Wat zijn leuke knaagdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Wat zijn leuke knaagdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 16:24

Vissen hou ik niet van..reptielen vind ik wel erg leuk maar totaal geen ervaring mee.

Voor cavia's is het hok zeker te klein. Gerbils ging perfect, had er etages in en speelgoed enzo..nu bedoeling ook weer hoor. Zal toch muizen worden denk ik..niet zo tam vind ik niet erg.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:27

ja, en mannetjes kunnen soms vechten, heb twee keer een koppeltje gehad, de eerste keer ging dat heel goed, de tweede keer waren het echte vechters, moest ze dikwijl eens uit elkaar halen want er vielen welleens gewonden.
En tjah, groot is je hok niet, maar ik had ook ongeveer die afmeting, maar mijn ratten liepen dikwijls los als ik thuis was Knipoog
en hield ze dan bezig met parcourtjes bouwen enzo,

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:14

dees_daan schreef:
ratten gaan idd erg snel stinken! met muizen vind het meevallen, als je die goed schoon houd dan ruik je het niet, ik zou dan wel voor drinkflesjes kiezen, waterbakjes word een rotzooi, en dat kan ook erg gaan stinken (ook al verschoon je het elke dag)

Als je inderdaad iedere dag gaat verschonen, gaan ze meer stinken. Mannenmuizen stinken erger dan vrouwen, die ruik je niet. Maar als je iedere keer gaat verschonen moeten ze opnieuw een territorium aangeven en gaat het dus weer stinken. Je houd het dus in stand.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:06

Mijn rat heette Pina Colada Haha!. Ik heb inmiddels 3 ratjes gehad en geen van alle stonken ze, de fretten van mn nicht weer wel. Maar inderdaad de meeste knaagdieren willen klimmen en klauteren en dat gaat in een aquarium niet.
Wat dacht je van spinnen? Tong uitsteken

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:14

Mijn ratten stonken ook niet, ja 1x, toen hadden ze goedkope hondebrokken gekregen, dat merkten we! Maar een bak van 70x30 is wat klein voor ratten. En niet teveel teveel ratten houden, hooguit 2. Muizen, vooral mannetjes, stinken veel meer. Vrouwtjesmuizen stinken minder. Veeltepelmuizen stinken nauwelijks, maar hebben andere nadelen: plastic drinkflessen gaan eraan, en alles verder. Ook hun aaibaarheid is eh, nogal moeilijk. Ze bijten. Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:06

Heb verdiepingen gemaakt...ratje zit erin..een schommel Tong uitsteken...gerbils moeten ook beziggehouden worden hoor.

Spinnen nooit!! Dan slaap ik nooit weer haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:17

fjordjes schreef:
dees_daan schreef:
ratten gaan idd erg snel stinken! met muizen vind het meevallen, als je die goed schoon houd dan ruik je het niet, ik zou dan wel voor drinkflesjes kiezen, waterbakjes word een rotzooi, en dat kan ook erg gaan stinken (ook al verschoon je het elke dag)

Als je inderdaad iedere dag gaat verschonen, gaan ze meer stinken. Mannenmuizen stinken erger dan vrouwen, die ruik je niet. Maar als je iedere keer gaat verschonen moeten ze opnieuw een territorium aangeven en gaat het dus weer stinken. Je houd het dus in stand.

ik heb het over de drinkbak he. moeten de muizen dan bruine drap drinken? want dat was het.. vies dik bruin spul, doordat ze alles er in gooien.. ik wil toch graag dat de muisjes schoon water hebben, ook al zijn het voederdieren..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:05

Dan zou ik een flesje ophangen. Ik heb in mijn kooien ook flesjes. Waterbakjes gebruiken ze meestal liever als wc.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:13

ik zit ook te denken, ik heb een grote hamster,,
alleen die wordt ook al oud,, en sja
ik wil hierna weer een ander beestje.
alleen dan wil ik idd ook een soort aquarium kopen,
en dan miss muisjes ofzo er in.
Maar het liefst een knuffelbeestje.
Alleen het mag ook weer niet te groot zijn, mijn broeris allergisch Nagelbijten / Gniffelen ik zat dus te denken aan woestijnratje, alleen kan dat in een zzon aquarium? een redelijk grote?
of een ander leuk knaagdier..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:21

Ik heb ratten Cool Er staan op het moment 11 ratten in mijn slaapkamer (waar ik dus nu zit) en 12 beneden in de woonkamer.

En het stinkt totaal niet!. Al kun je ratten niet huisvesten in een bak van 30x70...Dat is te klein...

Je zou natuurlijk wel een kooi kunnen kopen in plaats van die bak. Als je kooi dan groot genoeg is kun je 2 of meer ratten nemen(van het zelfde geslacht)

Ik heb geen idee waar je woont. Maar je mag gerust eens langs komen (iedereen trouwens die twijvelt over ratten). En eens ruiken hoe fris en fruitig het hier is. En kun je gelijk zien of t ook echt beestjes zijn voor jou.

Ratten zijn geen kijk beestjes...Maar aandachts geile beestjes Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:16

esther_sonja schreef:
ik zit ook te denken, ik heb een grote hamster,,
alleen die wordt ook al oud,, en sja
ik wil hierna weer een ander beestje.
alleen dan wil ik idd ook een soort aquarium kopen,
en dan miss muisjes ofzo er in.
Maar het liefst een knuffelbeestje.
Alleen het mag ook weer niet te groot zijn, mijn broeris allergisch Nagelbijten / Gniffelen ik zat dus te denken aan woestijnratje, alleen kan dat in een zzon aquarium? een redelijk grote?
of een ander leuk knaagdier..

wat vind je van Gerbils of Degoes dan? Lachen