Met spoed Duitse Dog eigenaren ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: Met spoed Duitse Dog eigenaren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:55

en hoe is je chiuawua met grote honden?
Max was ook een herplaatser, die zat tijdelijk bij iemand met chinese naakthondjes, dat ging niet zo goed. Welja, Max was heel braaf, maar de kleintjes waren erg gemeen tegen hem. Behalve de allerkleinste van de bende, die was lief tegen Max.
Hier fotootjes Pling
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:57

Hihi leuke foto's milly

wat sneu dat max gestorven is, was ie ziek?
Hij ziet er wel wat mager uit op de foto's , had ie kanker?

Goede tips geef je trouwens op de vorige pagina Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:08

crossmonster schreef:
Hihi leuke foto's milly

wat sneu dat max gestorven is, was ie ziek?
Hij ziet er wel wat mager uit op de foto's , had ie kanker?

Goede tips geef je trouwens op de vorige pagina Knipoog

ja hij is overleden 13juni, aan een beroerte Verdrietig Hij is mooi heengegaan, met zijn hoofd op mijn schoot, dat geeft een beetje troost.
Op die fotos was hij nog niet bij ons, hij was toen erg mager door te treuren. Bij ons is hij gauw goed aangekomen Knipoog

Sinds vrijdag hebben we Brasco bij ons, een gestroomde reu van 4jaar
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_3147.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_2512.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_3114.jpg

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:15

oeh wat een gaaf beest milly!
sneu van max, maar zo te horen is hij mooi heengegaan en hij heeft een mooie leeftijd bereikt.

Ik vond m idd op jouw foto's een stuk beter in zijn vel. Het zijn idd binnenvetters en kunnen echt verdriet hebben...

Ts wij willen wel meer fotooooos

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 00:24

Wat een goede tips hier zeg! Ik ga me aanmelden op het forum morgen Tong uitsteken

Milly wat een mooie dog zeg echt ongelooflijk!!! Super patroon!

Blijkt dat de vorige eigenaren gewoon geen geld voor hem hadden. Mensen kwamen hem voedsel brengen soms daarom. Hij is ook wat te mager.

Mijn chi is best lastig soms. Als ze losloopt gaat alles goed, aan de lijn niet. Thuis is ze vrij dominant vandaar dat ze nu bezig zijn aan het testen met allerlei honden. Mijn chi accepteert een vreemde hond uiteindelijk wel maar dat is een lang proces. Dus zullen we het rustig aan moeten pakken. We hebben het al bedacht eerste kennismaking gaat Aiko aan de lijn en mijn chi los. Dan zal het waarschijnlijk goed gaan. Verder niet alleen laten in het begin. De broer van Aiko, de dog van mijn schoonouders, gaat goed om met mijn chi. Dus we zullen zien hoe het gaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

morgen komt de fokker langs. Zij heeft hem tot maar liefst 6 maand gehad omdat zijn aftekeningen niet conform "regels" zijn. Ik vind ze juist gaaf Tong uitsteken Maar dan hoort mijn vriend (die op de foto's dus Tong uitsteken) wat zij nog over hem weet.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:27

dat is goed, dan is ze alleszinds al zo'n groot beest gewend Haha!
Hij is ook erg mooi getekend zeg! ik dacht dat hij zwart was, maar eigenlijk is het een harlekein met extreem veel zwart toch?
Wel op het NEKforum is hij alleszinds heel welkom, NEK staat voor NIET ERKENDE KLEUR, was Max ook trouwens Knipoog
Als je chi beetje dominant is is het misschien een goed idee ze eerst op neutraal terrein kennis te laten maken.Dus niet bij jou thuis, dat is haar terrein

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:59

Het gaat goed, alleen eet hij slecht No Cheer Hij is ondervoed geweest, en dus al mager en nu eet hij vaak zijn eten deels of heel weinig op. Ik trek het in bouillion van varkenshart en als ik dat heel heet maak en de brokken laat trekken wil hij het vaker wel helemaal opeten. Maar mijn vriend vind dat hij het maar gewoon moet eten en wil gewoon doorgaan met brokken tot hij het wel eet. Maar hij is al mager...moeilijk...

En hij is geobsedeerd door mijn chi die loops is. Misschien leidt dat af?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:34

Mooie hond!!

Kan je DA geen raad geven met dat eten?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 07:46

ken je rhodiworst? Is zo een worst voor honden, zijn de meeste wel gek op.
Misschien dat eens proberen mengen tussen de brokken, helpt bij mij.
Maar echt heeeel kieskeurige honden halen de stukjes er gewoon van tussen, maar het is het proberen waard.
Of eens andere brokken proberen..
Gewoon vanalles blijven proberen tot je iets vind waarvan hij goed eet.

