Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:48

superwoman schreef:
Ik zou 'm gewoon gaan halen.
aanbeellen-> vragen of je de kat nog eens mag zien en desnoods liegen dat als hij het goed heeft mag blijven-> dan kat pakken en weggaan.
Als zij "der kat" terug wil, mag ze aan de politie bewijzen dat hij van haar is. Jij heb namelijk ook genoeg bewijs dat hij van jou is Pling

gestoorde mensen moet je imo met gestoorde middelen terug pakken Bloos

Dit kun je niet doen Nors opkijken . Ook al is het je eigen kat maar je mag hem daarom niet zomaar weg halen bij die mensen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:49

hup er achter aan, wie zegt, dat jouw kat gelukkig is.

Ik zou gewoon harde maatregelen nemen het beestje kon er tenslotte niks aan doen dat ie niet meer thuis kon komen.

Gewoon naar de politie gaan en vragen welke handelingen je moet verrichten.

echt op je strepen gaan staan en niet zomaar over je heen laten lopen

sterkte

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:49

Ik zou er ook zeker alles aan doen om die kat terug te krijgen. Ten eerste is het jou kat en ten tweede, je verteld dat het echt een buitenbeestje is, en zit nu maar een beetje in huis opgesloten.. Je hebt bewijs dat ie van jou is. (als de chip wordt gevonden.. )

(wat ik trouwens raar vindt is dat die vrouw zo zeker wist dat ie van niemand was. Wanneer hier een kat komt aanlopen, aantal weken en ziet er niet goed verzorgd uit, bellen we altijd eerst het asiel en daarna doen we 'm een halsband om met: gevonden en ons adres. Als er dan na een aantal weken niet op wordt gereageerd... Pech gehad. Dan komt ie hier Lachen )
Laatst bijgewerkt door K_im op 05-08-08 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:50

Ik zou wel proberen hem op te eisen. nee heb je ja kan je krijgen toch.
Als ze niet wil mee werken dan gewoon naar de politie, de documenten zullen ook heel handig zijn.
Persoonlijk zou ik het er niet zo bij neerleggen.

P.s als dat mens zo nodig een kat wil gaat zetoch even naar het asiel. Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:50

superwoman schreef:
aanbeellen-> vragen of je de kat nog eens mag zien en desnoods liegen dat als hij het goed heeft mag blijven-> dan kat pakken en weggaan.
Als zij "der kat" terug wil, mag ze aan de politie bewijzen dat hij van haar is. Jij heb namelijk ook genoeg bewijs dat hij van jou is Pling

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

lijkt me niet zo slim, liegen mag namelijk niet en kan weer tegen je gebruikt worden en zo lok je eigenlijk alleen maar een ordinaire ruzie uit.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:51

superwoman schreef:

Maar op deze manier krijg je alleen maar een hele boze mevrouw, die zeer gepikkerd is en misschien zelf naar de politie stapt. Dan ben jij ineens de boeman, in plaats van degene die op een zo vriendelijk en goed mogelijke manier je kat terug wilt krijgen. Je kan naar mijn mening beter vriendelijk blijven tot het echt neit anders kan, dan kan jou niets kwalijk genomen worden! gewoon met een leugen naar binnen lopen en de kat pakken.... daar komt gewoon alleen maar gedonderd van!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:51

K_im schreef:
Ik zou er ook zeker alles aan doen om die kat terug te krijgen. Ten eerste is het jou kat en ten tweede, je verteld dat het echt een buitenbeestje is, en zit nu maar een beetje in huis opgesloten.. Je hebt bewijs dat ie van jou is. (als de chip wordt gevonden.. )

(wat ik trouwens raar vindt is dat die vrouw zo zeker wist dat ie van niemand was. Wanneer hier een kat komt aanlopen bellen we altijd eerst het asiel en daarna doen we 'm een halsband om met: gevonden en ons adres. Als er dan na een aantal weken niet op wordt gereageerd... Pech gehad. Dan komt ie hier Lachen )

hmmmm heeft de ts wel moeite gedaan, asiels gebeld en haar kat vermist gezet op amivendi

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:52

@ Black_White; nee ik denk niet dat Spike erg gelukkig is bij die vrouw. Het is zoals gezegd een jagertje een lekkere buitenkat, die horen niet hele dagen binnen te zitten.

