Bezoeker veroorzaakt dood orang-oetan!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezoeker veroorzaakt dood orang-oetan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:22

khirshanta schreef:
Volgens mij kun je in de Apenheul geloof ik wel zakjes eten kopen wat de apen wel mogen hebben?

Volgens mij is dat niet (meer) zo. Er zijn standaard voedertijden en de apen mogen -in tegenstelling tot vroeger- ook niet meer bij de bezoekers komen. Lopen nog wel los, maar op schoot etc. mag niet meer.

Erg zielig voor deze aap. Ik vind het geen snuggere actie, of er nou bordjes hebben gestaan of niet. Je hoeft die dieren niks te voeren, ze krijgen waarschijnlijk genoeg en goed voedsel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:26

mag ook niet meer, ze werden hondsbrutaal en de mensen werden bang, nu worden ze weggehouden met plantenspuiten door oppassers en mag je ook niet meer voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:38

Ik weet het, kom er zeer regelmatig Knipoog

Jammer hoor, dat ze brutaal werden ligt gewoon aan mensen die toch gingen voeren als het niet mocht en er waren een paar bijtincidenten doordat mensen gingen aaien/vastpakken. Ligt dus niet aan de apen, vind ik. Maar gelukkig lopen ze nog wel gewoon los.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:43

Het trieste is dat het nooit aan de dieren ligt... maar ze er wel altijd de dupe van worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:45

khirshanta schreef:
Het trieste is dat het nooit aan de dieren ligt... maar ze er wel altijd de dupe van worden

Helaas is dat altijd al zo geweest, door de onkunde en koppigheid van de mens worden dieren maar al te vaak het slachtoffer. En ik weet ook niet of het ooit zal ophouden, ja mss in deze dierentuin zullen mensen 3x nadenken voordat ze de dieren gaan voeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:02

de dieren in een dierentuin krijgen allemaal een rantsoen speciaal samengesteld op hun behoeften
toevoegingen daarop door bezoekers zijn verre van gewenst
over het algemeen word je ook doodgegooid met bordjes dat het verboden is te voeren
snap ook niet hoe je het in je hoofd haalt een broodje uit je tas te trekken en dat naar een dier te smijten

wat mij betreft aangifte doen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:47

tja als er idd bordjes staan dat er niet gevoerd mag worden is het idd een beetje dom als je het wel gaat doen en is een aanklacht imo heel goed.. maar voor hetzelfde geval is het wel een klein kind die het broodje daar naartoe heeft gegooid ? en die weet natuurlijk niet beter...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:19

[NM] > [BB]

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:22

Ja, dus de dierentuin heeft blijkbaar geen veilig verblijf voor de apen.
Ook al zat de bezoeker fout, ook zonder broodje had de aap kunnen verdrinken.
Ik vind het dus zeker niet alleen de fout van die bezoeker.. Of bekijk ik het nu van een hele verkeerde kant?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:36

Ach wat rot zeg. Als bezoeker zal je je dan gigantisch schuldig voelen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 00:29

Beestenboel? Verward Vind het toch echt wel een nieuwsbericht, aangezien ik het ook op www.telegraaf.nl gevonden heb!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:00

daNiielle_ schreef:
Ja, dus de dierentuin heeft blijkbaar geen veilig verblijf voor de apen.
Ook al zat de bezoeker fout, ook zonder broodje had de aap kunnen verdrinken.
Ik vind het dus zeker niet alleen de fout van die bezoeker.. Of bekijk ik het nu van een hele verkeerde kant?

die apen zullen nooit op eigen initiatief het water in duiken, tenzij ze inderdaad worden verleid met eten. en dan nog... het mag wel heel verleidelijk zijn als een oerang-oetang het water in duikt.

Ik heb een tijdje stage gelopen in een dierentuin... wat je daar te horen en te zien kreeg...
- jong zeehondje dat gestorven was zonder duidelijke oorzaak, dus ze doen autopsie. De maag zit vol met muntjes, ijzerdraad, spijkers en allerhande dingen die niet in het verblijf te vinden zijn. => gestorven door de bezoekers.
- giraf, ook dood zonder duidelijke oorzaak. Na autopsie bleek die wilde kastanjes te hebben gegeten en was hij hierdoor vergiftigt. klein detail: het was midden in de zomer. Dus die werden zeker gevoerd door bezoekers.
- mensen die doodleuk apenootjes naar de olifanten zitten gooien, wat die beesten natuurlijk opeten. De verzorger komt langs, vraagt vriendelijk er mee op te houden en de mensen stoppen er dus ook mee. De verzorger is nog geen volle minuut verdwenen, beginnen ze weer doodleuk nootjes te gooien.
- Verblijven waar je los tussen de aapjes kan lopen. Overal bordjes "niet voeren", "rugzakken dicht houden", "niet eten",...
De mensen gooien hun rugzak op de grond, rits open, halen complete pakjes koeken uit en beginnen doodleuk de dieren te voederen...

Je zou voor minder alle dieren achter glazen wanden steken.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:29

Triest...
Jammer dat een onschuldig dier de dupe moet worden van een ondoordachte handeling.

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:46

Djilan schreef:
Ehm volgens mij hangen in zo'n dierentuin overal bordjes dat je de dieren niet mag voeren. Dus als iemand dat toch doet en dat de dood van een dier tot gevolg heeft kan ik me voorstellen dat er wel degelijk aangifte wordt gedaan.

idd
je moet als bezoeker de regels volgen en als die zeggen 'je mag de dieren niet voeren' en je doet dat toch is het niet meer dan normaal dat je vervolgt wordt.
Ik hoop zelfs een beetje dat de bezoeker gestraft zal worden zodat mensen in de toekomst 2 keer nadenken voor ze zulke borden negeren.