Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Misschien ligt het dan toch aan je voer. Allergieën worden 'gekweekt' en een oorzaak kan o.a. langdurig hetzelfde voer zijn.
Mijn hond heeft ook een allergie (staat een paar berichten terug geloof ik ook) en zit nu op speciaal DA voer. Dit moet ze 6 tot 8 weken eten en mag dus echt níks anders. Zelfs geen boterham.
En ik moet zeggen, nu 2 weken verder, gaat het al een stuk beter. Helemaal over is het nog lang niet maar dr huid is al een stuk rustiger. Kaart dit anders bij je DA aan?
jesito schreef:Nikki__ schreef:Misschien ligt het dan toch aan je voer. Allergieën worden 'gekweekt' en een oorzaak kan o.a. langdurig hetzelfde voer zijn.
Mijn hond heeft ook een allergie (staat een paar berichten terug geloof ik ook) en zit nu op speciaal DA voer. Dit moet ze 6 tot 8 weken eten en mag dus echt níks anders. Zelfs geen boterham.
En ik moet zeggen, nu 2 weken verder, gaat het al een stuk beter. Helemaal over is het nog lang niet maar dr huid is al een stuk rustiger. Kaart dit anders bij je DA aan?
Waarom heeft hij er dan geen last meer van als het straks kouder wordt en de hele winter ook nergens last van.
Wilawander schreef:Bij ons in de praktijk is geen enekele hond waarbij Frontline niet werkt. Tenzij het niet juist wordt gebruikt. (Omgeving bv. behandelen, maar dan werken andere middelen ook niet)
Heb hier zelf 4 honden die al jaren met Frontline worden behandeld waaronder 1 hond met vloallergie en nog nooit een vlo gehad. terwijl we buitenaf wonen met 4 katten om de deur. Dus een verhoogde vlodruk. Maar elke kat en hond zijn absoluut vlovrij met Frontline.
arnjojo schreef:tuurlijk is het geen voer allergie laat die mensen lekker kletsen. Het kan wel dat ze in een keer allergieen voor een voer krijgen ondanks dat ze het al jaren eten. Maar dat is niet periodiek. Ik raad je toch echt nog steeds die vetacortyl injectie aan. Dat werkt echt super en dan hoef je ook die dexoral niet meer te gebruiken. Dat is ook niet goed om dat jaren lang te moeten gebruiken! Het is niet gevaarlijk maar ook niet goed. Als hij jeuk heeft geef je hem zo'n prik en binnen 24 uur moet hetminder zijn. We hebben een jackrussel in de praktijk die komt iedere 3 maanden voor zo'n injectie, die heeft enorme allergie ook.
Groetjes