is dit echt? de Megadolon.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ORYX

Re: is dit echt? de Megadolon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:15

LisaLuna, niet alles wat op internet staat is waar. En Animal Planet gebruikt ook films met computer animaties erin, om dingen duidelijker te maken. Dit soort docus worde standaart gemaakt. Including computer animaties. Plus dat ik die megalodon toch wel verdacht veel op een uitvergrote witte haai vind lijken Bloos

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:16

Cyntje schreef:
Er leven nog wel duizenden beesten diep in de zee waarvan wij het bestaan niet weten,...

Om eerlijk te zijn ziet de megalodon er niet echt als een diepzeevis uit...
De grotere haaien (de 'normale' soorten) komen helemaal niet zo diep voor, lijkt me dan ook niet dat deze enorme reus stiekem nog diep op de zeebodem leeft, dat is alleen mogelijk voor bepaalde soorten.
Laatst bijgewerkt door Antheya op 02-08-08 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:16

_Tara_ schreef:
Zammie schreef:
Zoals in het boek wat ik gelezen heb, ben ik er in ieder geval niet van overtuigd dat de Meg is uitgestorven.... Diepzee is voor ons mensen nog een totaal niet onderzocht gedeelte van de zee, we weten al meer van mars als van de diepzee... ennuh, op mars schijnt nu ook water (ijs) te zijn....

Die vissen die licht geven zijn diepzeevissen... Maar ik ben het er wel mee eens dat we ook heel veel nog niet weten. Alleen als een dier al 1,5 miljoen jaar als uitgestorven wordt beschouwd, ben ik er toch wel van overtuigd dat ie ook echt dood is Tong uitsteken

Is niet waar, er is een haaisoort die in de diepzee zwemt en is echt een rare verschijning, maar geeft absoluut geen licht. Deze haai is weleens gefilmd. Is zelfs blind, omdat zicht onder geen waarde heeft... er zijn inderdaad dieren die licht geven, maar echt niet allemaal...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:17

Zo bedoelde ik het ook niet. Maar jij zei dat we nog niks weten van de diepzee. En ik gaf maar aan dat bijvoorbeeld die lichtgevende vissen in de diepzee leven Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:18

Misz_Do schreef:
Cyntje schreef:
Er leven nog wel duizenden beesten diep in de zee waarvan wij het bestaan niet weten,...

Om eerlijk te zijn ziet de megalodon er niet echt als een diepzeevis uit...
De grotere haaien komen helemaal niet zo diep voor, lijkt me dan ook niet dat deze enorme reus stiekem nog diep op de zeebodem leeft, dat is alleen mogelijk voor bepaalde soorten.

Vind jij een potvis dan een diepzeevis? Die gaat ook de diepte in om de grote inktvissen die daar zwemmen op te eten. Bewijs genoeg van. Niemand weet hoe de MEG eruit ziet. Dat is gewoon speculeren. De grote van de tanden zegt wel hoe groot hij kan zijn, maar verder echt niets....

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:19

nacho_lein schreef:
LisaLuna, niet alles wat op internet staat is waar. En Animal Planet gebruikt ook films met computer animaties erin, om dingen duidelijker te maken. Dit soort docus worde standaart gemaakt. Including computer animaties. Plus dat ik die megalodon toch wel verdacht veel op een uitvergrote witte haai vind lijken Bloos

Jaja weetikwel Haha!

Maar waarom zouden ze anders een camera op hem 'plakken' en dan vervolgens onwijs gefasineerd zijn dat hij walvissen eet (en aanvalt). Vork

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:20

Er is een film van Bloos!!

Megalodon - Fear The Water.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:21

_Tara_ schreef:
Zo bedoelde ik het ook niet. Maar jij zei dat we nog niks weten van de diepzee. En ik gaf maar aan dat bijvoorbeeld die lichtgevende vissen in de diepzee leven Knipoog

Ze hebben weleens van die diepzeedingen laten afzakken de diepte in en daar heb je waarschijnlijk die beelden van. Maar er zijn stukken nog veel dieper en de zee kan daar (ivm vulkaanactiviteit in de zeebodem) nog erg warm zijn en daar kan dus echt van alles nog rondzwemmen. Het boek wat ik gelezen heb geeft echt een hele mooie beschrijving van hoe de wereld er daar kan uitzien... Later is het fictie...

