help.!! kat plast nu ineens in de keuken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: help.!! kat plast nu ineens in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:26

heb vaker een kat met zijn neus door de urine heen gedaan, maar bij deze zou ik dat ook zeker niet willen..

een ander huisje op zoeken is gewoon geen optie.! als ze 1x buiten komt ben je dr kwijt.. als je haar kunt pakken ligt ze plat opde grond van angst.. en nee zo is ze niet bij ons geworden.1 maar toen we haar kregen al..

1 katten bak (deze altans) kan voor 3 katten.. elke dag de poepjes eruit halen, maar we gaan idd na de vakantie meteen 2 kattenbakken neer zetten en gewone kattenbaksteentjes erin..

het rare is dat ze het alleen doet in de weekend voor de bak naar buiten moet.. dus of dat hij dan voor haar te vies is, vandaar de kattenbakken ook erbij..

verder gaat het beter, ze is idd erg gestrest maar naar een ander baasje kunnen we haar niet brengen, dat heeft de da ook al gezegt zo bang dat ze is... maar ik denk dat als ze ooit weg zou moeten door iets dat ik dan ook eerst iemand op ga zoeken die geen katten verder heeft en ze ook binnen wil houden.. dat lijkt me ook het beste..

sommige reacties hier over de spuit vind ik een beetje raar.. bijna mij aanvallend, ik heb hier niet om gekozen hoor. om dr meteen een spuit te geven, dat word hier alleen rondom gezegt in huis.. terwijl ik het daar ook helemaal niet mee eens ben.!

het is de enige kat waar ik zo'n hechte band mee heb (normaal ook wel maar niet zo) we gaan eerst alles proberen dan pas als het nog niet over is zou ik voor haar verder zoeken..!

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:39

Best wel moeilijk hé? Ik heb in een dierenarts praktijk gewerkt, maar een spuitje is echt het laatste waar ik aan denk. Een kat is een zindelijk dier, in de natuur kunnen ze gewoon hun eigen plekje opzoeken om hun behoefte te doen. (drolletjes eruit halen is niet genoeg, urine is ook erg vies)Als je de kattenbak, naar wat ik begreep, maar éénmaal per week helemaal schoonmaakt en 3 katten hebben de hele week de behoefte erop gedaan, is het wel weinig. Ik heb wel meer katten meegemaakt, die herplaatst moesten worden, omdat ze in de groep niet goed konden functioneren. Deze katten werden herplaatst in gezinnen, zonder andere huisdieren en in de meeste gevallen ging dat heel goed, ze waren niet meer zo gestrest en niet meer onzindelijk. Succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:44

de kattenbak word 1x in de week opgehaald niet schoongemaakt.. hij word elke dag schoongemaakt maar de bak gaat pas elke week weg..

het is zo jammer dat niemand verder weet hoe deze kat is.. anders zouden er meerder zijn geweest die zeggen dat ze niet naar een ander baasje zou kunnen.. als ze al plat over de grond loopt/ rent als er andere mensen zijn wil ik haar dit niet weer aan doen..

maar wat ik steeds ook zei, mijn ouders gaan na de vakantie die kattenbak opzeggen en met gewone kattenbaksteentjes beginnen.. en het is juist die zaterdag en zondag voordat hij 's maandags weg gaat.. (de bak dan) dus dan is die gewoon te vies voor dr en logies dat ze er dan niet op wil.. daarom dat we die dan ook gaan opzeggen

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:26

Aha, nu begrijp ik het! Lijkt me een goed plan om dan zelf de kattenbak te doen. Het probleem is, dat mensen zo'n kat niet willen, die willen liever een aanhankelijke schootkat, maar haar gedrag was me wel duidelijk hoor. Hoop dat het probleem, wat de onzindelijkheid aangaat, voor een groot deel is opgelost door de andere kattenbakken. Misschien dat ze dan ook wat minder gestrest is.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:34

