Naaktslakken, help !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Re: Naaktslakken, help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:22

Naaktslakken zijn echt goor, vooral als je erop gaat staan en dan de restanten tussen je tenen voelt glippen. Of als je kattenkots wilt gaan opruimen en dan zo'n grote glibber heerlijk ziet smikkelen van die smurrie.
Ranzige beesten zijn 't...écht ranzig.

Bier werkt trouwens erg goed! Mijn moeder deed dat gewoon in kleine bakjes en dan was het 's ochtends lijken vissen. De slakken sterven terwijl ze zich een breuk (ver)zuipen, je kan erger de pijp uitgaan...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:53

He bah, bij ons zat dr gisteren ook 1 onder de deur, bah, we hebben dr ook veel last van, soms pak ik ze op met een blaadje of takje en dan gooi ik ze over de schutting, want ze vreten ook alle planten op Boos!
Gif vind ik ook weer zo zielig... Bloos

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:46

Ik kom ze ook vaak tegen. Meestal langs de kant van de weg. Probeer er altijd maar langs te rijden vind het altijd zo vies om d'r over heen te moeten rijden.. Nagelbijten / Gniffelen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:03

Als ik 's avonds door de tuin loop, zie ik ook overal van die grote gore naaktslakken. Ik hou niet zo van gif in de tuin, ook al staat op de verpakking dat het veilig is voor honden katten en egels. Ik ga dus voor de bierval. Ik had wat oude appelmoes potten , die een stukje ingegraven en een plons bier erin. ik ga geen lijken opvissen hoor 's morgens. ik laat ze er lekker inzitten en gooi het ding wel een keer leeg.
En 's morgens als het vochtig is, op de fiets naar stal. Ik moet de hele weg slalommen om die dingen te ontwijken.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 09:35

Ik ben ze nu echt zat !
Ik heb sinds gisteren 2 jonge duifjes, vandaag zaten ze helemaal onder de ranzige slakkenslijm.. Boos! Die slakken gaan dr aan !! *gaat gaten graven*.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:38

Het stikt idd van de naaktslakken!
Als ik de hond 'smorgens vroeg uit ga laten moet ik echt naar de grond blijven kijken en er omheen lopen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:01

koop dat spul dan Vork

Ik heb hetzelfde met mijn honden overdag zie je die gore slijmsporen en s'nachts moet ik echt uitkijken waar ik loop, heel geconsentreerd loop ik naar de grond te staren hahaha

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:13

Ik krijg de kriebels van jullie...god allemachtig wat ben ik blij dat ik die beesten niet heb Cool

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:33

Stuur ze met liefde door hoor Vork

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:37

suusiejj schreef:
koop dat spul dan Vork

Ik heb hetzelfde met mijn honden overdag zie je die gore slijmsporen en s'nachts moet ik echt uitkijken waar ik loop, heel geconsentreerd loop ik naar de grond te staren hahaha

In mijn geval gaat dat niet...
Dan zal ik alle gemeentefietspaden moeten gaan bestrooien... Dat is me een beetje teveel van het goede Vork

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:48

Hahaha jah dat is indd teveel..
Mijn vader heeft al een keer geklaagd over die beesten maar WB en gemeente doen er niks aan Verward

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:15

Pfff,

we hebben nu alles afgeplakt en nog blijven ze komen, geen ideee waar ze vandaan kunnen komen.

Het helpt ook niet echt dat ze door een "potloodpuntje" heen kunnen.

Gore beesten.. Misselijk