Cattitude...verwend nest vreet niet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: Cattitude...verwend nest vreet niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:40

Misschien is vers voer een optie? Ik weet er niet zo heel veel vanaf maar google eens carnibest. Volgens mij is dat er ook voor katten. Soms wil het wel eens helpen om bijvoorbeeld blikvoer van Hills petfood een beetje op te warmen in de magnetron. Als het warm is komen er meer geurstoffen vrij. Katten en honden eten dus op geur.
Succes.....

(mijn katten doen het prima op pro plan en Royal Canin)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:09

ben je nog wezen shoppen vanmiddag? veel proefzakjes gescoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:28

je moet haar eerst aan het eten krijgen, en idd dan maar alleen brokjes.
Ik heb ook zo'n lastpost en herken dat ren en spring gedrag wel als dr
iets afschuwlijks op een bordje staat.
Hij riep nog net niet,..."Hoe dúrf je" Koe

Ik ben begonnen heel eenzijdig, alleen maar brokken, een kat moet eten.
Eten doet eten immers, heel langzaam aan eens een blikje, en dat vodn meneer wel lekker.
En nu eet hij nog niet alles, maar wel de gezonde dingen RC hebben ze niet veel van nodig dus dat voer raad ik je zeker aan.
Succes met je kiezenkauw!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:49

cissy schreef:
ben je nog wezen shoppen vanmiddag? veel proefzakjes gescoord?

Yep, ben wezen shoppen...enne...
Guess what...'T EET!!! Go jij! Go jij!
Ik heb om te beginnen ProPlan Delicate gehaald (op aanbeveling van de mevrouw in de winkel, uiteraard was ik mijn lijst vergeten), voor de kat met 'een verfijnde smaak' ( Rolleyes ). Dat beviel mevrouw wel, geloof ik, ze heeft al een aardig gat uit haar portie gegeten. Maar goed ook, want hier moet ze het voorlopig gewoon maar mee doen.
Ze heeft me wel zo nu en dan aangekeken met een blik van 'eh, vrouwtje...vergeet je niet iets?' maar aangezien ze niet, zoals een vorige kat waarvan we de naam niet zullen noemen, he Stoffel? Knipoog , met voerbakken smijt kon ik mooi net doen alsof ik geen flauw idee had...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:09

blijven rare wezens die poezels Knipoog maar goed, ze eet tenminste, nou nog volhouden!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:19

owjah, en nog een kleine tip, probeer met je gevoel er helemaal van overtuigt te zijn dat ze het op gaat eten, of loop echt weg want als een kat merkt dat jij twijfelt over of ze het wel of niet op wil/zal eten, dan heb je kans dat ze dit feilloos voelen en denken dat er iets mis is/ daardoor het niet doen. positief denken dus Lachen (dus ook niet zeggen, hopelijk lust je dit wel of zo iets maar zeggen kijk is wat lekker eet dit maar eens lekker op)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:25

ProPlan is inderdaad wel een aardig merk. First class en Bento kronen vind ik ook goede merken. Een kieskeurige kat lust dat vaak wel. Het is alleen niet zo makkelijk te krijgen.
Iams en RC zijn niet mijn favoriet.

Het is bij katten wel erg gevaarlijk om ze een dag honger te laten lijden.
Blikvoer lijkt bagger, maar is wel goed omdat de meest poezen te weinig drinken en daar krijgen ze blaasgruis van.
Je hebt ook nog van de maaltijd zakjes van whiskas, er zitten 4 in de verpakking en dat prut Haha! heeft een redelijk gehalte aan vlees.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:39

draaakje schreef:
owjah, en nog een kleine tip, probeer met je gevoel er helemaal van overtuigt te zijn dat ze het op gaat eten, of loop echt weg want als een kat merkt dat jij twijfelt over of ze het wel of niet op wil/zal eten, dan heb je kans dat ze dit feilloos voelen en denken dat er iets mis is/ daardoor het niet doen. positief denken dus Lachen (dus ook niet zeggen, hopelijk lust je dit wel of zo iets maar zeggen kijk is wat lekker eet dit maar eens lekker op)

Zelfs dát geprobeert...van neerzetten - weglopen tot voorserveren op z'n Frans (kijk Caitlin, un petit dejeuner de boeuf et du canard - vergeef me mijn slechte Frans Knipoog ) inclusief een 'Bon Appetit Madame'.

