Ervaringen met nemen van tweede hond??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeniesRos

Re: Ervaringen met nemen van tweede hond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:52

heeé.
Toen onse goldenretriever 8 jaar was hadden we besloten om er een franse buldog pupp erbij te nemen.
op het begin leek dit niet goed te klikken met de golden, maar wij wouden de franse buldog echt niet meer weg doen.
en nu hebben ze elkaar geacepteert, en soms spelen ze met elkaar. de golden retriever is nu bijna 10 jaar en dus niet meer zo fit en die franse buldog wel dus soms word me golden er een beetje gek van Bloos

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:57

Wij hadden eerst een teckel teefje van toen 5 of 6 jaar. Ze is altijd alleen geweest zonder andere honden erbij (behalve dan toen ze nog in haar nest zat). Toen ze 5/6 jaar was besloten wij om een pup er bij te nemen, ook een teckel teefje.
Aan het begin reageerder ze best wel afstandelijk naar de pup omdat ze het maar niets vond dat er een indringer op haar terrein was gekomen, maar na een tijdje ging het steeds beter en nu spelen ze zelfs met elkaar.
Ik merk wel dat ze allebei proberen om de domintantste te zijn, de jongere hond lukt dat aardig maar als het er echt op aan komt is toch de oudere hond de dominatste van de 2.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:07

@ Aswas; Jaaaa ik ook, dat wil je niet weten! Ben zo ontzettend benieuwd naar hoe het allemaal lopen zal... Wat betreft katten, denk dat dat gewoon aan (of eigenlijk af) te leren is toch? Ik ken iemand met een dogo die twee katten heeft en dat gaat prima, maar goed dat kan natuurlijk een eenzijdig beeld zijn.

@ Barocco; Leuk joh! Ik hoop dat hier ook een gezellige boel wordt! Ons teefje is erg rustig dus misschien dat ze hierdoor nog wel wat actiever wordt. Vind het altijd zo leuk als ze lekker kan spelen! Steriliseren is inderdaad wel extra veilig.. Hoe hebben jullie dat ervaren? Is ze veranderd na de sterilisatie? Qua gedrag, energie, vacht, aanleg om dik te worden, etc ?

@ Dnieze; Kan me er wel iets bij voorstellen! Knipoog Oud hondje, komt er zo'n vrolijke drukke guppenkop bij Haha! Moet toch even wennen zijn! Dat zullen wij waarschijnlijk gelukkig niet hebben aangezien ze uit hetzelfde nest komen. Als ze nou maar niet samen allerlei flauwe geintjes gaan bedenken Knipoog

@ Nanna; Fijn dat het uiteindelijk toch helemaal goed gaat. Ik kan me best voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt als er ineens een indringer op het toneel verschijnt.. Wij gaan de honden buiten kennis met elkaar laten maken, kunnen ze lekker spelen en moe worden en dan gaan we naar binnen. Dan maar hopen dat het allemaal goed gaat en klikt! Tot nu toe vind Gaia alle loge'tjes even lief en interessant en gebruikt ze ze mooi als speelmaatjes. En die dominantiestrijd ja die zal er misschien ook wel komen. Ik heb van de fokker begrepen dat de teefjes van dit ras thuis altijd de baas zijn. Maar we zullen het wel zien... Ben erg benieuwd!

Vandaag gaan we halsband/mand/kussens etc halen Tong uitsteken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:13

Nou, ze is nog maar net gesterilliseerd (vorige week maandag zijn de hechtingen eruit gehaald), maar tot nu toe is er niks opvallend anders.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:00

toen we verhuisden was onze jack net een jaar oud, hij kon het niet zo goed handelen (weinig aandacht) en trok zich terug. Omdat we aan het bos wonen hebben we er een 2e jack bij gehaald. Een puppy. Ze hebben eerst bij de fokker gespeeld en daarna is de pup gelijk mee naar huis gekomen. De oudste hond moest er niets van hebben! hij durfde zijn mand niet in, liet zijn eten afpakken etc. Wij hebben de pup toen iedere keer uit de mand gejaagd en eerst de grote er weer in laten liggen, dan de pup erbij en maar positief blijven.

Nu een jaar verder zijn ze de beste maatjes, ze rennen en spelen samen, eten kunnen ze wel samen, maar dan zien we niet hoeveel ze eten, dus dat blijft apart. Ze slapen samen, liggen samen op schoot, zonnen samen...met andere woorden, onafscheidelijk!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:34

Toen onze friese stabij 6 was hebben wij een tweede hond erbij genomen een rottweiler. Het is allemaal prima verlopen en zijn echte maatjes van elkaar. Mijn friese stabij is een teef en mn rottweiler een reu. Ze heeft onze rottie goed opgevoed en kunnen niet zonder elkaar.

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:38

Wij hebben dat ook gedaan.

Onze Westie was ongeveer 6 jaar oud toen wij onze pup erbij haalde.
Nou, hij moest er echt niks van hebben. Hij was zelfs bang van de pup Nagelbijten / Gniffelen
Na een tijdje wende ze aan elkaar en begon hij de pup wel te accepteren en zelfs op te voeden!

