Hoi, weet je zeker dat je je kitten met 7 weken al in huis wil hebben? De mamapoes laat haar kinderen juist die laatste week/weken nog heel veel zien, waar ze op latere leeftijd veel aan hebben. Ik doe ook vrijwilligerswerk bij een asiel hier in de buurt, daar gaan de katjes pas met 9/10 weken weg. Vanaf 7 weken leren ze namelijk pas net zindelijk te zijn, een training die hun mama ze het beste kan geven. Vorige week had ik hier een katje in huis van 9 weken, die was zindelijk en dronk inmiddels geen melk meer. Die was dus toen pas klaar om uit huis te gaan. Ik zou het zeker niet te vroeg doen, te vroeg kan namelijk niet goed zijn voor je kitten, waar te laat niet veel uitmaakt (behalve voor de eigenaar van de mamapoes).
Enten: als je niet zeker weet of de mama geent is, vroeg aan beginnen. 8-9 weken, en dan later herhalen.
Overigens schat ik de kittens niet ouder dan 4 weken. Als je ze volgende week weghaalt, zijn ze dus 6 weken ,wat gewoon veeeeel te vroeg is.
Ik zeg dit niet als grote betweter! Maar jij vraagt wat het beste zou zijn voor de kittens, en dit is mijn mening.