Hoe oud schatten jullie deze kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: Hoe oud schatten jullie deze kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:00

kittens en mama kunnen kittenbrokjes (droogvoer) krijgen; de extra voedingsstoffen in de kittenbrok helpen mamma met de melkproductie, en kittens krijgen extra voedingsstoffen binnen als mamma niet genoeg melk heeft.
zou zeggen dat ze 5 weken zijn, en vind in dat geval 6 weken wel erg klein nog om van mama weg te halen, zou tot 8 weken wachten..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:25

als hij ze perse weg wilt doen, doet hij ze ook zonder jou weg
dus als je straks zegt ik wil nog even wachten ben je ze misschien wel kwijt

ik heb er twee zelf opgevoed
1 vondelng van een paar dagen = inmiddels kerngezond 9 jaar maar heeft iets overgewicht, weegt 9 kilo

en 1 die op een boerderij was komen aanlopen (vondeling)
kreeg ik met 3 weken

is een super mooie kerngezonde kat

gewoon naar de dierenarts gaan en je goed laten voorlichten
beter jong bij jou dan iets later en ergens gedumpt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:31

Nog 1 tip;
Als je ze blikvlees geeft, geef dan kip,is beter te verteren.
Van vis of dergelijk iets gaan ze aan de diarree en dan drogen ze uit.

Vind het wel sneu dat ze al zo jong weg moeten.....sommige mensen Boos!
Met goed advies van de dierenarts moet het jouw zeker wel gaan lukken.

Wij hadden iemand uit het asiel als pleegmoeder die een vondeling van amper 4 a 5 dagen oud heeft grootgebracht!!
En met de kat gaat alles goed!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:46

Jade: Zoals gijs ook zegt ben ik er bang voor dat ie ze ook zonder mij wel wegdoet aan iemand anders.
En we vinden ze tè leuk om te laten schieten dus vandaar dat we ze toch ophalen en met z'n 2en.
Ze zullen dan 7 weken zijn.

Ik zal me zeker goed voor laten lichten wat voeding etc. betreft.
Wil wel dat ze het voedsel wat ze evt krijgen aankunnen en idd zoals genoemd wordt niet in de diarree raken,..
Ik hoop dat de man mijn advies opvolgt wat betreft bijvoeren van de kittens met zachte kittenbrok straks en voor nu kittenmelk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:40

Kun je ze niet gewoon alledrie opvangen en voor het zwartje later een ander tehuis zoeken? Vind het nogal sneu dat die op zo'n leeftijd al helemaal alleen moet terwijl dat eigenlijk niet zou hoeven...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:30

Wuis: Is misschien niet zo'n heel gek idee... als ie er misschien volgende week nog is kan ik em evt. wel meenemen, maja moet dan echt wel een ander plekkie zoeken want 3 is echt teveel...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:40

Ik wil wel n advertentie op mn site(zie onderschrift) zetten voor die zwarte als je besluit hem mee te nemen.
En misschien weet ik er wel iemand voor, zal t even vragen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:54

Moosje: Thnx! Ik hoor volgende week zaterdag of de zwarte er nog is of niet.. dan haal ik de kittens op nl.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:57

Wat een super leuke kittens zeg! Ik denk dat ze het ook fijner vinden als ze met zijn 2en zijn. Ik vind het ook wel een goed idee van Wuis dat je ze gewoon alle 3 neemt en voor die andere vind je vast wel een leuk plekje.
Als dat kitten helemaal alleen achterblijft bij die mensen komt er vast niet veel goeds van.
Wij hebben ook een kitten van 13 weken, en zijn afgelopen week bij de dierenarts geweest, die raadde het aan om bij 9 en 12 weken te enten. Verder heeft ze nog helemaal een behandeling gehad tegen oormijt, vlooien, wormen ect. en ook gechiped. Onze kitten was van zolder gevallen en de moederpoes heeft haar verstoten, wij hebben haar ook eerder gekregen, na 7 weken en ze was gelijk zindelijk ( daarvoor niet) en ze kreeg kittenbrokjes van royal canin en van de AH kreeg ze kittenvlees ( een box met 12 zakjes ) met daarin water zodat ze zeker genoeg vocht binnenkreeg. Nu na 13 weken wil ze geen kittenbrokjes meer maar ze is gek op die van de Aldi met goud met groene zak. Dat is de enige die ze lekker vindt. Heel erg veel plezier met je kittens, het komt vast goed! Haha!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:42

Wij krijgen ook een rode kater wij hebben toen gevraagd bij de Da en die zij dat wij hem met 9 en 12 weken enten
Ik vin Rode katers ook zo leuk hebben jullie al namen
Bijvoeden is wel handig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:57

Met veel liefde en goed voer krijg je ze wel groot Ja

Mijn witje is met 8 weken ingeent, de cyper met 10 weken (tegelijk). Cypertje hebben we met niesziekte binnengehaald, dus vandaar ook de beslissing om witje zo snel mogelijk te laten enten.

