Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cyntje schreef:Er leven nog wel duizenden beesten diep in de zee waarvan wij het bestaan niet weten,...
_Tara_ schreef:Zammie schreef:Zoals in het boek wat ik gelezen heb, ben ik er in ieder geval niet van overtuigd dat de Meg is uitgestorven.... Diepzee is voor ons mensen nog een totaal niet onderzocht gedeelte van de zee, we weten al meer van mars als van de diepzee... ennuh, op mars schijnt nu ook water (ijs) te zijn....
Die vissen die licht geven zijn diepzeevissen... Maar ik ben het er wel mee eens dat we ook heel veel nog niet weten. Alleen als een dier al 1,5 miljoen jaar als uitgestorven wordt beschouwd, ben ik er toch wel van overtuigd dat ie ook echt dood is
Misz_Do schreef:Cyntje schreef:Er leven nog wel duizenden beesten diep in de zee waarvan wij het bestaan niet weten,...
Om eerlijk te zijn ziet de megalodon er niet echt als een diepzeevis uit...
De grotere haaien komen helemaal niet zo diep voor, lijkt me dan ook niet dat deze enorme reus stiekem nog diep op de zeebodem leeft, dat is alleen mogelijk voor bepaalde soorten.
nacho_lein schreef:LisaLuna, niet alles wat op internet staat is waar. En Animal Planet gebruikt ook films met computer animaties erin, om dingen duidelijker te maken. Dit soort docus worde standaart gemaakt. Including computer animaties. Plus dat ik die megalodon toch wel verdacht veel op een uitvergrote witte haai vind lijken
_Tara_ schreef:Zo bedoelde ik het ook niet. Maar jij zei dat we nog niks weten van de diepzee. En ik gaf maar aan dat bijvoorbeeld die lichtgevende vissen in de diepzee leven
Zammie schreef:Vind jij een potvis dan een diepzeevis? Die gaat ook de diepte in om de grote inktvissen die daar zwemmen op te eten. Bewijs genoeg van. Niemand weet hoe de MEG eruit ziet. Dat is gewoon speculeren. De grote van de tanden zegt wel hoe groot hij kan zijn, maar verder echt niets....
LisaLuna schreef:nacho_lein schreef:LisaLuna, niet alles wat op internet staat is waar. En Animal Planet gebruikt ook films met computer animaties erin, om dingen duidelijker te maken. Dit soort docus worde standaart gemaakt. Including computer animaties. Plus dat ik die megalodon toch wel verdacht veel op een uitvergrote witte haai vind lijken
Jaja weetikwel
Maar waarom zouden ze anders een camera op hem 'plakken' en dan vervolgens onwijs gefasineerd zijn dat hij walvissen eet (en aanvalt).
Misz_Do schreef:Zammie schreef:Vind jij een potvis dan een diepzeevis? Die gaat ook de diepte in om de grote inktvissen die daar zwemmen op te eten. Bewijs genoeg van. Niemand weet hoe de MEG eruit ziet. Dat is gewoon speculeren. De grote van de tanden zegt wel hoe groot hij kan zijn, maar verder echt niets....
Neemt niet weg dat het vreemd zou zijn dat deze haai die nauw in verband ligt met de witte haai opeens een diepzee wezen zou zijn.. Ik ben geen wetenschapper, lijkt mij persoon alleen onwaarschijnlijk omdat (zover bekend is) ze zo sterk overeen komen.
dees_daan schreef:LisaLuna schreef:
Jaja weetikwel
Maar waarom zouden ze anders een camera op hem 'plakken' en dan vervolgens onwijs gefasineerd zijn dat hij walvissen eet (en aanvalt).
lees dat stukje naast het filmpje.. het is nep.. dat staat er toch?
Guernica schreef:Er is een film van, volgens mij wel meerdere en ik heb er volgens mij 2 of 3 van gezien. Echt hilarisch.
Ik weet het niet, de oceaan is waanzinnig groot, maar ook al worden ze heel oud, ze moeten zich toch op de een of andere manier voortplanten, wat betekend dat er meerdere zouden moeten zijn, of op zijn minst zijn geweest.
Dat ééntje nooit gevonden wordt kan ik me voorstellen, maar meerderen niet.
Zammie schreef:Niemand weet hoe de MEG eruit ziet. Dat is gewoon speculeren. De grote van de tanden zegt wel hoe groot hij kan zijn, maar verder echt niets....
upperlady schreef:dat bedoel ik dus. De oceaan is zo ongelovelijk groot en ik vergelijking daarmee zijn wij als mensen zo klein en weten/kunnen we nog maar zo weinig! (al denken we dat we wel een helehoop zijn)
Guernica schreef:Misschien waren ze kieskeurig en hadden ze geen zin om te wippen, weet jij veel.
Ik geloof niet echt dat dat ding nog bestaat hoor, ze vinden miniscule minibeestjes op de bodem van de oceaan maar een tank van dat formaat zien ze over het hoofd?
Shark attack 3 heb ik volgens mij gezien. Dikke pret was dat.
upperlady schreef:ja ik heb inderdaat ook net deel 2 zitten kijken. Ik heb zelf ook het idee dat ze best nog wel eens rond kunnen zwemmen. Maar ik snap niet dat als wij alleen maar fossielen vinden en verder niks meer van deze beesten vernemen we meteen maar aannemen dat ze dood zjn. Het is niet gek dat we niks van ze vernemen, In het ondiepe water kunnen ze niet komen en ik denk dat als er al mensen aangevallen worden door die beesten (wat ik overigins betwijvel) ze het nooit meer na kunnen vertellen!