Prachtige koeien! Die stier is echt een prachtbeest, heerlijk ding!
Wij hadden dikbillen op de boerderij, maar wij hadden vooral belgs blauw en witte en maar 1/2 zwarte en 1 rode. Onwijs stoere beesten, we hebben ook nog een tijdje een stier (Koos) gehad die was ook onwijs tof. Die kon je aaien, liep ook los op het erf etc. dat beest deed geen vlieg kwaad. Maar wàt een beest was dat zeg. Melkkoeien vind ik trouwens ook mooi hoor, je hebt verschillende types, ben laatst nog een keer meegeweest met melken, en daar hadden ze van die dunne met uitstekende botten, en een paar nieuwe uit duitsland die wat steviger waren en en sterkere benen hadden.
Dank jullie!! Ik ben ook echt trots op deze foto's en de koeien, ik zou ze zo mee willen nemen en bij ons in het weiland willen zetten. Heb heerlijk staan knuffen met een kalfje, die prachtige natte neus en die mooie grote ronde ogen met die enorme wimpers
Melkkoeien zijn niet te vergelijken met deze koeien, ik vind dat ook wel wat hebben hoor, soms ziet het er wat zielig uit omdat we het niet gewend zijn dat ze wat bottig overkomen.
Ja vind ik ook! Ik ben meer van hele boerengebeuren koeien dus ook, maar heb tot nu toe nog niet echt mensen hier kunnen vinden die dat ook leuk vinden.
Wat een leuke koeien zeg, en wat staan ze er leuk bij!
Hier in de buurt hebben ze sinds kort ook koeien, en ik rij er iedere dag langs naar stal, ach, als ik een weiland had had ik ook een koe genomen, zeker weten! Beetje poetsen, troetelen, wandelen, geweldig toch?!
Ohh Heerlijk he?? Toen ik ook bij ze liep rook ik de geur van ze en ik genoot!!
Hier in de buurt zijn wel meer koeien en mijn favoriete ras was toch Belgisch Blauw maar ik heb ze nu samen op de eerste plaats met Verbeterd Roodbont!
ik ben ook koeienfan! maar goed wij hadden tot 11 jaar geleden zelf ook zulk soort vleesvee thuis en dit vind ik echt mooi om naar te kijken moet wel zeggen dat dit wel echt goede koeien zijn!!!
Als klein meisje (ja, ver terug in de vorige eeuw haha) vluchtte ik soms het huis uit als mijn ouders aan het bekvechten waren, dan ging ik steevast aan de bosrand zitten te kijken naar de koeien in het weiland. Prachtig vond ik dat, zo'n vredig tafereel, ik werd er lekker rustig van
Wat een geweldige foto's, zo ziet iedere koe er mooi uit.Maar inderdaad , als ik dan toch de term mooi aan een koe moet hangen,dan komen deze er zeker voor in aanmerking.