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:21

Zammie schreef:
Vind jij een potvis dan een diepzeevis? Die gaat ook de diepte in om de grote inktvissen die daar zwemmen op te eten. Bewijs genoeg van. Niemand weet hoe de MEG eruit ziet. Dat is gewoon speculeren. De grote van de tanden zegt wel hoe groot hij kan zijn, maar verder echt niets....

Neemt niet weg dat het vreemd zou zijn dat deze haai die nauw in verband ligt met de witte haai opeens een diepzee wezen zou zijn.. Ik ben geen wetenschapper, lijkt mij persoon alleen onwaarschijnlijk omdat (zover bekend is) ze zo sterk overeen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:23

LisaLuna schreef:
nacho_lein schreef:

Jaja weetikwel Haha!

Maar waarom zouden ze anders een camera op hem 'plakken' en dan vervolgens onwijs gefasineerd zijn dat hij walvissen eet (en aanvalt). Vork

lees dat stukje naast het filmpje.. het is nep.. dat staat er toch?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:25

Misz_Do schreef:
Zammie schreef:

Neemt niet weg dat het vreemd zou zijn dat deze haai die nauw in verband ligt met de witte haai opeens een diepzee wezen zou zijn.. Ik ben geen wetenschapper, lijkt mij persoon alleen onwaarschijnlijk omdat (zover bekend is) ze zo sterk overeen komen.

Tja, een dier past zich aan aan de leefomgeving. Kijk maar naar de paarden... shetties op de shetlandeilanden en arabieren (geen idee waar die oorspronkelijk vandaan komen Bloos ) Waarom zouden er anders zoveel vershillende diersoorten zijn? En wees eens eerlijk: het afval (haaien zijn opportunisten en eten de "afval") op de zeebodem zal groot zijn...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:27

sorry maar ik vind het er echt heel nep uitzien Bloos dus nee ik geloof niet dat dit echt is ze zullen best ( hebben) bestaan maar deze is in mijn ogen niet echt. Ach gut

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:28

dees_daan schreef:
LisaLuna schreef:

Jaja weetikwel Haha!

lees dat stukje naast het filmpje.. het is nep.. dat staat er toch?

Heb het al tig keer gelezen ja en ik geloof dat het nep is maar stiekem geloof ik dat hij ergens nog rondzwemt.
En dan kunnen jullie zeggen 'Nee dat kan niet.' Maar dat kunnen jullie niet weten..
En dat zullen we ook noooit zeker kunnen weten (tenzij de zee opdroogt en je ziet wat er allemaal in ligt Vork )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:30

Er is een film van, volgens mij wel meerdere en ik heb er volgens mij 2 of 3 van gezien. Echt hilarisch.
Ik weet het niet, de oceaan is waanzinnig groot, maar ook al worden ze heel oud, ze moeten zich toch op de een of andere manier voortplanten, wat betekend dat er meerdere zouden moeten zijn, of op zijn minst zijn geweest.
Dat ééntje nooit gevonden wordt kan ik me voorstellen, maar meerderen niet.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:31

Guernica schreef:
Er is een film van, volgens mij wel meerdere en ik heb er volgens mij 2 of 3 van gezien. Echt hilarisch.
Ik weet het niet, de oceaan is waanzinnig groot, maar ook al worden ze heel oud, ze moeten zich toch op de een of andere manier voortplanten, wat betekend dat er meerdere zouden moeten zijn, of op zijn minst zijn geweest.
Dat ééntje nooit gevonden wordt kan ik me voorstellen, maar meerderen niet.

Mhh heb je gelijk in , tenzij ze op een plek zitten waar men niet komt / niet kan vinden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:34

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:37

Stukje wikipedia;
"Waarom ze zijn verdwenen, is ook een vraag waarop we nog niet afdoende antwoord hebben. Waarom sterven levende wezens die alle kenmerken van onoverwinnelijkheid in zich verenigen, eigenlijk uit? Wie niet wil aannemen dat de megalodon ‘kromp’ omdat hij steeds moeilijker aan voldoende voedsel kon komen, houdt het er maar op dat de huidige witte haai efficiënter was en beter aangepast aan de omstandigheden van de moderne oceanen, waarin hij nog steeds een dominante en interessante soort is."

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:39

Zammie schreef:
Niemand weet hoe de MEG eruit ziet. Dat is gewoon speculeren. De grote van de tanden zegt wel hoe groot hij kan zijn, maar verder echt niets....