1. katten zijn solitair, jij hebt er 3.
de ene zal onderdanig zijn naar de andere ->stress
2. Katten urineren om aan huneigen te laten weten *hier is iets niet goed*
dat kan zijn door verandering van huisinrichtig, bijkomen van andere dieren, wijzigen wan situatie (eerst altijd in bench, nu los in huis?..)
3. steriliseren gaat goed genoeg!
sommige dierenartsen komen zelfs aan huis om je kat eerst wat te verdoven & dan mee te nemen voor opperatie

en als je moeder de kat nu al in wil slapen,
vraag ik me af of jullie het juiste gezin zijn voor een kat..
kan aanvallend overkomen, maar steeds meer mensen hebben een dier
zonder deftig na te denken over de ethologie van dat dier

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:14

Katten zijn geen solitaire dieren, ze leven het liefst in een groep. Kan je ook duidelijk aan het gedrag zien, zoals kopjes geven, aan elkaars achterwerk snuffelen, bij elkaar slapen. (uitzonderingen daargelaten)
Helaas is het ook zo, dat een poes in rangorde daalt als ze gesteriliseerd(gecastreerd) is.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:30

een kat alleen vind ik pas zielig.. niet dat het niet kan hoor maar ik heb liever 2 of 3 dan maar 1.. wij hebben een tijd lang 1 gehad waardoor hij steeds minder ging bewegen.. en toen de 2e erbij kwam wat hij zo levendig als wat.. lekker met elkaar spelen.. trap op en af..

tsja stereliseren zal goed gaan ja.. moet je wel een da hebben die bij je an huis komt (net als je al zei) maar die zijn hier haast niet.. nou zal ik hem zo in een mandje mee willen nemen hoor.!

of wij een juiste gezin zijn voor een kat.? sorry hoor dan weet jij niet hoe het hier in huis eraan toe gaat.. dit komt inderdaad aanvallend over en zal wel niet zo bedoeld zijn maar als wij niet goed voor onze katten zouden zijn (geen katten gezin zouden zijn) zal ik hier nooit een topic over neer zetten om mijn KAT te REDDEN.!

maar weer voor de zoveelste keer.. ik ga met de kattenbak bezig en als dit niet over gaat.. zoek ik een nieuw huisje voor onze jongste kat (de drukste klier va alles) die overal mee wil spelen en vaak op de poes jacht voor speling) hij is er als laats bij en hier gaan de laatste dieren (als het moet) eerst weer weg..

maar hier ga ik niet aan denken maar gewoon een nieuwe kattenbak proberen.. nu ligt ze ook lekker in een klein mooi rond propje op de vensterbank..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:39

Eigenlijk is het ideaal bij 3 katten 4 bakken te hebben.
Dus ik zou er minstens 1 bijzetten maar liever 2.

Ik heb een kat die 10 keer schuwer is dan de jouwe, maar herplaatsen kan altijd.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:40

Katten in het wild zijn wel degelijk solitair...
Wij vermenselijken ze... En omdat we ze binnen houden nemen we er vaak een 2e bij (ik ook Nagelbijten / Gniffelen ), maar niet zeggen dat ze in een groep leven, het zijn geen leeuwen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:43

In het wild leven veel katten in groep, maar die kun je echt niet vergelijken met leeuwen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:21

katten jagen alleen maar leven in een groep, alleen zie je die groep niet zo vaak in het wild, maar solitair zijn ze zeker niet.

Waarom zet je er nu niet vast een bak bij met gewoon grit ipv te wachten tot het kattengemak is opgezegd? dan maar een poosje twee soorten dat geeft toch niet, des te eerder ben je misschien van het probleem af.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:32

griebels schreef:
Katten in het wild zijn wel degelijk solitair...
Wij vermenselijken ze... En omdat we ze binnen houden nemen we er vaak een 2e bij (ik ook Nagelbijten / Gniffelen ), maar niet zeggen dat ze in een groep leven, het zijn geen leeuwen

Nu komt er een andere discussie op gang. Net als de leeuwen zijn onze huiskatten niet solitair. Panters, tijgers zijn wel solitair( alleen niet als het paartijd is)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:35

