hond met jeuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 08:16

Met de pilletjes is het krabben over maar as ik bijv smorgens iets later opsta dan merk ik dat het pilletje echt uitgewerkt is en dan krabt die weer.
Maar ik snap niet waar hij nu zo allegrisch voor moet zijn.
Wat me ook opgevallen is de laatste tijd is dat hij best veel hijgt, hij gaat niet meer graag mee wandelen en al zeker niet met warm weer.
Soms drinkt die achter elkaar en geeft hij over, de da zegt dat dat door het gulzige komt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:43

Zou best kunnen hoor, wat je DA zecht over het kokhalzen. Misschien zou je eens een steen o.i.d in de waterbak kunnen leggen? Hier moet hij dan omheen drinken waardoor die niet meer zo kan schrokken.
Jeuk is de meeste voorkomende 'ziekte' bij een hond. Die pil zorgt gewoon voor rust, maar daarna begint de jeuk gewoon weer. Net als bij drugs infeiten.
Hijgen kan van het jeuken komen, door het vele jeuken kan de hond het warm krijgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:45

ja maar hij krijgt doorlopend die pillen dus van de jeuk kan dat hijgen niet komen, maar ik zal gewoon naar een da gaan voor het zeker te weten.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:49

wat voer je je hond.9 van de 10 x ligt t aan t voer....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 15:51

seniorbrok van prins

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:08

Zo'n Vetacortyl injectie is voor huid allergieén dus die kun je voor alles halen dus. verder lijkt het ook een beetje op een buikgriepje/zonnesteek. Hoe oud was hij?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 09:54

Hij wordt in april 9 jaar.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:49

Is zijn temperatuur goed? Even zorgen dat je hond niet teveel drinkt. (halve bak neerzetten) en zorgen dat het niet een koude plons water is. Doordat het misschien te koud is en te veel kunnen ze gaan spugen. Ook raad ik je aan om eventueel een 2 dagen even geen brok te geven alleen wit brood. En toch maar even langs de Da om die vetacortyl injectie te halen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:02

Het heeft nu twee weken goed gegaan en nu begint het gezeik van voren af aan.
Hij krijgt dus nu weer zijn pilletjes en voor dinsdag staat een afspraak bij de dierenarts, dit keer heb ik wel eens een andere dierenarts gebeld.
Hier ga ik altijd met mijn konijnen en cavias, misschien heeft deze er een hele andere kijken op.
Ook wil ik bloed laten prikken en nu wil ik alles nagekeken hebben.
En ik moet weer een nieuwe afspraak maken want zijn gebeit moet ook gereinigd, hij krijgt dus de grote beurt.
Ik heb hem niet alweer met de shampoo van de dierenarts gewassen, maar hij blijft zich nu krabben.
Ik heb laatst toch een vlo op hem gevonden, terwijl mijn andere jack nergens last van heeft.
Ze hebben afgelopen woensdag nog nog een pipet practic gehad, hier ben ik heel precies in omdat ik anders weet dat hij dan problemen krijgt.
Ik snap er niks meer van, dit ga ik allemaal vertellen bij de dierenarts dinsdag en ik hoop dat het nou snel gedaan is, zo erg is het ook nog nooit geweest.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:06

trouwens de vlooien die ik vind zijn wel dood

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:18

Eén van onze honden, ook een Jack Russel van acht jaar, heeft ook heel erg veel jeuk rond deze tijd van het jaar. Hij heeft geen vlooienallergie , trouwens ook geen vlooien. Onze dierenarts zegt dat het van rundvlees komt, maar hij krijgt lam en rijst van Hill's. Dit hondje is een stresskikker, hij denkt dat hij een Dog is en wil graag vechten. Als er iets veranderd in zijn dagelijks ritme gaat hij spugen en raakt hij aan de diarree.
Hij is helemaal gescand en blijkt een hartkwaal te hebben. Hij moet dus rustig aan doen, maar vertel hem dat maar eens .

We hebben voor hem ook nog steeds niks gevonden voor zijn jeuk.Maar we weten dat als het kouder wordt het wel over gaat. Misschien toch allergisch voor iets in zijn omgeving, maar aangetoond is dit niet.Hij wordt af en toe gewassen met teershampoo en dan gaat het iets beter.

We hebben verder geen idee wat er nog meer aan te doen is, pilletjes en injecties hebben geen resultaat opgeleverd, behalve dat hij de maag en darmen van streek krijgt.