Nu zijn het beste maatjes.
Honden moeten ook even aan elkaar wennen natuurlijk!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:44

Wij hebben wel eens loge's hier zitten, en daar trok Paisley haarzelf niet veel van aan. Toen we in april de kans kregen om een pup uit het asiel te adopteren, hebben we deze kans aangenomen. De eerste 2 dagen vond Paisley het allemaal prima, er kwam alleen wel erg veel water uit haar neus. Verder negeerde ze hem. Daar waren we allang blij mee, want ik was ergens wel een beetje bang dat Paisley gedragsgestoord was door haar evrleden (zat met 8 maanden zwaar mishandelt en verwaarloosd in het asiel). Na 3 dagen werd de pup opeens interresant en na een week waren ze onafscheidelijk. Ze doen alles samen, ook de hele dag slapen en na 22 uur 's avonds opeens spelen. Inderdaad merk je dat Paisley soms de pup opvoed, en dat vind ik prima. Ik ben blij dat ze dus pup zo ontzettend leuk geaccepteerd heeft, gister hadden mijn moeder en ik het er nog over dat ze nooit meer zonder andere hond mocht Lachen

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:14

Bedankt voor jullie reacties!!! Leuk om te horen dat het allemaal beste maatjes geworden zijn!!

Nou we hebben de hond zaterdag opgehaald... Haha! Haha!
En het gaat echt super!! Het is een ontzettend lief en super aanhankelijk dier! Vanaf moment 1 is het buiten feest geweest tussen de honden; spelen, rennen, idioot doen!! Go jij! Go jij! Echt geweldig!

Zondag het einde van de middag hebben ze ontdekt dat ze ook binnen heerlijk kunnen spelen en het gaat echt geweldig.

Hij reageert al op zijn naam en begint al aardig te komen als je hem roept (ze mogen los op het omheinde voetbalveld hier) (Fiero moet nog bijna geheel opgevoed worden). Het is zo'n verschrikkelijke blije hond! Bij alles wat je doet (lees; ik beweeg mn grote teen) begint hij als een gek te kwispelen! Hij wil erg graag bij me zijn en vind ook man+kids geweldig! Gaia krijgt van mij heel bewust extra veel aandacht, want madame is best wel jalours.. Fiero krijg voorlopig dus even wat meer aandacht van mijn vriend (daar geeft ze een stuk minder om), maar het gaat fijn zo!
Ik zal straks eens even wat foto's upoaden! Nu eerst even snel boodschappen doen..

@ Utixo; Gaia trok zich loge's ook nooit veel aan, behalve dat ze veel speelde.. Maar het had natuurlijk anders kunnen zijn met een blijverdje, bovendien een reu.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:19

ik heb nu bijna 5 jaar geleden een 2e hond erbij genomen
dit was een teef van destijds 4 jaar en mijn 1e hond was een reu van destijds 7 jaar
de teef kon absoluut niet met andere honden en ben daarom de eerste paar weken thuis geweest van mijn werk om de honden aan elkaar te laten wennen
ze mochten alleen bij elkaar zijn als ik erbij was en deed ze dan beide een halsband om zodat ik bij vechtpartijen ze beter uit elkaar kon halen
als ik bij de honden was gaf ik beide honden evenveel aandacht tegelijkertijd
binnen 2 weken accepteerden ze elkaar en nu zijn het de beste maatjes
kijk voor fotos in mijn profiel

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 23:16

Je kan trouwens ook in mijn onderschrift kijken Knipoog
Daar zitten foto's in van de eerste ontmoeting van mijn 2 honden Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:19

BibicheB, Paisley speelde niet eens met loge's. Ze negeerde ze, en afentoe konden ze een hap krijgen als ze te dicht in de buurt kwamen, of het nou reu en of teven waren.

Ik lees net dat je teef nog niet gesteriliseerd is? Laat dit astjeblieft wel zo snel mogelijk doen! Ze zijn zo zwanger, en er zijn al genoeg honden op de wereld, nog een (inteelt)nestje is geen succes.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:51

ik zou idd je teef ook steriliseren
mijn teef was ook gesteriliseerd toen ze bij mij kwam
maar moet eerlijk zeggen dat ik dat nu wel jammer vind
taz= de kruising = de teef is een prachtige hond om te zien en de hond krijgt ook altijd veel aandacht van mensen als we haar op straat lopen
de mensen vinden haar echt heel mooi
ze is natuurlijk ook mooi Knipoog maar buiten dat feit ; ze is nu al 4 maanden ziek(niet levensbedreigend en als het goed is moet ze beter worden volgens de da) en ben nu ook bang voor de toekomst als ze er niet meer is
dan zou het wel leuk zijn om een nakomeling van haar te hebben
maar helaas; het kan niet; dus dromen zijn bedrog in dit geval Verdrietig

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:55

Wij hebben ook sinds 2 jaar geleden een 2e hond. Ging goed, alleen werd er wel even uitgevochten wie de baas was. Maar ze gaan heel goed met elkaar om, ondanks ze allebei dominant kunnen zijn.