Wat vervelend zeg!
We hebben zelf ook kattengemak, geweldig spul! Als ik jou was zou ik gewoon daar een extra bak van bijbestellen, desnoods de kleinste. Dan voorkom je dat ze moeten overgaan naar een nieuwe bak en nieuwe inhoud, daar zijn veel katten ook niet zo van gediend... Lijkt mij een betere oplossing dan een totaal andere! En deze tweede bak dan ook op een andere plek neerzetten, niet er recht naast.
Ik heb zelf ook een kat die zo angstig is (tevens trauma op jonge leeftijd en daardoor een angststoornis) en die kan absoluut niet samen met andere katten, die zit lekker alleen en is zo veel gelukkiger! Zo te horen heeft ze vreselijk veel stress wegens die andere 2 katten. Ik zou toch serieus herplaatsing van deze of de andere 2 katten overwegen indien de tweede bak niks uithaalt. Herplaatsing is echt altijd mogelijk, op den duur went zelfs zo'n kat aan nieuwe mensen, je moet alleen de juiste zien te vinden!

Discussie over solitair of niet graag elders voorzetten en on topic blijven!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 18:48

Zwerte schreef:
Wat vervelend zeg!
We hebben zelf ook kattengemak, geweldig spul! Als ik jou was zou ik gewoon daar een extra bak van bijbestellen, desnoods de kleinste. Dan voorkom je dat ze moeten overgaan naar een nieuwe bak en nieuwe inhoud, daar zijn veel katten ook niet zo van gediend... Lijkt mij een betere oplossing dan een totaal andere! En deze tweede bak dan ook op een andere plek neerzetten, niet er recht naast.
Ik heb zelf ook een kat die zo angstig is (tevens trauma op jonge leeftijd en daardoor een angststoornis) en die kan absoluut niet samen met andere katten, die zit lekker alleen en is zo veel gelukkiger! Zo te horen heeft ze vreselijk veel stress wegens die andere 2 katten. Ik zou toch serieus herplaatsing van deze of de andere 2 katten overwegen indien de tweede bak niks uithaalt. Herplaatsing is echt altijd mogelijk, op den duur went zelfs zo'n kat aan nieuwe mensen, je moet alleen de juiste zien te vinden!

Discussie over solitair of niet graag elders voorzetten en on topic blijven!

kijk hier heb ik dan weer wat aan Haha! dank je wel.! het is inderdaad supper alleen heel prijzig (nou maakt mij dit ook weer niet uit) zal zeker kijken naar een bak erbij.. dan maar de kleinste of een erna maar zo wie zo een 2e..

als dit ook niet helpt ga ik ook zeker met mijn moeder aan tafel zitten.. dan maar de jongste kat weg.. want je bouwd (natuurlijk met allemaal) met zo'n angstig beestje een hele band.. ik ben nu de enige die heb nog in een hoekje kan doen en kan pakken maar zelfs mijn ouders niet..

@poes: 10x schuwer dan mijne.? hoe weet je dit zo zeker.?.. maakt ook niet uit of hij schuwer of niet schuw is maar het blijft jammer en zielig dat het zo moet zijn..

jammer dat er veel reageren (vaak zonder tip) die mijn kat niet eens kent.. misschien staat ze wel goed op foto's maar dan zal die ook van een hele afstand zijn genomen.. want als iemand binnenkomt (zelfs ik) en de kat zit boven op de keukenkastjes achter een paneel vind ik toch best stiest..

maar deze topic kan eventueel op slot.. ik kan vragen genoeg stellen maar het antwoord heb ik nu al..

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:50

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 07-02-22 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:06

Omdat ik mijn kattin de eerste 2 weken dat ze hier was niet eens gezien heb Clown Beest zat achter de kastjes in de keuken en heeft er minimaal 4 dagen gezeten zonder verroeren. Nu loopt ze goddank alweer rond, vooral de kater is haar maatje, maar ik kan haar niet aanraken hoor. Ik vind het al sterk dat ik haar regelmatig ZIE lopen ipv het alleen maar te horen.

