RedPassion schreef:Nou, ik ben het helemaal met je eens hoor Rockwitch
Dat is heel fijn om te horen, ik had verwacht dat ik aardig wat mensen over me heen zou krijgen, maar valt dus mee.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Nou, ik ben het helemaal met je eens hoor Rockwitch
Nikki__ schreef:@Rockwitch;
Ja, ik weet wat van honden gedrag. Ook jij zou dan dus moeten weten dat trekken vaak ook een vorm van dominantie is. De Alpha loopt inmiddels voorrop.
Juist omdat het een dominantie middel is, zijn er veel honden die er goed op reageren. Ook neem ik aan dat je weet dat de Halti slap hangt als er niet wordt getrokken. Ook is er dan dus géén druk op de neus! Hierdoor voelt de hond zich echt niet de hele tijd 'gedomineerd' zoals jij het omschrijft.
En nee hoor, het is geen moeite om de een snoepje mee te nemen, sterker nog, ik heb áltijd snoepjes bij. Maar wanneer mijn Lab een jack ziet, is zij echt niet te verleiden met een snoepje/kaasje oid. Doordat ik haar met de halti naar me toe kan 'trekken', voorkom ik dat ze oogcontact met de Jack maakt, maar gewoon op mij blijft letten.
Ik snap dus eigenlijk niet waarom jij zo volledig tegen Halti's bent.
rockwitch schreef:Het is namelijk een hele erge dominante handeling om een hond om zijn neus te pakken, dus als je hem uitlaat met zo'n ding om zijn neus, zit je hem dus eigenlijk constant dominant te corrigeren, OOK als hij gewoon naast je loopt, want het zit er nog steeds omheen. Ik zie eigenlijk alleen maar honden met stress lopen als ze zo'n ding om hebben, want als ze braaf meelopen, worden ze in hun ogen nog steeds bestraft, terwijl dat dier totaal niet begrijpt wat hij nou fout doet.
Ook merk ik dat heel veel honden die zo'n halti of dergelijks om hebben nooit los komen, gek he dat een hond dan aan de riem trekt, dat beest moet toch ergens zijn energie kwijt.
Als je een hond neemt, leer hem dan dat hij los ook bij je terug komt, dus ga naar een goeie hondenschool, waar ze dus niet aankomen met werktuigen als halti's enzo.
Ik vind elke hondenschool die dat aanraden bij voorbaat slecht.
Nikki__ schreef:@Rockwitch;
Ja, ik weet wat van honden gedrag. Ook jij zou dan dus moeten weten dat trekken vaak ook een vorm van dominantie is. De Alpha loopt inmiddels voorrop.
Juist omdat het een dominantie middel is, zijn er veel honden die er goed op reageren. Ook neem ik aan dat je weet dat de Halti slap hangt als er niet wordt getrokken. Ook is er dan dus géén druk op de neus! Hierdoor voelt de hond zich echt niet de hele tijd 'gedomineerd' zoals jij het omschrijft.
En nee hoor, het is geen moeite om de een snoepje mee te nemen, sterker nog, ik heb áltijd snoepjes bij. Maar wanneer mijn Lab een jack ziet, is zij echt niet te verleiden met een snoepje/kaasje oid. Doordat ik haar met de halti naar me toe kan 'trekken', voorkom ik dat ze oogcontact met de Jack maakt, maar gewoon op mij blijft letten.
Ik snap dus eigenlijk niet waarom jij zo volledig tegen Halti's bent.
XjolitaX schreef:Nikki__ schreef:@Rockwitch;
En nee hoor, het is geen moeite om de een snoepje mee te nemen, sterker nog, ik heb áltijd snoepjes bij. Maar wanneer mijn Lab een jack ziet, is zij echt niet te verleiden met een snoepje/kaasje oid. Doordat ik haar met de halti naar me toe kan 'trekken', voorkom ik dat ze oogcontact met de Jack maakt, maar gewoon op mij blijft letten. Ik snap dus eigenlijk niet waarom jij zo volledig tegen Halti's bent.
Waarom geef je nu geen antwoord op mijn vraag