honden adopteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: honden adopteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:40

randie schreef:
Ik zou die kamelen die in de woestijn lopen met toeristen ook het liefst meenemen...

wat let je? hahahahahaha

maar je hebt helemaal gelijk vind ik hoor Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:44

Haha ja ik ook, of die arme apen die ergens aan een riempje op de foto moeten met toeristen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:46

Het hondje van mijn ouders komt uit Spanje, ik weet niet of ze hier bewust voor gekozen hebben. Ze hadden contact met die mensen van het asiel, op dat moment kwamen er een paar puppy's tegen, waaronder Goldy, de hond van mijn ouders.
Zij hebben te kennen gegeven dat ze haar wilden adopteren en hebben haar over laten komen naar Nederland.

Mijn hondje komt uit België. Puur toeval, ik was aan het zoeken naar een asiel en kwam zo bij dit hondje.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:56

Nikki__ schreef:
kimmie1 schreef:
Ik heb zelf een hond uit Spanje geadopteerd. Heb ook een toen 1 jarige hond hier uit Nederland overgenomen van de fokker. Zij had hem terug gehaald bij de gene waar ze hem als pup aan gegeven had. Werd niet goed voor gezorgd enz.

Waarom uit Spanje. Waarom niet. Dierenleed kent geen grenzen. Over een rashond die uit het buitenland gehaald wordt hoor je ook niemand. Over het algemeen hebben honden in Spanje ( en andere landen) het een stuk slechter als hier in de asiels. Om over de dodingsstations maar niet te spreken. Ik heb de mijne nu bijna vier maanden en ben er nog elke dag heel gelukkig mee.

Dierenleed kent geen grenzen nee, maar al die mensen die masaal honden van het buitenland naar Nederland gaan halen, kent wel zijn grenzen.
Ook wij hebben een Lab uit het Griekenland. Maar alsnog staan wij níet achter het halen van honden uit het buitenland. Veel honden komen vervolgens hier weer in het asiel omdat het 9/10 keer gewoon géén huishonden zijn. Onzindelijk, agressie tegen soorgenoten, agressie tegen andere (dier) bewoners, slecht luisteren etc. Niet raar als een hond zijn hele leven op straat heeft gewoond. Maar nee, wij willen al die honden hierheen hebben, want ze zijn zo zielig.
Er bestaat tegenwoordig hondenhandel in Buitenlandse honden. Mensen maken gewoon winst op deze honden maar de honden in NL zitten weer een tijd langer, helaas.
Waren onze Lab vandaan kwam was t helemaal een ramp. Honden zaten van klein naar groot binnen in het huis. Contenu dreigen, knauwen, vechten voor de rangorde. Is zo'n hond gelukkig dan? Denk het niet.
Mensen blijven masaal halen.
Nee, ik ben geen voorstander van het masaal opalen van 'zielige' honden uit het Buitenland. Verbet dáár de situatie, haal die niet naar NL.

Tja als je op eigen houtje gaat lopen rotzooien dan krijg je dat. Verdiep je eens in stichtingen. Een goede stichting raad je een hond aan die past bij jouw (gezins) situatie. Wij hebben meerdere malen contact gehad, ben compleet binnenstebuiten gekeerd, en ze zijn hier ook bij mij thuis geweest. Kreeg echt niet zomaar een hond hoor. Hele bange honden worden daarvandaan niet herplaatst, die zijn beter af in het asiel van de stichting want daar doe je een hond en gezin geen plezier mee. Net als heel agressieve honden. Die leven daar nog beter in hun eigen roedeltje met vaste rituelen, ipv hier van alles te "moeten" . Wij hebben een hele fijne hond, zonder al te grote problemen. Wat angstig, maar hier zijn we uitgebreid voor gewaarschuwd. Ook krijgen we voldoende begeleiding, en komen we ergens niet uit mogen we altijd contact opnemen. En een goede stichting zorgt ook dat er opvang mogelijk is mocht het toch niet goed gaan. Lees het boek Spaanse Honden in Nederland van Eline Adriaans eens, dat zal een hoop vooroordelen wegnemen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:59

ik zou ze idd ook eerder uit spanje halen, dan hier uit een asiel.
Heel cru en moeilijk om te zeggen, maar hier hebben ze het nog enigsinds 'goed'.

Ik ben in spanje naar asielen geweest.
Nou echt waar.
1 woord: Bah!!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:59

Nikki__ schreef:
Joyckuh schreef:
wij hebben ook een keer 2 honden uit Kreta meegenomen, de omstandigheden daar zijn veel slechter als in Nederland. De honden hier in het asiel hebben het goed in vergelijking met de honden die daar los lopen.
1 hond zou naar mijn zus gaan, die zocht nog een zelfde soort hond als de hond die zij hadden meegenomen uit Kos. Aangezien we 2 plaatsen hadden in het vliegtuig voor de honden, hebben we ook nog een klein wit stumpertje meegenomen. Het arme beestje was schuw, vol met vlooien en andere troep en was neergeschoten, ze had nog een schotwond in haar wang. Die hebben we meegenomen om hier in nederland een ander baasje voor te zoeken. Gelukkig vond onze dierenarts waar we dezelfde dag van terugkomst nog bij terecht konden, haar zo leuk dat ze haar graag wilde hebben Lachen

Omdat daar de omstandighedige nog slechter zijn, mogen de honden in NL dus eigenlijk niet zeuren?

