heb je al een echo van de blaas laten maken of steriele kweek van de urine laten maken??
Ik had ook een poes die plaste overal, stinken, niet normaal meer!Vanalles gedaan Geen Blaasontsteking, feliway, verschillende kattenbakken. ook op de plaatsen waar ze plaste, valeriaan druppels in de kattenbak, Homeopatische korrels katten gedragstherapie, bach bloesem therapie, ehm heb je nog meer?!?!?! Ik heb echt alles geprobeerd......uiteindelijk vertelde de DA dat het tussen de oren zat, totdat we nog even echo deden van de blaas......ondanks dat er steeds geen blaasontsteking uit kwam zat er wel 'iets 'in de blaas.....ze is er aan geopereerd en.....ze plaste niet meer naast de bak.
Het is heel moeilijk om er achter te komen, ook al denkt de da dat het iets zeker niet kan zijn, kun je het echt alleen maar uitsluiten dmv onderzoek....ik heb ook nog een sproeiende kater gehad en ook alle wegen bewandelt...en 1 ding heb ik geleerd niets is zoals het lijkt, en sluit echt eerst alles uit voordat je denkt dat er echt niets meer aan te doen is.
Maar bestraf NIET! Heeft echt geen nut! een kat of poes plast altijd, echt altijd met een hele goede reden naast de bak!
Bij die poes van mij is het dus weggegaan door die operatie. Bij mijn kater werd geen lichamelijke klachten gevonden, maar het was een eerste klas stress plasser. terwijl ik m van kitten af aan had en hij eerst niet in huis deed sproeien/plassen maar uiteindelijk 20 keer per dag sproeide, wat weer verminderder door alle therapieen wat ik heb geprobeert naar 2 a 3 keer per week.Dus ja alle kleine beetjes helpen.....
mijn aller aller aller laatse optie was herplaatsen, wat ik dus ook uiteindelijk heb gedaan, maar voor hem veel en veel beter. Het gaat goed met hem, zijn reden om te plassen was angst, angst voor mensen, nu is hij op een plek waar hij zelf uit kan maken of hij zich met mensen inlaat of niet, hij krijgt zijn natje en droogje als hij dat wilt en als hij dat niet wilt is dat ook goed. Dus helemaal ideaal voor hem. Nu vraag je je misschien af waarom was/ is hij bang voor mensen...hij heeft als kitten zijnde veel megemaakt en niet de leukste mensen tegen gekomen, ik heb m opgevangen, de enige die hij vertrouwde was mij...
Ik kan zo niet zien waarom jou poes plast...jij alleen kan achter die reden komen, een kleine spanning tussen de katers onderling...kan al reden genoeg zijn..ook al is dat niet van begin af aan...maar bestraffen leid alleen maar tot meer stress dus dat heeft geen zin..mijn advies probeer de feliway, bach bloesem therapie enz enz net zolang tot er iets op je pad komt wat helpt bij jouw poes.
In het boek van Vicky Halls 'Wat uw kat u verteld ' kun je ook een hoop uithalen...echt een aanrader om eens te lezen...
ik hoop dat je achter de reden komt, maar die garantie heb je niet...
Heb je die Feliway al geprobeerd Snoefs? Die hielp bij ons goed, na de verhuizing begonnen die 2 van mij ook Een doet het helemaal niet meer en een nog maar heel af en toe, maar we denken dat dat categorie dementie is
Ik weet niet hoe groot je huis is, bij ons moesten er 2 hangen. Ik heb er 1 boven en 1 beneden gehangen. Ze waren het na een maand kwijt, later heb ik nog een keer een navulling gekocht.
Heb je een gedeelte van het huis waar je haar een tijdje apart kan houden van de katers? Zo ja, probeer dan of ze daar na een paar dagen wel zindelijk is. Is dat zo, laat er dan 1 kater bij. Opnieuw kijken of ze zindelijk blijft. Zo niet: Oorzaak gevonden. Zo wel, volgende kater erbij, enz.
nou soms doet ze het een poosje niet,en dan ineens weer een paar dagen achter elkaar. we kunnen er dan geen ook geen oorzaak in vinden dan(andere omstandigheden ofzo)
we zullen haar idd eens een tijdje apart houden van de katers,misschien helpt het.