Ben benieuwd wat er bij jouw hond nog uitkomt en of er een oplossing wordt gevonden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 17:34

goh wat vervelend, ik vind dit gewoon erg voor hem, er is volgens mij niks zo erg dan jeuk.
Hij heeft altijd ook maar 1 pilletje gehad voor zijn jeuk per dag maar op dit moment is het zo erg dat ik overweeg er vanavond nog een te geven, maar ik weet niet of dit mag.
Heb net de bijsluiter opgezocht en daar werd ik niet echt wijs uit.
Ik heb wel het vermoeden dat hij meer onder de leden heeft, iets aan de nieren of iets met suikerziekte, maar dat laat ik aan de da over.
Ik hou jullie op de hoogte.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:40

Misschien ligt het dan toch aan je voer. Allergieën worden 'gekweekt' en een oorzaak kan o.a. langdurig hetzelfde voer zijn.
Mijn hond heeft ook een allergie (staat een paar berichten terug geloof ik ook) en zit nu op speciaal DA voer. Dit moet ze 6 tot 8 weken eten en mag dus echt níks anders. Zelfs geen boterham.
En ik moet zeggen, nu 2 weken verder, gaat het al een stuk beter. Helemaal over is het nog lang niet maar dr huid is al een stuk rustiger. Kaart dit anders bij je DA aan?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:06

Ik weet zo niet de werkzame stof van Practic daar wij die in de praktijk niet gebruiken maar als dit Permythrin is dan is het denk ik toch een vloallergie. Permythrin doodt namelijk de vlooien op het moment van behandeling en hooguit 2 weken aanhoudend. Beter is dan elke 5 weken Frontline te gebruiken. 1 vlobeet kan voor weken jeuk geven. ook in de winter want vloeieren overleven makkelijk bij de kachel en echt winterweer hebben we ook niet gehad.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:44

frontline is geen goed middel meer. Dat is achterhaald. Daar is de vlo ondertussen inmuum voor. Je kan eventueel voor Promeris proberen. Dat is een van de nieuwere merken. Stinkt even maar werkt wel.
Al bij de da geweest?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:52

Bij ons in de praktijk is geen enekele hond waarbij Frontline niet werkt. Tenzij het niet juist wordt gebruikt. (Omgeving bv. behandelen, maar dan werken andere middelen ook niet)

Heb hier zelf 4 honden die al jaren met Frontline worden behandeld waaronder 1 hond met vloallergie en nog nooit een vlo gehad. terwijl we buitenaf wonen met 4 katten om de deur. Dus een verhoogde vlodruk. Maar elke kat en hond zijn absoluut vlovrij met Frontline.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 08:48

Nikki__ schreef:
Misschien ligt het dan toch aan je voer. Allergieën worden 'gekweekt' en een oorzaak kan o.a. langdurig hetzelfde voer zijn.
Mijn hond heeft ook een allergie (staat een paar berichten terug geloof ik ook) en zit nu op speciaal DA voer. Dit moet ze 6 tot 8 weken eten en mag dus echt níks anders. Zelfs geen boterham.
En ik moet zeggen, nu 2 weken verder, gaat het al een stuk beter. Helemaal over is het nog lang niet maar dr huid is al een stuk rustiger. Kaart dit anders bij je DA aan?

Waarom heeft hij er dan geen last meer van als het straks kouder wordt en de hele winter ook nergens last van.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 08:54

Ik heb idd practic van de da voorgeschreven gekregen omdat Frontline achterhaald zou zijn.
Voor een hond zonder allergie niet zo'n ramp maar voor een hond met allergie is dit niks.
Hij heeft me toen practic voorgeschreven en gebruik het ook sinds het op de markt is, voorheen wel altijd frontline (pipet) gebruikt.
Op dit moment is hij vrij rustig met krabben, maar dat mag ook wel met dexoral en zijn dure shampoo waar ik hem gister wel drie keer mee heb gewassen.
Morgen gaan we het de da voorleggen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:54

jesito schreef:
Nikki__ schreef:

Waarom heeft hij er dan geen last meer van als het straks kouder wordt en de hele winter ook nergens last van.

