Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ze at niet, slecht gebit, maar te zwak om te opereren hieraan. Ik heb haar 3 wkn gedwangvoederd + AB want ook zij had een nierbekkenontsteking. Na 3 weken toch het risico genomen om haar een gebitsoperatie te laten doorstaan. Toen ik ze ophaalde van de kliniek vrat ze gelijk een heel blik kattenvoer leeg. 2.5 jaar later ging ze op 21 jarige leeftijd dood aan een hersenbloeding. Maar toen woog ze wel alweer 3.8kg en ze heeft nog een mooie tijd gehad.
Ik heb zelf een nierbekkenontsteking gehad (das toch nog iets anders dan een nierontsteking hoor) maar dat deed echt zo ongelooflijk verrekte zeer zeg! poes schreef:Kijk es aanIk heb zelf een nierbekkenontsteking gehad (das toch nog iets anders dan een nierontsteking hoor) maar dat deed echt zo ongelooflijk verrekte zeer zeg!
Ik (die toch al een aantal jaartjes op zichzelf woont) heb om 3 uur snachts mijn ouders opgebeld, "breng me maar naar het ziekenhuis" eenmaal aangekomen wilde de spoed dat ik eerst naar mijn huisarts ging, ik heb die vent bij zijn kraag gepakt (onder zijn kin) en hem heel erg duidelijk gemaakt dat ik HELEMAAL NERGENS NAAR TOE GING ZONDER PIJNSTILLERS
en toen begreep ie het wel

kan me ook voorstellen dat het een uiting van pijn is....ik weet het niet.
Ik heb eens een kat van straat gehaald die volgens de DA al 20 was en ze had het aan der nieren en schildklier. Beestje moest 2x per dag medicijnen en astronautenvoer (oid), maar die heeft nog lekker 5 maanden bij mij rond gekeuteld.
Mist schreef:DAt graven is me na een dikke 20 jaar katten ook nog een raadsel, soms doen ze het bij de etensbak, of als ze net gekotst hebbenkan me ook voorstellen dat het een uiting van pijn is....ik weet het niet.
Als alles straks weer terug naar normaal is zou ik toch een rontgenfoto laten nemen en alle tandrestjes verwijderen, kat kan prima zonder tanden. Die tanden kunnen voor een hoop ellende zorgen, niets aan doen omdat ze "al" 16 zijn is voor mij geen excuus (richting DA he !)
Mijn nierkatten staan niet meer op nierdieet, ze krijgen Hills + 2-4 keer per week versvoer. Onlangs nog bloedonderzoek laten doen, ze hebben beide bijna normale nierwaardes. Ik heb 6 katten dus nierdieet voeren is moeilijk. Beide katten (1 zelfs 2x )omdat er wortelrestjes waren achtergebleven) hebben gebitsoperaties gehad waardoor de nierwaardes weer snel een stuk beterde.
maar zouden katten dat ook zo doen?

KiWiKo schreef:ik zou de kat af laten maken.......... wat in hemelsnaam heeft dit dier nog om voor te leven..........
Apple schreef:Lijkt me eerlijk gezegd nogal logisch dat ze naar je hapt als je haar aait. Beestje heeft pijn, nierbekkenontsteking is erg pijnlijk. Aaien kan dan erg onplezierig zijn.
Fijn te lezen dat het al weer iets beter met haar gaat.

geerke schreef:metacam in combinatie met een nierbekkenontsteking?
daar zou ik ook chaggerijnig van worden....volgens mij mag dat helemaal niet..
Mist schreef:geerke schreef:metacam in combinatie met een nierbekkenontsteking?
daar zou ik ook chaggerijnig van worden....volgens mij mag dat helemaal niet..
had ik overheen gelezen....ik zou inderdaad een andere pijnstiller kiezen, metacam is nogal een aanslag op de nieren, tolfedine of ketofen misschien ?