kan kat door vergiftiging heen komen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Re: kan kat door vergiftiging heen komen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 02:20

Sterkte!
Ik weet jammergenoeg hoe het voelt. Mijn kat is enkele jaren geleden vergiftigd. Hij heeft het gelukkig overleeft.

Wij hadden hem ook gevonden in zo'n toestand zoals jij het beestje gevonden hebt. Bij ons in de garage, in zijn eigen vuil, zeiknat (ik dacht eerst dat ze hem hadden proberen te verdrinken, kun je voorstellen hoe nat hij was) Hij leek niets te zien, lag te rochelen, heeft tot bloedens toe in zijn eigen poot en tong gebeten, en had ruitvormige pupillen.
We konden gelukkig bij een dierenarts terecht (was om 8u 's morgens, en toch nog 9 verschillende dierenartsen moeten opbellen tegen dat we iemand vonden die wilde helpen) Daar heeft hij een 4-dubbele dosis antigif gekregen, twee dagen aan het infuus gelegen, en toen nog een week doodziek in huis gelegen en niet willen eten.
Eens hij terug begon te eten is hij er heel vlug doorgekomen, alleen merk je wel dat hij een deel vertrouwen kwijt is. Hij schrikt vaker enzo...

De dierenarts heeft ons er wel bij gezegd dat er kans is dat er schade is aan hart en nieren. Tot nu toe heeft het geen probleem gegeven, maar ik blijf het toch in de gaten houden.
Wat me ook opviel: we hebben hem vanalles voorgeschoteld om hem aan het eten te krijgen, de lekkerste dingen eerst. hij is pas beginnen eten toen hij zijn oude vertrouwde brok voorgeschoteld kreeg! Het kan misschien ook helpen om jouw katje terug te laten eten? Niet te veel vreemde dingen proberen naar binnen te krijgen, maar wat hij gewoon is.
Nog een tip: het is belangrijk dat hij vocht binnen krijgt. Ik gaf de mijne om de paar uur water door het met een spuitje recht in zijn bekje te druppen. Ik heb ook kattenmelk gegeven zodat hij toch wat meer voedingsstoffen binnen kreeg. Het likken uit een spuitje had hij in ieder geval heel vlug door.

Ik duim met je mee, en hoop echt voor je dat je katje er bovenop raakt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:03

ach, hoop dat hij er geen schade aan over houdt, en dat kan wel, als je er op tijd bij was en het ligt er ook aan wat voor een gif het was.

voor de mensen die direct een vinger wijzen, zieken mensen, schoften enz. het hoeft helemaal niet moedwillig te zijn, er zijn genoeg mensen die slakken,ratten/muizen gif strooien/neerzetten en ook dat kan helaas in het systeem van een kat komen, zoals de TS zelf al zegt en dus ook weet, het buiten laten lopen van je kat is een risico, ook dit is er 1 van Knipoog

TS sterkte met je kat Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:07

Sterkte met je dier zeg!!! altijd heel vervelend dit soort dingen.........

Ik heb het gelukkig nooit mee hoeven maken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:18

He wat naar zeg .

Wel dapper van je kat dat ie naar jullie tuin is gekropen, veel katten kruipen weg onder een struik om te sterven...

Toen ik nog thuis woonde en de katten nog vrij rondliepen zijn er ook meerdere katten vermoord. Bah smerige lui . Een kwam er thuis met een luchtbukskogel onder zijn huid Boos!

En een paar anderen waren vergiftigd. Zo ziek.. er zat een hele grote duivenmelker in de buurt, en rondom hem verdwenen er altijd katten. RARA Boos!

Anyway, ik hoop dat ie erdoor komt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 07:34

crossmonster, geloof mij, als ik zeker wist wiens schuld dit was, dan had die mens al lang de flikken aan zijn deur gehad. Maar ik heb geen idee, en zoals gezegd, voor 't zelfde geld heeft hij een vergiftigde muis ofzo gevangen. En aangezien hij z'n prooien ook steeds opeet...

Hij heeft deze morgen behoorlijk veel gedronken, denk dat dat wel een goed teken is ? Eten lukt nog steeds niet, niet met zijn brokjes, zijn favoriete snoepjes of hesp (waar hij normaal een moord voor pleegt). De hesp leek hij wel te willen, maar ik had het idee dat het gewoon weg niet ging om te eten. Later nog maar eens proberen. Ben al blij dat ik hij wilt drinken. Eten gebeurt nu door vloeibare pasta in zijn bekje te spuiten, vindt ie niet leuk maar zo krijgt hij tenminste de nodige stoffen binnen.

Ik hoop dat zijn ogen en zijn acherhand nog verbeteren, want die zijn lang nog niet zoals ze moeten. Heb hem net wel rechtop zien zitten, dat lukte gisteren niet.