Ik snap je niet helemaal?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:13

Hier wordt maar steeds gepraat over dat het voer verkeerd zal zijn, maar als dat zo zou zijn zou hij alle jaargetijden problemen hebben en niet vanaf mei t/m augustus dus de zomer.
Dus ik geloof niet dat het met het voer te maken heeft.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:39

Wilawander schreef:
Bij ons in de praktijk is geen enekele hond waarbij Frontline niet werkt. Tenzij het niet juist wordt gebruikt. (Omgeving bv. behandelen, maar dan werken andere middelen ook niet)

Heb hier zelf 4 honden die al jaren met Frontline worden behandeld waaronder 1 hond met vloallergie en nog nooit een vlo gehad. terwijl we buitenaf wonen met 4 katten om de deur. Dus een verhoogde vlodruk. Maar elke kat en hond zijn absoluut vlovrij met Frontline.

Als jij in een praktijk werkt moet je toch als geen ander weten dat je onzin uitkraamt over dat je beesten vlo vrij zijn.. Vind maar 1 vlo op zo'n beestje Knipoog dat is hetzelfde als een speld in een hooi berg zoeken. Ik vind je niet erg goed ingeleid over de middelen en dieren.... Je moet namelijk als geen ander weten dat voor frontline niet voor niks frontline combo is gekomen!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:42

tuurlijk is het geen voer allergie laat die mensen lekker kletsen. Het kan wel dat ze in een keer allergieen voor een voer krijgen ondanks dat ze het al jaren eten. Maar dat is niet periodiek. Ik raad je toch echt nog steeds die vetacortyl injectie aan. Dat werkt echt super en dan hoef je ook die dexoral niet meer te gebruiken. Dat is ook niet goed om dat jaren lang te moeten gebruiken! Het is niet gevaarlijk maar ook niet goed. Als hij jeuk heeft geef je hem zo'n prik en binnen 24 uur moet hetminder zijn. We hebben een jackrussel in de praktijk die komt iedere 3 maanden voor zo'n injectie, die heeft enorme allergie ook.

Groetjes

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:44

frontline combo is toch ook tegen teken?? wat is er verder anders aan dan? enne frontline is wel echt tyfus duur zeg, niet normaal meer!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:49

frontline is achterhaald omdat de vlo er imuum voor is geworden. Komt jouw dier niet buiten en ook niet in aanraking met buiten of anderen dieren die buiten komen zou ik die absoluut gebruiken. Maar komen je dieren buiten zou ik toch echt voor de betere middelen gaan. De Bolfo en dergelijke zijn nieuwe middelen van de dierenwinkels, ook niet de beste. Ze verkopen ze niet voor niets niet bij de dierenartsen... De practic en de promeris zijn de nieuwe middelen die heel goed werken. Frontline combo is een vernieuwde versie van frontline. Ook heb je advantage en advocate bij de dierenartsen die werken ook heel goed. Met scalibur band is voor de plaatsen onder Parijs Milaan goed ivm de hartworm en speciale mug de goede combinatie. Vlooienbanden zijn al helemaal achterhaald. Wij raden wel vaak aan om ze in de stofzuiger te stoppen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:40

arnjojo schreef:
tuurlijk is het geen voer allergie laat die mensen lekker kletsen. Het kan wel dat ze in een keer allergieen voor een voer krijgen ondanks dat ze het al jaren eten. Maar dat is niet periodiek. Ik raad je toch echt nog steeds die vetacortyl injectie aan. Dat werkt echt super en dan hoef je ook die dexoral niet meer te gebruiken. Dat is ook niet goed om dat jaren lang te moeten gebruiken! Het is niet gevaarlijk maar ook niet goed. Als hij jeuk heeft geef je hem zo'n prik en binnen 24 uur moet hetminder zijn. We hebben een jackrussel in de praktijk die komt iedere 3 maanden voor zo'n injectie, die heeft enorme allergie ook.

Groetjes

Wij kletsen niet, we proberen mee te denken!
Dat de hond nu meer last heeft van jeuk kan er wel degelijk mee te maken hebben, maar dat weten we pas zeker als ze ook in de winter last krijgt van jeuk. Omdat dit nu nog niet mogelijk is het te proberen (al zou je niet zeggen dat het zomer is, met dit weer Clown), kijken we wat de oorzaken nu kunnen zijn. Het kan toch zijn dat de hond nu zijn allergie ontwikkeld heeft voor bepaald soort voer. Waarom zou dit persee in de winter moeten?