Inderdaad goed ontwormen, ontvlooien (je hebt kitten-pipetjes, beter dan poeder) en qua voer moet je even kijken. De goedkopere merken bevatten veel zouten, veel granen en weinig vlees en de kat heeft daar dus meer van nodig.

Mijne hebben Whiskas uit het kittenpakket gekregen en zijn nu aan de Hill's (volwassen katten op de Royal Canin).

Heel veel succes en vooral heel veel plezier met de kittens!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:23

Wij zijn een pleeggezin voor kittens en hier worden de kittens ge-ent met 9 en 12 weken en ontwormen inderdaad met 4 6 en 8 weken. Wat verder heel gezond is, is lamshart. Bij een goede supermarkt of dierenwinkel verkopen ze wel Rodi. dat zijn van die hondenhamburgers uit de diepvries. En vooral de lamshart is erg gezond voor hun maag en darmen. Dat geven wij de kittens ook. En onze eigen poezen ook. Wij voeren ze ook wel gekookte vis en kip. We hebben nog nooit kittens gehad die van vis aan de diarree kwamen. verder succes en vooral veel plezier van de kittens!

Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:27

Hoh, weet niet hoe oud.. Maar heb ook een verstoten katje en gaf het in't begin kittenmelk, en later dompelde ik kleine stukjes zacht brood in melk.. je zal nogal schrikken hoe graag ze dàt eten Haha! Na een paar weekjes kan je ze kleine brokjes geven

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:28

Mijn poezels krijgen vanaf het prille begin rauw vlees van carnibest, en nu ze wat groter zijn kuikens, eenden- en kippennekken en vleugels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:02

Hoi, weet je zeker dat je je kitten met 7 weken al in huis wil hebben? De mamapoes laat haar kinderen juist die laatste week/weken nog heel veel zien, waar ze op latere leeftijd veel aan hebben. Ik doe ook vrijwilligerswerk bij een asiel hier in de buurt, daar gaan de katjes pas met 9/10 weken weg. Vanaf 7 weken leren ze namelijk pas net zindelijk te zijn, een training die hun mama ze het beste kan geven. Vorige week had ik hier een katje in huis van 9 weken, die was zindelijk en dronk inmiddels geen melk meer. Die was dus toen pas klaar om uit huis te gaan. Ik zou het zeker niet te vroeg doen, te vroeg kan namelijk niet goed zijn voor je kitten, waar te laat niet veel uitmaakt (behalve voor de eigenaar van de mamapoes).

Enten: als je niet zeker weet of de mama geent is, vroeg aan beginnen. 8-9 weken, en dan later herhalen.

Overigens schat ik de kittens niet ouder dan 4 weken. Als je ze volgende week weghaalt, zijn ze dus 6 weken ,wat gewoon veeeeel te vroeg is.

Ik zeg dit niet als grote betweter! Maar jij vraagt wat het beste zou zijn voor de kittens, en dit is mijn mening.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:12

Het probleem is waarschijnlijk, dat als de TS ze niet meeneemt, de kittens dan hoe dan ook, toch wel eerder weg gaan. Hetzij naar een andere eigenaar. Onze poes hebben we later pas laten enten, we kregen haar met 13 weken, en toen is ze ook gelijk geent. Onze kitten die we later kregen hebben we helaas niet meer kunnen enten, we kregen hem met 7 weekjes en een weekje later is hij helaas overleden aan kattenziekte. Vanaf dat moment komt er hier geen kat meer in die bij aankomst al geent is. De andere kater die we hebben, komt uit het asiel, en was dus al geent. Volgende maand moeten ze weer Haha!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:10

Mn zusje wil die zwarte misschien wel hebben zei ze.
Pb je wel even.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:50

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:50

Super dat het zwartje ook geplaatst is!
Heel veel plezier met ze!