Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarcoBorsato schreef:Laten we gewoon ontopic blijven
blokje schreef:Wil wel graag foto's zien van je kleine hondjes straks
Wat voor chichie heb je eigenlijk? Kort harig?? Lang harig wat voor kleur? Misschien een foto?
Oprtalj schreef:LauraMc schreef:Mensen, doe eens even normaal. De TS laat zien dat ze er alles aan doet om de bevalling zo goed mogelijk te laten verlopen, is dat niet goed genoeg?
Persoonlijk snap ik niet dat jullie je hier zo druk over kunnen maken. Of het een verstandige keuze is laten we in het midden, iedereen heeft daar een eigen mening over en het heeft geen zin om daarover te gaan discussieren. Hondje is al zwanger, is niks meer aan te doen, dus waarom geven jullie haar geen tips omwille van het hondje?
Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen die een nestje willen van hun hond, nou, prima toch? Is hartstikke leuk en er is veel vraag naar raszuivere honden. De TS heeft al een goede bestemming gevonden voor de pups dus dat is ook geen probleem.
Als jullie de wereld willen verbeteren heeft het geen zin om iemand die je niet kent aan te vallen op iets wat op een forum staat beschreven.
Ik ben het niet met je eens. Het is helemaal niet 'prima toch?' dat mensen maar lukraak hondjes gaan vermeerderen en over die raszuiverheid valt in dit geval waarschijnlijk ook nog wel te twisten als ik lees dat deze hond veel groter is dan normaal is voor het ras. En nee, natuurlijk verander je niks meer aan het feit dat deze hond pups gaat krijgen, maar een topic als dit, waarin als de bevalling goed verloopt straks waarschijnlijk ook nog foto's geplaatst zullen worden van schattige pupjes, kan altijd mensen op het idee brengen om ook maar eens de reu van twee straten verderop op hun teef te laten springen. Zeker als je hier alleen maar 'oeh en aah-reacties' zou mogen plaatsen. Dus belicht ik ook de andere kant van de medaille. Niet met als doel om de TS aan te vallen, maar om te proberen andere lezers van het topic bewust te maken van die andere kant van het verhaal. En al weerhoud ik daarmee maar één persoon van het ondoordacht op de wereld smijten van een nestje pups, dan is dat toch al iets.
Overigens zie ik ook niet in waarom we hier allemaal op de proppen zouden moeten komen met tips, aangezien TS helemaal niet om tips vraagt, maar alleen haar bezorgdheid uit vanwege het feit dat bevallingen bij dit ras nogal eens moeizaam kunnen verlopen. En aan dat feit verandert geen ene tip iets. Dat is iets dat ze zich beter had kunnen bedenken voordat ze de hond liet dekken. Kennelijk heeft ze zich vooraf helemaal niet verdiept in het ras en de problematiek van het fokken ermee. Sterker nog, ze wist niet eens hoe je de naam van het ras schreef! En dat is nu juist waarom ik mensen vooraf zou willen waarschuwen voordat ze aan een nestje beginnen!
MarcoBorsato schreef:MarcoBorsato schreef:Laten we gewoon ontopic blijven
Sieppus schreef:Jeuj, het is weer lekker bokt hier! Lekker de TS aflopen zeiken met z'n allen. Niks lezen wat er geschreven wordt, gewoon lopen klagen en zeuren.![]()
Er staat duidelijk dat ze wil dat alles goed verloopt(ze zal wel niet achterlijk zijn, is het wel?) Jullie daarin tegen??????
Marjo_Wystan schreef:We hebben het ook niet over de oorsprong van het woord broodfokker en of je dat wel in de juiste context plaatst?
Citaat:Dus ik denk dat je de dikke Van Dale maar eens aan moet schrijven voor een nieuw woord voor dit soort mensen? Mensen die puppys krijgen, al een huisje ervoor hebben, er geen geld aan verdienen maar wel het woord teacup chihuahua gebruiken?
barbara1970 schreef:Corrigeer me als ik het mis heb maar ik heb vaak gehoord dat juist rashonden veel problemen krijgen omdat ze vaak doorgefokt worden op bepaalde kenmerken en vuilnisbakkies meestal gezonder zijn.
Is dat een fabeltje of is dat echt zo.?
Citaat:TRoweuns als chichies tussen de 0.5 tot en met 3.0 kilo mogen wezen. Tjee 0.5 kilo dat is toch geen hondje meer.
Chichie weegt 1650 gram middelmaatje dus denk ik.
Ik kan me een hondje kleiner dan chichie niet eens voorstellen, vind dat best bizar eigenlijk en ik maar denken dat ze gewoon niet kleiner kunnen zijn.
blokje schreef:Ik kan sommige mensen hun reactie wel begrijpen. Stamboom hondjes worden (meestal) gefokt op bouw en gezondheid. Ik ben zo dom geweest 6 jaar geleden een hondje te kopen bij mensen thuis (ik noem ze broodfokkers) en mijn rubje heeft onwijs veel problemen met zijn ogen etc. Gewoon omdat daar bij de fok niet op gelet is! Ik ben er nu van overtuigt dat mensen honden alleen moeten kopen bij fokkers. Deze zorgen voor een goede en verantwoordelijke voortplanting. Ik zeg niet dat jij het fout doet. Ken jou en je honden niet. Maar IK zou niet fokken met een hondje van een broodfokker.
Hopelijk zijn ze er snel en heeft jou Beer plezier inhet opvoeden van die kleinties.
Oprtalj schreef:MarcoBorsato schreef:
Laten we gewoon ontopic blijven