Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ninx schreef:@ A_lette: ik kom uit een boerendorp, had boerenfamilie en werkte veel als bijbaantje op een melkveebedrijf.
Ik heb gezien hoe ontzettend goed boeren voor hun dieren kunnen zijn, en hoe intens slecht.
Dat is echter iets heel anders dan de bio-industrie en absurd lage prijzen waar het vlees voor geproduceerd moet worden en het buitensporige vreetgedrag van de consument, daar zit em de kneep.
roosje84 schreef:Ik vind het sowieso niet zo nodig dat wij als mens (ik dan niet!)zoveel vlees kunnen eten(heel wat personen in NL!)
en ik maak me dan ook boos dat er zoveel dieren geslacht moeten worden omdat wij dat maar zo nodig vinden.
En om dat goed te praten kopen we maar biologisch vlees wat helemaal niet zo biologisch blijkt te zijn in veel gevallen!
_mbvd_ schreef:Bedankt voor de vele reacties.
Ik heb dit allemaal op een film gezien van wakker dier, veel was indd ook in het bnuitenland gefilmd.
En ook werden er na een bepaalde tijd kalfjes uit de moeders buik gesneden, anders zou men een hele nacht bezig zijn met de koe die moest baren, en met zo'n snee is het allemaal minuten werk'')
annastasia schreef:Het is echt jammer dat de meerderhed van nederland neit weet hoe het er echt aan toe gaat in de dierensector.
De kistkalveren zijn al een aantal jaren verboden, legbatterijen mog niet meer gebouwd worden, en de batterijen die er nog zijn worden de regels ook aangescherpt.
Kalfjes uit koeien snijden?? sorry dat ik het zeg, maar waar dat nou weer gefilmd is!! De veearts kosten zijn dan vele malen hoger dan dat het eventueel bij verkoop zou opbrengen. Keizersnede wordt alleen uitgevoerd als een bevalling ten koste van de koe kan gaan.
In slachthuizen gaat het er ook anders aan toe dan het beeld wat jij schetst.
Wellicht een idee, niet alle filmpjes van wakker dier etc direct te geloven. Want ik heb 9 van de 10 situaties nog nooit thuis kunnen brengen. Zeker niet in nederland
xMariekee schreef:Ik sta zelf op een biologische varkenshouderij met mijn pony
en daar gaan de varkens lekker de wei op
Ze staan gewoon lekker de hele dag tussen de paarden..
Ook hebben ze binnen redelijk veel ruimte
en er word nu ook nog een schuur bij gebouwd voor de varkens omdat ze anders te weinig ruimte hebben,
het blijft hetzelfde aantal varkens
Die varkens hebben het iig wel goed..
_mbvd_ schreef:alleen jammer dat er maar winig dieren zijn die het zo hebben..
roosje84 schreef:Maar het wordt toch ergens gefilm van Wakker dier?
Lynn_Nikita schreef:_mbvd_ schreef:Bedankt voor de vele reacties.
Ik heb dit allemaal op een film gezien van wakker dier, veel was indd ook in het bnuitenland gefilmd.
En ook werden er na een bepaalde tijd kalfjes uit de moeders buik gesneden, anders zou men een hele nacht bezig zijn met de koe die moest baren, en met zo'n snee is het allemaal minuten werk'')
dit word vaak bij vleeskoeien gedaan omdat die kalveren vaak te groot zijn, niet omdat dat minder werk is hoor..
xMariekee schreef:_mbvd_ schreef:alleen jammer dat er maar winig dieren zijn die het zo hebben..
Idd.. bij een oude verzorgpony van mij hadden ze ook varkens.
Dat was dan niet biologische..
Die moedervarkens lagen vast onder een of andere stang en konden niet eens opstaan
En dat is daar nu nog steeds zo