En hoe gaat het voor de rest?

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:58

zie dit topic nu pas!!!

Wat super dat je het hebt gedaan Ja
Maar onthoud, eens een Dog altijd een Dog.... ik kan echt niet meer zonder Lachen

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:17

Wienna schreef:
zie dit topic nu pas!!!

Wat super dat je het hebt gedaan Ja
Maar onthoud, eens een Dog altijd een Dog.... ik kan echt niet meer zonder Lachen

hihi thnx Knipoog

Hij eet nu goed! Wel vraag ik me af..mijn schoonouders zeggen dat het niet goed is om zijn bak met eten te laten staan tot hij het opheeft. Dat we hem dus eten moeten geven en het na niet al te lang moeten weghalen. Maar dan eet hij het bij lange na niet op. Zou ik het wel gewoon langer kunnen laten staan of is het echt niet goed?

Ontdekt dat hij niet goed gaat met grote honden. Het is zeker geen afgressieve hond,mijn chi en hij zijn dikke maatjes. Maar vaak bij grotere honden wil hij nogal eens grommen. Laatst in de auto ging hij heel raar doen toen hij een grote zag, beetje eng. En we hebben hem meegenomen naar mijn paard alleen toen hij heel dichtbij kwam wou hij aanvallen..of iets. Niet grommen of wat maar nam een noodsprong richting Ziva. Gelukkig is zij dan niet onder de indruk maar dat wil ik ook graag zo houden ....Ik denk bijna dat er iets is gebeurd in zijn verleden, of dat hij nooit in contact is geweest met grote dieren. Wel is het dus een feit dat hij nooit los kan bij onbekende honden, dat vind ik erg jammer. En zo raar, want hij is zo lief normaal in de omgang Huilen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:24

Wij hebben twee Duitse doggen, één daarvan hebben we meegenomen omdat hij was mishandeld & slecht opgevoed..
Wij hadden ook de keuze, meenemen of inslapen ?
Fantastisch dat je hem hebt genomen, het zijn vreselijk lieve dieren..
idd. gevoel voor maagkantelingen maar dat maakt niet zo veel uit.
Besef wel dat het een grote zorg is, en niet zomaar een klein hondje dat als je er een zin in hebt, in een hokje kan stoppen..
Een tip* Wij voeren onze honden rauw, misschien iets om te proberen ?
Nogmaals; Fantastisch, mijn complimenten Pling

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:35

Even een ontopic vraagje Pling
Milly, welke kleur is jou Max [ Fantastische naam, onze grootse dog heet ook Max- geel gestroomde ] is dit nou ene grijstijer, hij heeft bruine beentjes Pling

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:35

Mitchall schreef:
Wij hebben twee Duitse doggen, één daarvan hebben we meegenomen omdat hij was mishandeld & slecht opgevoed..
Besef wel dat het een grote zorg is, en niet zomaar een klein hondje dat als je er een zin in hebt, in een hokje kan stoppen..

hehe nee ik wist waaraan ik begon toen we hem namen. Omdat mijn schoonouders zijn broer hebben. Wist ook dat ik vast onverwachte karakter eigenschappen zou tegenkomen omdat we hem immers zelf niet hebben opgevoed. Omgang met andere dieren is erg jammer, maar omdat ikm wist dat we zulke dingen zouden tegenkomen minder erg.

Ja, maagkanteling weet ik, rustig houden na het eten. Maar als je dat doet kan het toch geen kwaad om het langer te laten staan? Hij is nog mager maar nu dat hij eindelijk braaf alles eet heb ik prima hoop.

Slecht opgevoed, is dat nog goedgekomen? En de mishandeling, heeft hij daarvan gevolgen in zijn karakter?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:43

Ziva schreef:
Mitchall schreef:

hehe nee ik wist waaraan ik begon toen we hem namen. Omdat mijn schoonouders zijn broer hebben. Wist ook dat ik vast onverwachte karakter eigenschappen zou tegenkomen omdat we hem immers zelf niet hebben opgevoed. Omgang met andere dieren is erg jammer, maar omdat ikm wist dat we zulke dingen zouden tegenkomen minder erg.

Ja, maagkanteling weet ik, rustig houden na het eten. Maar als je dat doet kan het toch geen kwaad om het langer te laten staan? Hij is nog mager maar nu dat hij eindelijk braaf alles eet heb ik prima hoop.

