes zijn, volgens het stamboek zijn ze misvormd en gehandicapt maar wat wordt dan verstaan onder een theacup, een hondje wat nog minder weegt dan 0.5 gram dat bestaat toch niet, hoe moet je zoiets vasthouden.

Benieuwd of iemand hier een hondje heeft die rond de 0.5 gram zit en hoe je daar dan mee om gaat.

Nou nog 3 daagjes als het goed is

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:43

Jeuj, het is weer lekker bokt hier! Lekker de TS aflopen zeiken met z'n allen. Niks lezen wat er geschreven wordt, gewoon lopen klagen en zeuren. Boos!
Er staat duidelijk dat ze wil dat alles goed verloopt(ze zal wel niet achterlijk zijn, is het wel?) Jullie daarin tegen??????

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:55

Laten we het over de kinderen in Afrika hebben!

TS; ik hoop dat de bevalling goed gaat en fijn dat je nu al een huisje hebt voor de hondjes! Zijn niet veel mensen die je dat na doen... En ach, hoe je 'chihuahua' ook schrijft, het is nu toch duidelijk wat de ts bedoeld?

En over Teacup Chihuahua's (wat je overigens niet met hoofdletters schrijft, voordat er een discussie komt Haha! ) ook daarvan weten we nu toch wat de ts bedoeld? We hebben het ook niet over de oorsprong van het woord broodfokker en of je dat wel in de juiste context plaatst? De ts geeft duidelijk aan geen geld te verdienen aan deze hondjes. Dus ik denk dat je de dikke Van Dale maar eens aan moet schrijven voor een nieuw woord voor dit soort mensen? Mensen die puppys krijgen, al een huisje ervoor hebben, er geen geld aan verdienen maar wel het woord teacup chihuahua gebruiken?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:03

Veel succes met de bevalling. Hopen dat het allemaal goed gaat. Ben benieuwd naar foto's.Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 14:15

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 14:17

Sorry weer niet gelukt, als je op de link klikt komt wel de foto te voorschijn, is tenminste iets.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 14:22

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 14:25

Oeps even voor iedereen weer uit zijn bolletje gaat Knipoog

Vlekkie is niet zwanger, tenzij de sterilisatie niet gewerkt heeft maar is wel beetje te dik, ze is hard op dieet maar wil niet echt lukken Haha!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:25

MarcoBorsato schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik begrijp niet waarom je dat na mijn opmerking over teacups nog eens moet herhalen aangezien mijn opmerking m.i. gewoon on topic is. TS heeft het immers zelf over teacups.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:30

Sieppus schreef:
Jeuj, het is weer lekker bokt hier! Lekker de TS aflopen zeiken met z'n allen. Niks lezen wat er geschreven wordt, gewoon lopen klagen en zeuren. Boos!
Er staat duidelijk dat ze wil dat alles goed verloopt(ze zal wel niet achterlijk zijn, is het wel?) Jullie daarin tegen??????

Nee, dat is een aardige en constructieve bijdrage aan dit topic. OK dan!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:38

Marjo_Wystan schreef:
We hebben het ook niet over de oorsprong van het woord broodfokker en of je dat wel in de juiste context plaatst?

Nee, daar hebben we het inderdaad niet over. Verward
Citaat:
Dus ik denk dat je de dikke Van Dale maar eens aan moet schrijven voor een nieuw woord voor dit soort mensen? Mensen die puppys krijgen, al een huisje ervoor hebben, er geen geld aan verdienen maar wel het woord teacup chihuahua gebruiken?

Nou, als jij denkt dat dat nodig is, dan kun jij misschien schrijven? Mij lijkt het niet noodzakelijk dat daar een woord voor wordt bedacht, hoor.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 14:47

Oke lieve mensen dit is een discussie die niet hoeft, alsjeblieft laten we elkaar niet aanvallen.
Maakt me echt niet uit dat nietiedereen het met me eens is, zolang ze me geen stempel opdrukken en anders kan ik altijd nog een weerwoord geven en ben ik echt goed (hihihihih)

Wat vinden jullie van mijn Beertje, moppie he of niet.
Ze is wel dik, kogeltjerond zelfs.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:00

Vind Beer niet echt op een Chihuahua lijken Bloos ergens wel op een keeshondje, al hoewel nu ik die hondjes op een foto zie ook niet helemaal, iemand die ik ken had zo'n hondje, lijkt preccies op Beertje was een kruising maar weet zo niet meer welke Clown

Succes met het nest, vind het goed van je dat je al mensen hebt, hoop dat ze daar dan ook voor altijd mogen blijven Lachen
Laatst bijgewerkt door marielle231 op 09-08-08 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:02

barbara1970 schreef:
Corrigeer me als ik het mis heb maar ik heb vaak gehoord dat juist rashonden veel problemen krijgen omdat ze vaak doorgefokt worden op bepaalde kenmerken en vuilnisbakkies meestal gezonder zijn.
Is dat een fabeltje of is dat echt zo.?

