konijn heeft abces

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: konijn heeft abces

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 22:55

maar het is toch hele dikke prut dus krijg je dat met een naald eruit? en doet dat dan niet ontzettende pijn bij hem?[/quote]
Het beste is onderaan openen, zodat het makkelijk kan uitlopen, maar idd bij konijnen kan het hele dikke etter zijn die erin zit, dus met een spuitje zul je dit er niet kunnen uittrekken vrees ik.[/quote]

eerst het abces openmaken en de etter er uit duwen door het gaatje,of sneetje wat je erin hebt gemaakt,netzolang tot alle etter eruit is ,dan spoelen....sorry,vergeten te vertellen,ik dacht dat je dat wel wist..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:48

Ik zou niet zomaar gaan dokteren met een konijn als je daar zelf helemaal geen ervaring mee hebt. Zo kun je meer kwaad als goed doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:51

Ga niet zelf aan de gang dat doe je meer kwaad dan goed.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 00:34

Etter van een konijn is heel anders dan etter van bijvoorbeeld een hamster!
T wordt ook wel Franse kaas genoemd, omdat het zo dik is. Dit kan je dus niet even zelf wegsnijden!
Als het bij de wang zit, vrees ik dat er met het gebit ook het een en ander mis is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:01

Nikki__ schreef:
T wordt ook wel Franse kaas genoemd, omdat het zo dik is. Dit kan je dus niet even zelf wegsnijden!

Gadver Nikki, dat heb ik ooit geleerd maar ben ik weer vergeten. Dankzij jou weet ik het nu weer. Ik zal aan je denken als ik een stokbroodje brie eet. Boos!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:08

Sorry Bloos Wou alleen even duidelijk maken dat je niet zelf moet dokterren.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:33

we hebben vandaag een klein sneetje gemaakt je merkte niet dat er wat uit kwam maar het is nu wel minder en het is niet meer hard we hebben het goed gereinigd.
En zijn hok gelijk verschoont want hij scheurt de kranten onderin altijd dus is het vaak een zooitje (we verschonen hem vast 1 keer per week op de zondag) en hij had nergens last van.
Maar hij gedraagd zich al helemaal niet anders dan normaal hij eet als een gek en hij is levendig loopt te springen voor wat extra's niets raars ofzo.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:52

gewoon wachten... en dan als het barst er uit duwen en spoelen met afgekoeld gekookt water.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:38

waarom toch zelf gaan dokteren? :s ik snap t niet. vind t ook wel jammer dat je niet op mijn berichtjes reageert.