Ik vraag mij af of hij pijn heeft, ik merk niets aan hem (buiten dan dat hij niet wilt eten en zeer lusteloos is, maar hij laat niets horen bedoel ik). Scheve mond

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:41

Ik heb ook 1 vergiftigd gehad en die is toen bij de dierenarts geholpen en volgende dag kon ik hem weer ophalen.
Is uiteindelijk gewoon beter geworden.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:40

oh, Jokari ik hoop echt voor je dat je katje het redt, het katje dat ik toen had gevonden at na een paar dagen weer en echt ik dacht dat hij het ging redden, ik hoop echt dat het bij jouw wel gaat lukken dikke knuf voor jullie allemaal Ach gut

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:55

je zou ook nog vitaminepasta bij de da kunnen halen, is echt bommetje van vitaminen en vaak lebberen ze het gewoon uit de tube Lachen
goed dat hij weer wil drinken, inderdaad goed teken, kan hij wel naar de kattenbak? hij zal na dat vele drinken toch ook een keer moeten plassen....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:36

het is zo'n pasta die ik heb meegekregen cissy. Ben nu net even naar huis gespurt (baas was zo lief mij gisteren zonder probleem verlof te geven dus vandaag maar weer naar het werk) en hij kijkt helder uit zijn oogjes, heeft net 2 korrels binnen. Nagelbijten / Gniffelen Maar dat is al iets.

Melanie, ik hoop idd dat Jesp niet dezelfde kant op gaat als de jouwe. Scheve mond Op dit moment is hij boos dat hij niet buiten mag, gniffel. Maar dat riskeer ik nog niet hoor.

Kattenbak lijkt te zijn gebruikt. Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:09

Klinkt goed de vorderingen. Katten zijn taai.

Ik duim voor jullie!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:23

Dat is goed nieuws Joke. Loopt hij ook al terug rond?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:37

Pff... in ieder geval weer een nacht verder... En nog steeds verbetering, dat geeft hoop Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:07

ha goede berichten, hou m nog maar even lekker binnen en laat m maar boos zijn, dat is wel een teken dat het een vechtertje is. Blijft ie wel goed drinken en geef je m nog dat vloeibare voedsel? Hoe is het met zn ogen?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:45

Hij drinkt nog steeds goed, heeft al wat korrels op, maar zolang hij niet normaal eet, moet hij toch van die pasta binnen krijgen van mij, willen of niet. Nagelbijten / Gniffelen

Zijn ogen lijken (zeg wel, lijken) ok want hij waggelt toch redelijk wat rond en loopt nergens tegen. ben net met hem een stukje door de tuin gegaan, en nu is hij zwaar beledigd dat hij terug binnen moet (tuin is niet afgezet en ik heb nl schrik dat hij zich gaat wegsteken als ik hem alleen laat, en dat ik hem dan niet ga vinden). Dus ik binnen, is hij binnen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:50

ik zou m inderdaad voorlopig niet buiten laten, laat hem eerst maar zn normale loopje weer krijgen en zn reactiesnelheid, en zeker weten dat zn ogen weer normaal zijn, straks komt ie nog onder een auto omdat ie niet genoeg oplet.... brrrrr

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:40

weer een nachtje verder... hoe is het??

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 19:40

Go jij! Go jij! alive and kicking ! Nooit gedacht, zelfs DA gaf hem maar een klein kansje, maar het roste monster heeft blijkbaar een geweldige beschermengel. Lovers Hij is weer zo goed als nieuw, stel je voor.

Dank jullie wel voor het mee leven.

DaboJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:38

Oh wat een goed nieuws!! super zeg, toppie! Go jij! Go jij!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:12

Geweldig!!!! Lachen Ben heel blij voor je, hij is door het oog van de naald gekropen als ik het zo lees Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:20

geweldig nieuws! nou niet te overmoedig worden en hem gelijk weer buiten laten, eerst paar daagjes aansterken en zeker weten dat zn ogen goed zijn. Maar hij heeft wel een paar engeltjes op zn schouder gehad en hij is vast 1 van zn negen levens kwijt... Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:45

Super! Verwen hem maar de komende dagen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 00:27

Geweldig dat hij er doorheen is gekomen!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:37

wauw Joke, dat is supergoed nieuws! Dat is al weer een leven minder van zijn 9 levens Knipoog.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 10:53

hij heeft nu nog maar 7 levens. Haha! Meneer is er 2 jaar geleden al eens eentje kwijt gespeeld door met de marters te vechten. Nagelbijten / Gniffelen

Hij is wel extreem 'aaierig', komt altijd tegen mijn been plakken om aaitjes te vragen. Lachen Zijn ogen zijn ook terug in orde, want hij zit weer naar mijn andere kat te loeren zoals vroeger. Die zal denken 'dju gedaan met de rust'. Nagelbijten / Gniffelen

ik ben zijn engeltjes heel dankbaar.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 12:33

Wat goed zeg, geweldig Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!