Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
griebels schreef:Katten in het wild zijn wel degelijk solitair...
Wij vermenselijken ze... En omdat we ze binnen houden nemen we er vaak een 2e bij (ik ook), maar niet zeggen dat ze in een groep leven, het zijn geen leeuwen
Zwerte schreef:Wat vervelend zeg!
We hebben zelf ook kattengemak, geweldig spul! Als ik jou was zou ik gewoon daar een extra bak van bijbestellen, desnoods de kleinste. Dan voorkom je dat ze moeten overgaan naar een nieuwe bak en nieuwe inhoud, daar zijn veel katten ook niet zo van gediend... Lijkt mij een betere oplossing dan een totaal andere! En deze tweede bak dan ook op een andere plek neerzetten, niet er recht naast.
Ik heb zelf ook een kat die zo angstig is (tevens trauma op jonge leeftijd en daardoor een angststoornis) en die kan absoluut niet samen met andere katten, die zit lekker alleen en is zo veel gelukkiger! Zo te horen heeft ze vreselijk veel stress wegens die andere 2 katten. Ik zou toch serieus herplaatsing van deze of de andere 2 katten overwegen indien de tweede bak niks uithaalt. Herplaatsing is echt altijd mogelijk, op den duur went zelfs zo'n kat aan nieuwe mensen, je moet alleen de juiste zien te vinden!
Discussie over solitair of niet graag elders voorzetten en on topic blijven!
Charaz schreef:amillia schreef:dit kan duiden op nierfalen (heb ik zelf ook gehad met mijn kat) zoniet --- oppakken op het moment dat ze plassen buiten de bak, door hun eigen pis halen en zo de kattenbak ingooien, zonder pardon. dit is best cru maar zeer efficient en ze zullen het NOOIT meer doen tenzij er toch iets niet goed zit
En dat is dus geen manier om een dier iets te leren, sorry maar dan spoor je echt niet. Heeft je moeder jou zo ook zindelijk gemaakt?