Slecht opgevoed, is dat nog goedgekomen? En de mishandeling, heeft hij daarvan gevolgen in zijn karakter?

Max is een schat van een hond geworden, dat slechte gedrag is wel af te leren, maar hij heeft soms wel zijn trekjes Clown
Max is bang voor alcohol & als hij een krant ziet rent hij in een hoekje...
Hij is lief tegen kinderen, dus veel zie je er niet meer van.. Knipoog
Als je je hond veel liefde & aandacht geeft, en hem nu goed opvoed is hij vast een geweldige hond Pling
Ps; wat zijn er veel bokkers met Duitse doggen Vork

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:40

Mitchall schreef:
Even een ontopic vraagje Pling
Milly, welke kleur is jou Max [ Fantastische naam, onze grootse dog heet ook Max- geel gestroomde ] is dit nou ene grijstijer, hij heeft bruine beentjes Pling

Max is gestorven Verdrietig 13juni
Tjah, kwa kleur zal je er geen twee tegenkomen. Een echte toverbal Haha! Waarschijnlijk een kruising met geel en harlekijn geweest ofzo.Geen idee, was een herplaatser(al meerdere malen herplaatst geweest)
Hij was eigenlijk een grijstijger maar met gele snoet en poten.
Hier een slideshow(met geluid) van hem
http://s275.photobucket.com/albums/jj31 ... m_0001.flv

Nu hebben we Brasco, een geel gestroomde reu.
Brasco valt ook uit naar reuen van zijn grootte. Waarschijnlijk niet gewend geweest om met andere dd's om te gaan.
Wij doen vaak wandelingen met een hele bende dd's, we hebben nu al 2 zulke wandelingen gedaan, en moeten helaas de gentle leader gebruiken. Terwijl hij anders echt een doetje is,ook naar andere honden.
Maar met andere dd's moet hij plots de macho uithangen.
Ik hoop dat hij misschien wel nog went... Teefjes daarintegen geen probleem Vork
castereren is wel een optie Duivel Maar ik twijfel wel erg, Brasco is al 4j, geen idee maar lijkt me beetje zielig Bloos
Zit vast in mijn hoofd hoor...

Mitchal: fotooooos Haha! Haha!

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 22:40

Milly; van het geld wat de vorige eigenaren hebben gegeven omAiko in te laten slapen heeft de DA hem gecastereerd, op 3 jarige leeftijd. Als het goed is gaat dat nog wat uitmaken uiteindelijk in zijn karakter. Aiko is niet om voort te planten aangezien zijn kleur niet goed is en uit veiligheid is het beter zo. Er is nu 2 weken later weinig over van het zaakje, en uiteindelijk verdwijnt het helemaal.

Leuk dat er zoveel Duitse doggen eigenaren zijn hier!

Wat geven jullie aan jullie doggen te eten? We hebben 2 zakken goed voer uit frankrijk maar dat is hier slecht te vinden, kost 1 euro de kilo met 25% aan proteine erin, echt goed. Van Royal canin enzo vind ik echt iets (lees: veeuuul!) te duur. Min chi krijgt dat wel, maar daarvan heb ik maar een zak a 20 euro p/m voor nodig Bloos

Chichi en hij zijn beste vrienden geworden, kijk maar!

dierenseks!
Afbeelding
Liefde!
Afbeelding

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:44

Hoi hier nog een DOggen liefhebber, heb erzelf nu 5.

Milly wat erg dat max er niet meer is joh, wist ik niet......

Mensne met vragen kunnen altijd bij ons terecht, geen probleem iedere geholpen dog is er immers 1.

Over het eten van de Dog kan ik een boek schrijven, maar op mijn website staat een stukje erover, lees dat maar eens
Royal canin ,NOOIT doen, bbrrr net als eukanuba, bagger zooi is het!

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 22:57

Lady1969 schreef:

Mensne met vragen kunnen altijd bij ons terecht, geen probleem iedere geholpen dog is er immers 1.

Over het eten van de Dog kan ik een boek schrijven, maar op mijn website staat een stukje erover, lees dat maar eens

Wat een mooie site!

Wat leuk, een van jullie doggen heet net als de onze Aiko Bloos We hebben gedacht zijn naam te veranderen, omdat veel mensen er meteen "eikel"ban maken Slapen

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:00

Ziva schreef:
Lady1969 schreef:

KVV, waar haal ik dat, gewoon in de dierenzaak? Wat een mooie site!