@ Red_Savage; ik denk dat ik Spike en mevrouw maar uitnodig voor een bezoekje DA

@ Marchador; Ik hoop eigenlijk dat een aangifte niet nodig zal zijn. Maar inderdaad alleen de beschrijving van de kat is al voldoende zo'n beetje

@ Angie_ke; inderdaad, wanneer hij niet meer naar buiten mag, kan hij ook niet langskomen.

De rest is allemaal wel zo'n beetje beantwoord geloof ik.

Weet iemand mss ook hoe het dan zit. Die mevrouw heeft wel kosten gemaakt aan Spike natuurlijk (oa voer - mag hopen entingen ontwormen en ontvlooien en alles) zal ik die dan moeten vergoeden of hoe zou zoiets in zijn werking gaan?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:52

K_im schreef:

(wat ik trouwens raar vindt is dat die vrouw zo zeker wist dat ie van niemand was. Wanneer hier een kat komt aanlopen bellen we altijd eerst het asiel en daarna doen we 'm een halsband om met: gevonden en ons adres. Als er dan na een aantal weken niet op wordt gereageerd... Pech gehad. Dan komt ie hier Lachen

Mijn kat was een schooier, liep zomaar huizen binnen enzo, joeg huiskatetn uit huis, dat soort dingen. Achteraf hoorde ik dat allemaal. Op een gegeven moment ging ik mijn kat uit de boom vissen toen hij een andere kat erin had gejaagd, kwamen de buren van de buren aan: is dat jouw kat, die zwarte? Ik zo: ja, dat is de mijne.
Goh, zeiden die mensen, goed dat we dat weten, want we hadden hem bijna meegenomen. Wij gaan verhuizen, en gingen ervan uit dat het een boerderij kat was die in de steek was gelaten :S
Oké, mijn kat was rank, maar zeker niet te mager. Daarna heeft hij ook altijd met een bandje met kokertje rondgelopen. Uiteindelijk, toen hij na een paar maanden dood was gereden, heb ik hem zo ook terug gevonden..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:53

Heel veel asiels hebben hun administratie ook niet op orde hoor... kwam ik achter toen ik onze kat kwijt was.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:54

tita schreef:
hmmmm heeft de ts wel moeite gedaan, asiels gebeld en haar kat vermist gezet op amivendi

Even lezen Knipoog

Quote uit de openingspost (ben namelijk zelfs nog verder gegaan als alleen de asiels en alles afzoeken)
Citaat:
Ben 3 weken lang aan het zoeken geweest, alle sloten en wegen afgelopen. Alle weilanden hier in de omgeving afgestruind, maar de uk was niet meer te vinden. Heb er dagenlang om zitten janken, wist namelijk zeker dat mijn kleine uk er niet meer was.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:54

Als alles opgelost is zou ik haar wel een kleine onkosten vergoeding aanbieden.
Je kan natuurlijk in het paspoort kijken ( tenminste als ze met het beestje naar de dierenarts is geweest ) welke inentingen hij heeft gehad.
Als het goed is staat alles geregistreerd.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:56

Komt op joh! Gewoon opeisen. Het is jou kat en jij hebt er bewijs van, zo simpel is dat Knipoog
Ik volg dit even

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

Wat jammer toch dat er zulke mensen zijn.
Als ze nou fatsoenlijk had gereageerd, prima.
Dan had ze dat beestje met de beste bedoelingen in huis gehaald.
Nu komt het meer over als een catnapper Nagelbijten / Gniffelen

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

ik zou er nu direct werk van maken en de kat gaan halen

moet er niet aan denken dat 1 van mijn katten ongewild bij een ander terecht zou komen

en idd foto's meenemen en naar een dieren arts gaan
eerst even bellen of ze nu plek hebben om de chip af te lezen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:58

Ik zou de kat ook opeisen.
Kom op het is jouw kat jij hebt er verdriet van.
Als je die kat laat zitten kan ze alle katten van straat wel pakken.
Ze heeft vast goed werk gedaan maar het blijft jou kat.
succes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:59

Sjapaz schreef:
Maar op deze manier krijg je alleen maar een hele boze mevrouw, die zeer gepikkerd is en misschien zelf naar de politie stapt. Dan ben jij ineens de boeman, in plaats van degene die op een zo vriendelijk en goed mogelijke manier je kat terug wilt krijgen. Je kan naar mijn mening beter vriendelijk blijven tot het echt neit anders kan, dan kan jou niets kwalijk genomen worden! gewoon met een leugen naar binnen lopen en de kat pakken.... daar komt gewoon alleen maar gedonderd van!

fatsoenlijk gezien wel ja,
Echter degene met de kat in z'n bezit heeft de meeste rechten.
Zorgen dat je de kat heb en je verder dom houden = wettelijk gezien het beste.
De ts heeft namelijk ook nog documenten van deze kat, dus kan die andere vrouw hoog of laag springen en ruzie omdat ze de kat niet wil geven heeft ze toch al.
Zelfs zonder documten sta je sterker als je de kat in handen heb.
De wet is krom hier Rolleyes

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:02

Ik zou de kat terughalen,idd bezoekje aan DA met paieren,mevrouw en kat.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:02

LZP > BB

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:02

Ja ga zo eerst manlief even bellen, daarna de DA maar. Dan kan ik er vanavond even heen.