Moest het ook nog eens niet klikken met de kater zou ik 1 van beide weggedaan hebben...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:43

onze poes toen ze kwam ging ze meteen eten en ook kwam ze de eerste paar dagen niet in zicht.. wat nu nog vaak het geval is.. maar gelukkig loopt ze nu ook wat rond maar nog niet van harte.. en vooral als ze ons tegenkomt in de gang oid dan is ze ook al weg.. ze slaapt gelukkig nu wel een beetje in de kamer, zodat ik haar ook zachtjes eventjes kan aaien.. het word gelukkig wat minder

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:45

Ik hoop dat ik de mijne ook ooit kan aaien. Op het bed zitten doet ze als mijn vriend er niet is en ze denkt dat ik slaap. Er is dus wel vooruitgang gelukkig. Ik schat dat ik haar binnen een jaar kan aaien Huilen van het lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:51

gelukkig.. hoop het ook voor je.!

nou kwam ik boven en ik dacht wat stinkt dat hier toch.. heeft de poes op bed gepoept.. ik kon het zien want we hebben 2 zwarte katten en 1 witte (de poes) en die haren zaten erbij.. klinkt wat vies maar ja het moet ook weg.. kan het niet zo laten liggen, en heeft erbij geplast op de slaapzak.. ik niks tegen mijn broer gezegt en de slaapzak in bad gegooit met shampoo en nu hangt hij op de waslijn Lachen heb meteen de kattenbak schoon gemaakt terwijl deze nog niet eens zo vies was.. misschien voor haar wel.. nou ja dan maar vaker schoon hoor Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:53

Charaz schreef:
amillia schreef:
dit kan duiden op nierfalen (heb ik zelf ook gehad met mijn kat) zoniet --- oppakken op het moment dat ze plassen buiten de bak, door hun eigen pis halen en zo de kattenbak ingooien, zonder pardon. dit is best cru maar zeer efficient en ze zullen het NOOIT meer doen tenzij er toch iets niet goed zit

En dat is dus geen manier om een dier iets te leren, sorry maar dan spoor je echt niet. Heeft je moeder jou zo ook zindelijk gemaakt?

Gut wat zijn we weer lekker op dreef zeg.

Even on topic, vervelende situatie meis.
Ik denk dat het voornamelijk voorkomt uit angst.
In tegenstelling wat meeste mensen denken laten ook vrouwtjes, bakens achter.
Het kan best dat ze nu meschien iest dapperder word en haar geurtjes achterlaat, of meschien durft ze niet op de bak ivm de geur van de katers.

Bij de dierenwinkel kan j in ieder geval iets halen om de ongelukjes schoon te maken en de geur te verwijderen.

Meschien een idee om haar haar eigen bak te geven.

Ik heb veel dieren opgevangen, waaronder veel katten, nog steeds trouwens, het gedrag wat jij beschrijft heb ik bij veel katten meegemaakt, meestal uit angst maar toch was het altijd iets vn paar weekjes en ging altijd vanzelf over, meschien voelt ze zich prettiger als haar geurtje overal hangt.

Als je er echt geen kant meer mee op kan pb me dan, ik heb nog wel iemand die plaatsje voor haar heeft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:54

Ik denk dat het erg belangrijk is dat jullie zo snel mogelijk meer bakken hebben, anders kun je nooit uitmaken of het daarom is of iets anders.
Zet de bakken liefst op verschillende plaatsen maar niet bij de voerbakjes en schep ze 2maal daags schoon.

Vervelend zeg! Niks zo vies als zoiets...

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:48

barbara1970: dank je wel.! ik zal inderdaad kijken naar zoeits.. de heeft wel altijd op de bankt gelegen.. en juist minder nadat de laatste kat erbij is gekomen.. ik probeer inderdaad eerst kattenbakken erneer te zetten dat word dan vrijdag pas.. eerder zijn mijn ouders niet thuis.. maar dan hopen dat het werkt.. moet er wel ooit een oplossing worden gevonden dat ze moet verhuizen Boos! dan zal ik zeker aan je denken.!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:07

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 07-02-22 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:38

ja dat heb ik ook al eens gehoord.. iemand vertelde dat tegen mij maar we maakten het er gelukkig nooit mee schoon haha.. maar het gaat stukken beter.. ze heeft al dik anderhalf week nergens geplast (altans niet in de keuken) misschien doordat de jongere kat steeds wou spelen ze het in de slaapkamer van mijn nichtje gedaan had.. maar gelukkig komt ze haast nooit dus kan ik die helemaal schoon maken Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:33

gewone ouderwetse biotex werkt nog altijd het beste! Bleek kan inderdaad de katten zelfs aantrekken...