;; "Afgezien van de talloze theorieën staat vast dat tanden die een totale lengte (glazuur + kroon) van 15 cm bereikten, alleen konden toebehoren aan haaien die meer dan 12 meter lang waren, met staartvinnen van meer dan 4 meter hoog, rugvinnen van bijna 2 meter lang en een gewicht van 12-14 ton.

Deze afmetingen lijken misschien waanzinnig, maar worden alom als volkomen plausibel beschouwd, wat niet het geval was met de gigantische maten die vroeger werden opgegeven.."

Laatste reactie hier. Haha!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:40

dat bedoel ik dus. De oceaan is zo ongelovelijk groot en ik vergelijking daarmee zijn wij als mensen zo klein en weten/kunnen we nog maar zo weinig! (al denken we dat we wel een helehoop zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:40

Misschien waren ze kieskeurig en hadden ze geen zin om te wippen, weet jij veel.
Ik geloof niet echt dat dat ding nog bestaat hoor, ze vinden miniscule minibeestjes op de bodem van de oceaan maar een tank van dat formaat zien ze over het hoofd?

Shark attack 3 heb ik volgens mij gezien. Dikke pret was dat. *LOL*

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:41

upperlady schreef:
dat bedoel ik dus. De oceaan is zo ongelovelijk groot en ik vergelijking daarmee zijn wij als mensen zo klein en weten/kunnen we nog maar zo weinig! (al denken we dat we wel een helehoop zijn)

I totally agree ROFL. Haha!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:42

Guernica schreef:
Misschien waren ze kieskeurig en hadden ze geen zin om te wippen, weet jij veel.
Ik geloof niet echt dat dat ding nog bestaat hoor, ze vinden miniscule minibeestjes op de bodem van de oceaan maar een tank van dat formaat zien ze over het hoofd?

Shark attack 3 heb ik volgens mij gezien. Dikke pret was dat. *LOL*

Being at the right place at the right time.

Ik kon hem niet laten, maar je hebt wel gelijk hoor maar aan de andere kant het is zó zó groot , misschien zijn ze goed in.. verstoppertje Huilen van het lachen.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:54

Dit soort onderwerpen facineren mij. Juist omdat ik (en daarbij de hele mensheid) er niet zeker van ben dat hij er echt niet meer is. Ik vond die vergelijking met die arrabieren wel heel mooi als tegenargument dat ze die klimaatwisseling niet aan zouden kunnen. Arrabieren staan hier in nederland tog ook in de sneeuw? Die zijn ook niet dood......
ik heb bij meerdere bronnen gelezen/gehoort dat er speculaties waren dat de voorouder van de witte haai nogsteeds in leven zou zijn....Misschien niet in hele grote aantallen maar de overeenkomst tussen al deze verhalen is dat ze heel diep zouden zitten.

ik vind het mooi om te lezen hoe jullie hierover denken....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:56

upperlady schreef:
ja ik heb inderdaat ook net deel 2 zitten kijken. Ik heb zelf ook het idee dat ze best nog wel eens rond kunnen zwemmen. Maar ik snap niet dat als wij alleen maar fossielen vinden en verder niks meer van deze beesten vernemen we meteen maar aannemen dat ze dood zjn. Het is niet gek dat we niks van ze vernemen, In het ondiepe water kunnen ze niet komen en ik denk dat als er al mensen aangevallen worden door die beesten (wat ik overigins betwijvel) ze het nooit meer na kunnen vertellen!

Omdat zeedieren geen botskelet hebben en landdieren wel. Daarom vinden we van landdieren wel fossielen en niet van zeedieren. Tenzij je misschien gaat boren, de bodem van de zee veranderd namelijk constant. En wij kunnen niet zo heel erg diep duiken. Beneden is de druk zo hoog en er kunnen maar weinig dieren daar tegen en als ze ertegen kunnen hebben ze een speciaal skelet zodat ze door de waterdruk niet uiteenspatten. Soms spoelen er wel eens haaientanden aan, maar voornamelijk komen die uit Japan waar ze haaien slachten. (een keer een heel goor filmpje geizne op disc. channel. haaien werden gevangen, vinnen eraf en weer teruggooien terwijl die beetsen dus niks meer kunnen)

Upperlady omdat wij onze paarden helpen te overleven dmv enten, wormenkuren, dekens. Juist als een dier zich niet of te laat aanpast aan een andere omgeving sterft het uit. Of anders zijn wij de daders door overbevolking.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:57

Nou ik hoop iig dat ie nep is Clown
Zo'n engerd wil ik niet tegenkomen tijdens het zwemmen Tong uitsteken