Helaas is 1 auto in de garage momenteel dus manlief heeft de mijne. Enne met de fiets naar de DA gaan met een kattehokje op de bagage-drager zie ik even niet zitten Knipoog

En ik ga er momenteel even niet op rekenen dat die mevrouw zo welwillend is om met de auto te rijden. Hopelijk wil ze wel meewerken om naar de DA te gaan om de chip uit te lezen. Anders moet ik toch maar langs de politie vrees is (wat ik dus niet wil eigenlijk)

@ superwoman; hoe bedoel je. Het is mijn kat, heb alleen even een chiplezer nodig om dat te bewijzen vrees ik.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:03

inge81 schreef:
tita schreef:

Even lezen Knipoog
Quote uit de openingspost (ben namelijk zelfs nog verder gegaan als alleen de asiels en alles afzoeken)
Citaat:
Ben 3 weken lang aan het zoeken geweest, alle sloten en wegen afgelopen. Alle weilanden hier in de omgeving afgestruind, maar de uk was niet meer te vinden. Heb er dagenlang om zitten janken, wist namelijk zeker dat mijn kleine uk er niet meer was.

hmmm kan toch echt niks vinden hoor in je openinspost
Citaat:
Ben 3 weken lang aan het zoeken geweest, alle sloten en wegen afgelopen. Alle weilanden hier in de omgeving afgestruind, maar de uk was niet meer te vinden. Heb er dagenlang om zitten janken, wist namelijk zeker dat mijn kleine uk er niet meer was

Dan heb je misschien zelf ook schuld aan altijd je dieren laten registeren bij politie (kan hoeft niet) de DB en amivendi

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:07

waarom registreren bij de politie. Ik heb alle asiels hier in de omgeving afgebeld (en ben persoonlijk nog wezen kijken) heb de vermissing gemeld via

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
http://www.amivedi.nl
http://www.buurtlink.nl
en http://www.dierencentrale.nl

Daarnaast heb ik alles hier in de omgeving afgestruind om hem te kunnen vinden. Vertel mij dan eens wat ik een volgende keer moet doen als ik een kat vermis svp. Zeker als achteraf blijkt dat de kat bij een wildvreemde in huis zit :S

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:09

inge81 schreef:
@ superwoman; hoe bedoel je. Het is mijn kat, heb alleen even een chiplezer nodig om dat te bewijzen vrees ik.

Maar zij hoeft niet mee te werken en ook niet met de politie. Hoogstends als de rechter uitspraak doet wel. Kan dus lang duren en geld kosten....

kat pakken - geeft minder risico en sneller resultaat

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:10

wat ook kan is dat die mevrouw behoorlijk geschrokken is door het feit dat ze ineens oog in oog met de eigenaar van haar gevonden kat stond

misschien dat je beter toch nog even aan kan bellen en de papieren dan mee neemt misschien is ze dan wel voor reden vat baar

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:12

Ik vind ook dat TS zeker genoeg moeite heeft gedaan om de kat terug te vinden. De kat betekent veel voor je, ga haar dus ook zeker halen en geef niet op voordat je ze weer thuis hebt!
Ik zou ook zeker niet te lang wachten, bel eventueel al naar de politie om te vragen welke hulp je kan verwachten!! dan krijg je informatie voor wat als ... + je hebt daar je verhaal al uitgelegd, zij weten hier al van en zullen jouw dus ook eerder geloven!
Bel ook ruim op voorhand naar de dierenarts zodat zij een plaatsje kan vrijhouden voor jouw ... de dame die je kat nu heeft zou ik echter niet te lang op voorhand inlichten, misschien brengt ze de kat weg en doet ze alsof zij ze niet meer heeft.

ik hoop en duim dat je heel snel je kat weer thuis hebt en dat hij zijn lesje toch een beetje heeft geleerd!

x