Ligt er aan hoe je het bekijkt. De honden daar hebben het inderdaad slechter als de honden hier in het asiel. Daar krijgen ze geen eten, worden ze mishandeld en als oud vuil aan de kant gezet. Letterlijk. De honden in het asiel hier hebben het zo slecht nog niet en zitten er meestal niet lang. In het asiel waar ik heb gewerkt zat de hond die er het langste zat van allemaal 4 maanden. Gemiddeld is een hond daar binnen een maand weg.

Dat wil niet zeggen dat ik de honden in het asiel hier het goed hebben, ze hebben het alleen beter dan de honden in de meeste andere landen. wat ook niet weg neemt dat de honden in Nederland ook een goed tehuis verdienen.

En uiteraard is niet iedere buitelandse hond nog geschikt voor adoptie, maar veel van deze dieren wel. En die verdienen net zo'n eerlijke kans als de honden hier in het asiel

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 00:54

Nikki__ schreef:
Wat versta jij onder een strenge selectie? Denk dat dat bij iedereen anders is.

Je stelt nu een wedervraag op mijn vraag. De selectie is overal gelijk bij binnenkomst in Nederland op Schiphol en die is zeker niet gering. Zou dan ook graag van jou een antwoord willen hebben op mijn eerder gestelde vraag. Heb je zelf veel ervaring met het transporteren van buitenlandse dieren naar Nederland? Of heb je zelf een dier naar Nederland gehaald? Ben daar echt serieus benieuwd naar.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:54

@Lancome; Ja, ik heb een hond vanuit het Buiteland, deze zelf niet naar Nederland gehaald omdat ik nooit op vakantie ga Clown .
Ik weet alleen wel dat ik niet blij werd van de situatie waarin hun honden zaten. Verwilderde honden, zieke honden, (zeer) dominante honden, alles zat bij elkaar. Sanne zat appart omdat ze loops was. Daar werdt naar mijn idee niet streng geselecteerd. Alles, werkelijk alles zat er. Van rashonden (een mops die nog weer een behoorlijk hoog bedrag weg ging) tot honden met allerlei vage ziektes. ( http://www.stichtingpooranimal.nl/)
Pups kregen ze ook vaak genoeg. Dat vind ik niet goed geselecteerd. Puppy's krijgen daar ook nog wel een kans. Het gaat mij om de oudere honden. Die krijgen vaak geen kans, maar dat is hier ook zo.
Er wordt over van alles gelogen.
Nee. Ik ben echt géén voor stander.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:39

Je hebt idd ook veel mensen die honden hierheen halen en er dan nog aardig wat voor vragen ook.
Als wij een hond laten komen, doen we dat meestal als er mensen om gevraagd hebben, behalve toen we begonnen, want toen was de nood echt hoog.
Wij zijn altijd compleet eerlijk als mensen langs komen om te kijken. Als ze nog niet 100% gezond zijn, willen we ze eerst behandelen voor we ze meegeven. Sommige mensen willen zelf verder behandelen, dat kan dan ook, maar hoeft niet.
Meestal gaan we ook pas een hond adverteren als hij gezond is en als we een beetje weten wat het karakter is, dus niet na dag 1 al gelijk advertentie ophangen of in de krant, want we kennen zo'n dier niet eens.
We plaatsen ook niet alles bij iedereen, we willen wel de geschikte hond bij de geschikte eigenaar vinden.
Dus echt niet iedereen doet het op een massale manier, dat soort mensen zijn gewoon hondenhandelaren.
Ze lopen bij ons ook gewoon tussen de honden die daar wonen, dus ze zijn hardstikke sociaal.
Er wordt bij ons 100 euro voor een hond gevraagd, en dat geld gaat linea recta naar het asiel in Turkije, zodat ze weer voer kunnen kopen, of een hond medisch kunnen behandelen.
Dus je kan niet iedereen die met buitenlandse honden werkt over 1 kam scheren, want er zitten ook goeie mensen bij.
Meestal proberen we de honden ook in opvanggezinnen te plaatsen, zodat ze alvast in een huis kunnen wennen.
Oh en dit gebeurt trouwens niet via een stichting ofzo, is gewoon particulier.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:50

Kijk eens op www.dierenhulpcadiz.nl via deze stichting heb ik mijn hond. Veel honden komen niet eens in aanmerking voor adoptie. Er wordt zoveel mogelijk informatie over de hond gegeven om een zo goed mogelijke match te krijgen. En het geld wat je voor adoptie daar betaald, daarvoor is je hond medisch getest, ingeent, gechipt, gecastreerd en wordt hij naar Nederland gevlogen. Ze proberen daar in Spanje ook de leefomstandigheden te verbeteren, door middel van voorlichting enz.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:55

Ben zeker van mening dat het probleem in eigen land opgelost moet worden, maar de dieren hier in het asiel hebben het nog altijd beter dan de dieren in het buitenland die aan hun lot overgelaten zijn.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:24

Helaas zijn er malafide stichtingen bij, mijn hond komt bij www.mirtosanimalprojects.eu vandaan en ik heb zelf ook een "keuring" gehad bij mij thuis. Vind ik wel goed, daarnaast een contract ondertekend en een fatsoenlijk bedrag betaald voor de hond, inentingen en vliegreis. Hondje werd op Schiphol apart gehouden, onderzocht en gechekct op juiste papieren. Tjee wat heb ik lang gewacht daar, maar ze was het wachten waard. Jammer dat er ook minder goede ervaringen zijn.