Caitlin krijgt ook twee keer per dag wat poezenmelk op een schoteltje, het enige waar ze écht voor naar beneden rent, ze heeft standaard een bakje schoon water en ze is weleens gesnapt op het aanrecht terwijl ze een met water gevuld koffiekopje aan het leeglebberen was. Ze zal dan toch wel voldoende vocht krijgen?
Whiskas lust ze trouwens ook niet, geen enkele variant...(geloof me, ik heb echt werkelijk elk soort merk en variant wat in de wijde omtrek van mijn huishouden is te krijgen geprobeert)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:46

Ze zal dan wel voldoende vocht binnen krijgen Ja
Dat blikvoer van blikvoer van Almo Nature is ook goed. Dan noemde iemand hier al. Ook niet zo makkelijk te krijgen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:09

Almo Nature ken ik ook. Is bij ons in één winkel te krijgen, net als Aplawse (stukjes kip met pompoen, heb me een breuk gelachen). Ik vond het interessant spul, vooral omdat het minder tot geen conserverings en andere troep zou bevatten. Caitlin daarentegen was er niet van onder de indruk, niet van de duidelijk identificeerbare stukjes vlees en zelfs niet van de stukjes pompoen...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:24

pro plan is inderdaad een erg goed merk
bij het asiel waar onze Asterix vandaan komt zweren ze bij dat merk
is prijzig, maar die van ons eet zonder mopperen gestaag zakken van 3 kg op met 1 smaak (dat betekent dus weken aan een stuk dezelfde smaak).

ik ken trouwens een kat die haar baasjes zover heeft gekregen dat ze alleen nog garnalen en rosbief voorgeschoteld krijgt, de rest blieft ze niet....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:39

foxy80 schreef:
pro plan is inderdaad een erg goed merk
bij het asiel waar onze Asterix vandaan komt zweren ze bij dat merk
is prijzig, maar die van ons eet zonder mopperen gestaag zakken van 3 kg op met 1 smaak (dat betekent dus weken aan een stuk dezelfde smaak).

ik ken trouwens een kat die haar baasjes zover heeft gekregen dat ze alleen nog garnalen en rosbief voorgeschoteld krijgt, de rest blieft ze niet....

In het meeste kattenvoer zit zo weinig echt vlees, dat je je kunt afvragen wie het meeste waar voor zijn geld heeft *LOL*
Wel wat eenzijdig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:34

Proplan is misschien wat prijzig qua aanschaf, eerste 3 kilozak die ik zag van een ander merk was iets van 30 euro - ben van verbijstering bijna de winkel uitgestuiterd, maar als je het omrekent is het zelfs goedkoper dan al die liflafjes en extraatjes die ik eerst gaf.
Mevrouwtje eet trouwens nog steeds netjes haar bakje leeg. Zo ongeveer voor het eerst sinds ik haar heb (1,5 jaar)...

En wat die garnalen en rosbief betreft...mijn ouders hadden een oude Noorse halfbloed poes die op het laatst alleen nog maar garnalen at (liefst Noorse natuurlijk). Als een kat heel oud en krakkemikkig is heb ik daar wat minder moeite mee (zolang het budget het maar toelaat), zo op het end moet je niet nog eens moeilijk gaan doen over eten, dan ben je blij dát ze nog eten...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:49

Mijn moeder heeft ook een kat gehad die de laatste maanden van haar leven alleen nog maar gekookte kipfilet at (waren we ook allang blij dat ze uberhaupt iets at).