Wat leuk, een van jullie doggen heet net als de onze Aiko Bloos We hebben gedacht zijn naam te veranderen, omdat veel mensen er meteen "eikel"ban maken Slapen

Roepen ze ook altijd HOE heet die hond??
Ow vreselijk in het begin had ik er echt veel 'last' van
Nu niet meer ze kennen hem inmiddels!

Het KVV wat ik voer kun je bij de supermarkt kopen in 4 ons verpakkingen, niet erg handig voor een Dog maar ja.
Ikzelf heb fokkersverpakking
Da's per kilo, beter he
Die verkoop ik ook vanuit huis
Het heet smuldier en is ook te koop bij Jumbo C1000 coop enzo
Als je meer dan 120 kilo ineens neemt kun je, ligt er wel een beetje aan waar je woont, rechtstreeks bij de fabrikant bestellen.
Link staat op mijn site.

Thanx voor het complinent, ik doe er iedere keer weer mijn best op!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:02

Goed zeg dat je 'm hebt opgenomen! Had het topic toen wel gelezen jah!

Ben dol op doggen Lovers wil er later zelf ook absoluut een, maar nu ik nog (lang) thuis woon komt er nog geen hond in.. (en al helemaal geen dog *LOL* )

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:07

Ooo dan ga ik morgen eens kijken bij de c1000! Thank you! per 120 kilo? very interesting, wat kost dat?

JA, zo irritant van die naam. En grappig dat ze het vinden allemaal... En met onze 2 honden op stap geeft altijd een spektakel..grootste en kleinste ras samen. Altijd maar die opmerkingen.. "kijk die grote! En die kleine!! wat een verschil!!" Nee hoor, het zijn zusje en broertje.. Gestoord Samen de stad in..iedereen wil maar aaien, je hebt altijd een gesprek, vermoeiend soms Slapen T is ook zon knuffel, atijd in voor een aai..maar dat doen we maar niet meer..gewoon niet aaien. Net zoals als ik op t strand ben met paardenbeest..altijd dat "mag ik aaien"..jeeuutje, wat heb ik een beestenboel Tong uitsteken

5 doggen, dan heb je zeker ook wel een leuk stukje land bij je huis Vingers aflikken ?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:10

Ziva schreef:
Ooo dan ga ik morgen eens kijken bij de c1000! Thank you! per 120 kilo? very interesting, wat kost dat?

JA, zo irritant van die naam. En grappig dat ze het vinden allemaal... En met onze 2 honden op stap geeft altijd een spektakel..grootste en kleinste ras samen. Altijd maar die opmerkingen.. "kijk die grote! En die kleine!! wat een verschil!!" Nee hoor, het zijn zusje en broertje.. Gestoord Samen de stad in..iedereen wil maar aaien, je hebt altijd een gesprek, vermoeiend soms Slapen T is ook zon knuffel, atijd in voor een aai..maar dat doen we maar niet meer..gewoon niet aaien. Net zoals als ik op t strand ben met paardenbeest..altijd dat "mag ik aaien"..jeeuutje, wat heb ik een beestenboel Tong uitsteken

5 doggen, dan heb je zeker ook wel een leuk stukje land bij je huis Vingers aflikken ?

Da's iets wat ik ook altijd hoor maar nee hoor
Ik heb een gewone eensgezinswoning met een tuintje van maar net 10 meter lang en 5 meter breed.
Ik wandel veel met ze dus beweging genoeg en zoals jezelf denk ik ook wel weet ze slapen mega veel!!
En natuurlijk het liefst op de bank, ik ga wel op de buro stoel zitten, hihi Haha!

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:14

Jaaa ze slapen idd veel! Wij lopen ook meerdere keren op een dag met hem..en ik verbaas me erover hoe rustig hij tussendoor is..voornamelijk slapen op zijn eigen exclusieve bankje Tong uitsteken Op de gewone mensen bank mag hij niet Haha! Ik heb zelf ook een tuin van zon 8 bij 5..goh..zoveel heeft paardenbeest ook in haar uitloopstal haha. Maar in de tuin magtie niets doen. Wel lastig want chi heeft een kattenluik..jammer genoeg kunnen we niet beiden meenemen als we hem alleen uitlaten. Dat kan alleen als we samen gaan. Chi voelt zich soms een beetje achtergesteld Koe

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:16

Hihi herkenbaar
Ik loop met Max 3 tegelijk, Ze luisteren goed dus dat gaat wel.

Ach als ze echt willen ben je toch nergens, maar da's met de paardjes al net zo..