daNiielle_ schreef:Ja, dus de dierentuin heeft blijkbaar geen veilig verblijf voor de apen.
Ook al zat de bezoeker fout, ook zonder broodje had de aap kunnen verdrinken.
Ik vind het dus zeker niet alleen de fout van die bezoeker.. Of bekijk ik het nu van een hele verkeerde kant?
die apen zullen nooit op eigen initiatief het water in duiken, tenzij ze inderdaad worden verleid met eten. en dan nog... het mag wel heel verleidelijk zijn als een oerang-oetang het water in duikt.
Ik heb een tijdje stage gelopen in een dierentuin... wat je daar te horen en te zien kreeg...
- jong zeehondje dat gestorven was zonder duidelijke oorzaak, dus ze doen autopsie. De maag zit vol met muntjes, ijzerdraad, spijkers en allerhande dingen die niet in het verblijf te vinden zijn. => gestorven door de bezoekers.
- giraf, ook dood zonder duidelijke oorzaak. Na autopsie bleek die wilde kastanjes te hebben gegeten en was hij hierdoor vergiftigt. klein detail: het was midden in de zomer. Dus die werden zeker gevoerd door bezoekers.
- mensen die doodleuk apenootjes naar de olifanten zitten gooien, wat die beesten natuurlijk opeten. De verzorger komt langs, vraagt vriendelijk er mee op te houden en de mensen stoppen er dus ook mee. De verzorger is nog geen volle minuut verdwenen, beginnen ze weer doodleuk nootjes te gooien.
- Verblijven waar je los tussen de aapjes kan lopen. Overal bordjes "niet voeren", "rugzakken dicht houden", "niet eten",...
De mensen gooien hun rugzak op de grond, rits open, halen complete pakjes koeken uit en beginnen doodleuk de dieren te voederen...
Je zou voor minder alle dieren achter glazen wanden steken.