randie schreef:Ik zou die kamelen die in de woestijn lopen met toeristen ook het liefst meenemen...
wat let je? hahahahahaha
maar je hebt helemaal gelijk vind ik hoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
randie schreef:Ik zou die kamelen die in de woestijn lopen met toeristen ook het liefst meenemen...
Nikki__ schreef:kimmie1 schreef:Ik heb zelf een hond uit Spanje geadopteerd. Heb ook een toen 1 jarige hond hier uit Nederland overgenomen van de fokker. Zij had hem terug gehaald bij de gene waar ze hem als pup aan gegeven had. Werd niet goed voor gezorgd enz.
Waarom uit Spanje. Waarom niet. Dierenleed kent geen grenzen. Over een rashond die uit het buitenland gehaald wordt hoor je ook niemand. Over het algemeen hebben honden in Spanje ( en andere landen) het een stuk slechter als hier in de asiels. Om over de dodingsstations maar niet te spreken. Ik heb de mijne nu bijna vier maanden en ben er nog elke dag heel gelukkig mee.
Dierenleed kent geen grenzen nee, maar al die mensen die masaal honden van het buitenland naar Nederland gaan halen, kent wel zijn grenzen.
Ook wij hebben een Lab uit het Griekenland. Maar alsnog staan wij níet achter het halen van honden uit het buitenland. Veel honden komen vervolgens hier weer in het asiel omdat het 9/10 keer gewoon géén huishonden zijn. Onzindelijk, agressie tegen soorgenoten, agressie tegen andere (dier) bewoners, slecht luisteren etc. Niet raar als een hond zijn hele leven op straat heeft gewoond. Maar nee, wij willen al die honden hierheen hebben, want ze zijn zo zielig.
Er bestaat tegenwoordig hondenhandel in Buitenlandse honden. Mensen maken gewoon winst op deze honden maar de honden in NL zitten weer een tijd langer, helaas.
Waren onze Lab vandaan kwam was t helemaal een ramp. Honden zaten van klein naar groot binnen in het huis. Contenu dreigen, knauwen, vechten voor de rangorde. Is zo'n hond gelukkig dan? Denk het niet.
Mensen blijven masaal halen.
Nee, ik ben geen voorstander van het masaal opalen van 'zielige' honden uit het Buitenland. Verbet dáár de situatie, haal die niet naar NL.
Nikki__ schreef:Joyckuh schreef:wij hebben ook een keer 2 honden uit Kreta meegenomen, de omstandigheden daar zijn veel slechter als in Nederland. De honden hier in het asiel hebben het goed in vergelijking met de honden die daar los lopen.
1 hond zou naar mijn zus gaan, die zocht nog een zelfde soort hond als de hond die zij hadden meegenomen uit Kos. Aangezien we 2 plaatsen hadden in het vliegtuig voor de honden, hebben we ook nog een klein wit stumpertje meegenomen. Het arme beestje was schuw, vol met vlooien en andere troep en was neergeschoten, ze had nog een schotwond in haar wang. Die hebben we meegenomen om hier in nederland een ander baasje voor te zoeken. Gelukkig vond onze dierenarts waar we dezelfde dag van terugkomst nog bij terecht konden, haar zo leuk dat ze haar graag wilde hebben
Omdat daar de omstandighedige nog slechter zijn, mogen de honden in NL dus eigenlijk niet zeuren?
Nikki__ schreef:Wat versta jij onder een strenge selectie? Denk dat dat bij iedereen anders is.