Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hahaatje schreef:Pas op met kittens als je ineens ander voer gaat geven dan ze gewend zijn! Het best kun je even vragen aan de persoon waar je je kitten vandaan hebt wel merk kittenvoer hij daar kreeg en dat geven. Als je over wilt stappen op een ander merk dan eerst de 2 verschillende merken mengen en zo langzaam overstappen op het "nieuwe" merk. Anders is de overgang voor de kittendarmpjes te groot. Dat is wat mij tenminste vertelt is door de DA waar ik mijn poezelkittens toentertijd (11 jaar gelee) liet inenten...
silvana schreef:Wiskas is anders een prima produkt.Mijn dierenarts zegt dat die overdreven dure produkten niet echt nodig zijn .
Ik voerde me arm aan eukanuba,nu doen ze het al jaren goed op wiskas.
marleen_usar schreef:utixo ze lust geen blikvoer,maar mijn da vertelde dat brokjes beter zijn omdat vlees zo vochtig is dat het tussen de tanden blijft zitten.En dat zou niet goed zijn.
Utixo schreef:Echt vlees daarintegen (bijvoorbeeld uit de vriezer van de dierenzaak, of gewoon een gekookt kipfiletje) is des te beter. Dit zorgt voor nog mooiere tanden dan brokken (vooral kleine brokjes, daar word bijna niet op gekauwd). Wil je zeker zijn van mooie tanden, geef ze dan zo afentoe eens een rauw kippenbotje, of een kuikentje.
Utixo schreef:Als het eten op is, en ik even snel bij de supermarkt voer haal omdat het laat is, loop ik anders steevast met schreeuwende katten. Ik doe met 4 kilo Iams toch echt 3maal zo lang dan met Whiskas oid. Iams of SMolke krijgen ze een handje, en ze zien er goed uit. Whiskas kunnen ze 2 volle bakken per dag van op, en nog zijn ze niet gevuld. Zegt genoeg, lijkt me.
Hahaatje schreef:Ik vind de opmerking dat je geen kattenliefhebber zou zijn wanneer je de gewone merken voert daarom ook helemaal nergens op slaan, mijn katten zijn mijn alles en dat zal iedereen die mij kent beamen!
crossmonster schreef:Absoluut geen koeienmelk geven, katten kunnen lactose niet verwerken !!!
Zowiezo hebben ze melk totaal niet nodig.
Ik zou m een goede basis geven met royal canin of Hills kittenbrokken of een ander redelijk A merk zoals Prins .
Verder is gekookte koolvis of kipfilet erg lekker voor een kleintje.
Niet zo slim dat je zo onvoorbereid bent... of heb je de kitten gevonden oid?
Weet je ook wat je moet doen om de kitten zindelijk te houden?
Is ie geent, ontwormt etc etc.
Heb je een krabpaal om krabben aan meubels te voorkomen?
Probeer ook elke dag minimaal 30 minuten met de kitten te spelen.
Veel plezier ermee.