Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xMRGANx schreef:viola schreef:Wij hebben thuis een shiba en ik moet je dan helaas toch uit de droom helpen. Een shiba is echt geen beginners hondje idd vrij domintant en niet de sociaalste. Daarbij verliezen ze toch vrij veel haar en zie ik ze echt nog niet enthousiast een agility pacours lopen.
Ik huis zijn ze wel rustig.
Niet de sociaalste????
Dan ligt het aan mijn hond of aan de jouwe die voor een uitzondering zorgen, want de mijne is sùpersociaal, zou zo met iedereen meegaan...![]()
Ashkerlon schreef:Orange_peach schreef:Ik weet niet meteen een ras dat aan dit alles voldoet maar vraag me af wat je tegenhoud om daadwerkelijk eens het asiel binnen te stappen en te kijken??
je geeft aan dat je liever een uit het asiel haalt dan echt een bekend ras ... ik zou zeggen ga eens kijken in dat asiel of er iets is dat je aanspreekt en aan (iig een deel van) de eisen voldoet.
x
Dat is het hem net... die hond komt er de eerste jaren nog niet. Ik woon nog bij mijn ouders en daar lijkt nog niet zo vlug verandering in te komen. Een hond kan er pas komen als ik op mezelf woon.
Als ik nu al het asiel binnen stap, dan zie ik misschien wel enkele honden waar ik verliefd op wordt, maar ik kan ze nog niet meenemen naar huis. Vandaar dat ik nu nog gewoon de bestaande rassen af loop. Er is veel kans dat het uiteindelijk gewoon een asiel hond wordt hoor. Maar meestal weet je ook meer over het karakter van een kruising, als je het karakter van de originele rassen kent.
gwenfflames schreef:ijslandse honden die ik ken in mijn vriendenkrijng zijn erg gemakkelijk, sociaal naar mens en dier, heel blafferig en de jongste loopt behendigheid, leuke hond!!
Ninx schreef:Ashkerlon schreef:Dat is het hem net... die hond komt er de eerste jaren nog niet. Ik woon nog bij mijn ouders en daar lijkt nog niet zo vlug verandering in te komen. Een hond kan er pas komen als ik op mezelf woon.
Als ik nu al het asiel binnen stap, dan zie ik misschien wel enkele honden waar ik verliefd op wordt, maar ik kan ze nog niet meenemen naar huis. Vandaar dat ik nu nog gewoon de bestaande rassen af loop. Er is veel kans dat het uiteindelijk gewoon een asiel hond wordt hoor. Maar meestal weet je ook meer over het karakter van een kruising, als je het karakter van de originele rassen kent.
Werk je dan thuis wanneer je op jezelf gaat wonen? Want hoe wil je het dan doen met de hond, die je dus gaat aanschaffen zodra je op jezelf woont? Is de hond dan de gehele dag bij jou of de gehele dag alleen?
Tamara_H schreef:gwenfflames schreef:ijslandse honden die ik ken in mijn vriendenkrijng zijn erg gemakkelijk, sociaal naar mens en dier, heel blafferig en de jongste loopt behendigheid, leuke hond!!
Wij hebben zelf de langharige fariant van deze en is absuluut geen makkelijke hond (iedere hond is natuurlijk anders maar ze staan er niet ombekent dat het makkelijke hondjes zijn)
Sociaal zijn ze zeker maar het hoeden zit er bij de meesten goed in, lekker alle paardjes bij elkaar drijven als baasje niet kijkthaha
behendigheid en alle dingen zijn ze leuk ja, maar ik ken meerdere die de hond hebben weggedaan (Ijslanders) omdat ze niet de makkelijkste zijn
insun schreef:Inderdaad, cavaliertjes zijn érg leuk.Altijd vrolijk, vriendelijk en blij.
Mocht je een maatje groter zoeken is de Toller (Nova Scotia Duck Tolling Retriever) misschien iets?
Ken er meerdere ( een fokster in onze praktijk) en het zijn allemaal geweldig leuke honden. Volgens haar zijn ze rustig in huis, maar willen ze graag werken als jij dat wilt. Haar honden werken met autistische kinderen en ze gaat met ze naar bejaarden-verzorgingshuizen. Lijkt mij dus wel een "beginnersras".
Ik ben in ieder geval helemaal verliefd geworden op dit ras.![]()
(Nog) geen'"mode"-ras, wel halflangharig, wegen zo'n 17 kg.