Maar goed voer is duur inderdaad, maar je hoeft er in verhouding minder van te voeren. Een 2kg zak RC kost 22 euro, maar een 10kg zak kost 53 euro, dus ik weet niet of het haalbaar is om met 1 kat in grootverpakkingen te denken? Ik doe met 2 volwassen katten bijna 2 maanden met 6kg RC.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:29

Mijn poezekindjes zijn ook heeeeerlijk verwent..
Maar gelukkig niet zo erg als die van jou Bloos
Die van mij die lopen alleen snel weg als ik met voer aankom wat uit blik komt en eten waar bijna geen sap in zit Nagelbijten / Gniffelen
Ze heten hier vooral de tinnenbakjes van de aldi, vershoudzakjes van de wiskas

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:39

Een tip heb ik niet, helaas, mijn poezels zijn gelukkig makkelijke eters. Ik vond wel je openingspost erg grappig geschreven, ik kon bijna zien hoe madame beteutert naar haar bakje zat te kijken Haha!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:55

Ik kan bijna meevoelen hoe jij je voelt met zo'n kieskeurig verwend mormel (vegeef mij mijn woordkeuze Caitlin). Afgelopen week hadden wij een loge-poes. madam bliefte alleen het goedkoopste van het goedkoopste blikvlees. Wat is dan het probleem zou je zeggen? Mevrouw was net bevallen van 4 schattige beebjes en volgens mij moest ze goed eten om dat de babies goed moesten drinken, zodat ze goed zouden groeien. Maar mevrouw vertikte het. Geen gekookte vis, geen kip, geen lamshart, geen vla, geen harde brokjes. Dan loop je ook bijna gillend door het huis. Uiteindelijk wilde ze een beetje speciale kittenmelk ( poepie-vet, maar wel lekker: volle melk, met slagroom en een schepje eiwitpoeder erdoor). Zal wel slecht zijn, maar ze moest toch wat. Ook wilde ze omdat ik het waarschijnlijk lief vroeg, wel wat gerookte forel (zo'n pakje uit de supermarkt met 2 forelfilets).

Even off-topic: Om een lang verhaal kort te maken: het is met de babies slecht afgelopen, 3 van de 4 zijn er binnen een week overleden. waarschijnlijk toch niet genoeg melk van een goede kwaliteit. Nummer 4 zijn we gaan bijvoeren en die doet het wel goed. Ze is samen met mama verhuisd naar een andere pleegmoeder die meer handigheid heeft om babies te flessen.

Maar ik heb nog nooit zo'n kieskeurige poes meegemaakt. de meeste poezen die hier komen logeren zijn blij met alle lekkere hapjes.
Succes met Caitlin en haar eten. Bij ons in de buurt zit Dierenspeciaalzaak Jumper en die hebben van die mini-proefzakjes van 100 gram of zo. Gratis. Dat is ook wel makkelijk om het uit te proberen wat ze wel wil eten.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:35

Nog een laatste berichtje...
Caitlin eet als een buffel van die Pro Plan Delicate brokjes! Ze is zelfs een stuk zwaarder geworden, zonder dik te worden gelukkig. Zelfs in haar gedrag is ze wat veranderd, net wat aanhaliger en makkelijker.
Ik ben er zo blij mee dat ze eindelijk netjes eet!

Aan iedereen nog bedankt voor de tips en verhalen!
(@sheela: wat ontzettend sneu van die katjes...)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:51

Hoera voor het verwende nest!!! Laat haar maar niets horen van wat er hier is gezegd, anders schuift ze het waarschijnlijk meteen opzij.... motutniemeer.

Heb me een breuk gelachen om alle heerlijke Cattitudes verhalen, en Sheela.... echt sneu... doe je zo je best voor die beebjes...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:04

oh oh oh die verwende nesten ook Tong uitsteken

heerlijk ik heb er ook 2..

mijn 2 verwende mormels willen alleen de kleine maaltijd zakjes van wiskas..
zet ze iets anders voor en ze ruiken eraan en kijken je heeeeeel vuil aan..en weigeren verder te eten Knipoog

dus ja tegenwoordig alleen maar die zakjes..( 4.85 euro per doos met 12 zakjes) en de mannen eten er 3 of 4 per dag..reken maar uit!

en de brokken de 1 wil alleen wiskas brok en de ander alleen sience hill..schitterend :S

mooi dat het beter gaat!