Dat is al een hele discussie op zich. Feit is in ieder geval wel dat je niet zo simpel kunt stellen dat vuilnisbakkies per definitie gezonder zijn dan rashonden. In de eerste plaats kun je natuurlijk al niet alle rashonden over één kam scheren, daar het ene ras veel meer erfelijke gezondheidsproblemen kent dan het andere. Maar daarnaast biedt het fokken van en met kruisingen genetisch gezien zowel voor- als nadelen. Kortweg gezegd is het zo dat je bij raszuiver fokken veel beter weet welke aandoeningen er in het ras voorkomen en zodoende heel gericht de ouderdieren voor de dekking hierop kan laten screenen dan bij een vuilnisbakkie. Het vuilnisbakkie dat uit meerdere rassen tot stand gekomen is, kan in principe van alle aandoeningen die bij die rassen voorkomen genetisch gezien drager zijn, of er zelfs aan lijden. dat maakt screening vooraf veel lastiger omdat er immers zoveel mogelijkheden zijn en dat is een nadeel. Heel veel aandoeningen vererven echter recessief. Dat wil zeggen dat beide ouders het gen moeten doorgeven aan hun nakomelingen, willen deze aan de aandoening gaan lijden. Hoe groter de genenpoel is, hoe kleiner die kans wordt en dat is dan weer een voordeel.

Citaat:
TRoweuns als chichies tussen de 0.5 tot en met 3.0 kilo mogen wezen. Tjee 0.5 kilo dat is toch geen hondje meer.
Chichie weegt 1650 gram middelmaatje dus denk ik.
Ik kan me een hondje kleiner dan chichie niet eens voorstellen, vind dat best bizar eigenlijk en ik maar denken dat ze gewoon niet kleiner kunnen zijn.

Ja, dat is inderdaad ontzettend klein. Toch is dat de officiële rasstandaard. Een gewicht tussen de 1 en 2 kilo wordt als ideaal gezien. Chichie heeft dus een ideaal gewicht voor een chihuahua en is gewoon normaal van formaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:08

blokje schreef:
Ik kan sommige mensen hun reactie wel begrijpen. Stamboom hondjes worden (meestal) gefokt op bouw en gezondheid. Ik ben zo dom geweest 6 jaar geleden een hondje te kopen bij mensen thuis (ik noem ze broodfokkers) en mijn rubje heeft onwijs veel problemen met zijn ogen etc. Gewoon omdat daar bij de fok niet op gelet is! Ik ben er nu van overtuigt dat mensen honden alleen moeten kopen bij fokkers. Deze zorgen voor een goede en verantwoordelijke voortplanting. Ik zeg niet dat jij het fout doet. Ken jou en je honden niet. Maar IK zou niet fokken met een hondje van een broodfokker.
Hopelijk zijn ze er snel en heeft jou Beer plezier inhet opvoeden van die kleinties.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ben wel benieuwt naar hoe je pups worden Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 15:12

Oprtalj thanks voor de uitleg.
Ik dacht eigenlijk dat chichie extreem klein was maar dus niet.
Ik vind het wel jammer te horen dat er zoveel problemen bij dit ras zijn, en jammer dat het nu een modeverschijnsel is om zon klein hondje te hebben.

Maar ja zo gaat het helaas, voorheen waren het de jackies, toen de dalmatieters geloof ik en nu de chichies.

In ieder geval ben ik niet iemand die daar aan mee doe.
De hondjes die hier zijn blijven ook hier en soms breekt het wel eens op.
Semmy bv een van de jackies heeft zon slechtleven gehad, toen ze bij me kwam woog ze 2200 gram, nu 8 kilo.
Het is kantje boord geweest, alleen heeft ze als nadeel dat ze niet zindelijk word, geeft niets, hondjes slapen in de bijkeuken en smorgens, wc papier en een emmertje sop er door heen en klaar is klara.
Maar erger is als ze door vreemde opgetild word ze ook haar ontlasting laat lopen, jeeeeeeek.
Maar ja kan zij ook niet aan doen het is nou eenmaal niet anders.
De pups van Beer zijn besproken door familie en vrienden, vind ik een fijn idee zo kan ik ze in de gaten houden, ze moeten alleen inenten en paspoort betalen.
Maar ik verheug me er nog steeds op om hier straks 12 weken lang van die kleine dotjes te hebben.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:12

Wat leuk joh,en spannend.Beer ben ik helemaal weg van.
Heb je regelmatig contact en/of controle met/bij de dierenarts?
Die kan je misschien geruststellen over het werpen(=bevalling bij honden Knipoog ) en het is wel fijn als die op de hoogte is en als er wat mis gaat dat je dan gelijk terecht kan.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 15:22

Ja we zijn vorige week nog bij de dierenarts geweest, eigenlijk was het voor oude Jack die heeft epilepsie en moest voor controle maar heb meteen Beertje even meegenomen.
Alles voelde goed, hij heeft nog even naar hart en longen van Beertje geluisterd en nog keertje op de weegschaal maar alles gaat zoals het moet.
Dinsdag is ze dus uitgerekend maar als ze er Donderdag nog niet zijn gaan we nog een echo maken, soms kan het ook wel eens langer duren zegt de dierenarts.
Ik merk wel aan haar dat ze anders is laatste dagen, is niet bij me weg te slaan, terwijl Beer helemaal niet zon knuffelaar is, beetje stoere leader of te gang
Ze slaapt nu bij mij in de slaapkamer in haar mandje en verder hebben we genoeg ruimte gecreeerd, bv kledingkast enz om haar zelf een plekje te laten zoeken.
Pfff zal blij wezen als de kids er zijn.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:30

Nou,zo te horen zal het echt niet lang meer duren!Ik denk zelfs dat ze de dinsdag niet meer haalt Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:16

Oprtalj schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik begrijp niet waarom je dat na mijn opmerking over teacups nog eens moet herhalen aangezien mijn opmerking m.i. gewoon on topic is. TS heeft het immers zelf over teacups.[/quote]

Misschien moet je gewoon even de regels lezen voor het reageren op dit topic, dat geeft niet hoor. En als TS niet was aangesproken op haar zwangere hond zou het helemaal niet over teacups gaan.