Chihuahualovers Gezocht!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cupcake_

Re: Chihuahualovers Gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:26

Eerst vond ik Chihuahua's echt vreselijk, maar eigenlijk vind ik ze geweldig Haha!
Ik vind ze persoonlijk niet echt mooi, maar ik val altijd op 'lelijke' honden (tenminste heel veel die ik ken vinden chihuahua's lelijk Clown )
Maar ik vind ze gewoon zo schattig Lovers
Ik wil namelijk een Chihuahua én een Franse Bulldog .. (A)

Wie weet een goede fokker?
Wil het liefst een teefje.. Bloos

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:28

MissBenthe85 schreef:
Hey!

Misschien ken je me nog van mijn eigen topic? (staat nog steeds in de lijst Clown )

Maar voor de rest toch even een verhaaltje:

Komende vrijdag (25 juli) ga ik samen met een vriendin onze kleine chi-meid ophalen! Mijn vriend en ik hebben besloten
dat we nu eindelijk tijd hebben voor een hondje en aangezien we niet heel groot wonen hebben we gekozen voor een kleine
hond met groot karakter. Via internet ben ik terecht gekomen bij een geregistreerde kennel.(ze heeft dus ook een stamboom)

Dus aanschouw hier onze Sky! :

Afbeelding
Lekker aan het spelen bij de fokker in de tuin!

en hier nogmaals:

Afbeelding

Links boven in de hoek is Sky nogmaals met haar twee broertjes.

Dit lijken wel kruising keeshondjes! Clown
Maar wel suuuper leuk! Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:31

MissBenthe85 schreef:
@plunk: mee eens! Okey, misschien wat onhandig verwoord van mij maar we denken er in ieder geval hetzelfde over..
Heb je zelf ook een (of meerdere) Chihuahua('s)

Bij deze nog een punt:
Wat vinden jullie van al die truitjes, jasjes, jurkjes en alles wat ze nog meer hebben verzonnen voor de kleine hond?

Ja, al meer dan 15 jaar Chihuahua's. Dus nog uit de tijd dat alleen hele zieke kortharige Chihuahua's of hele oude honden een dekje opkregen.

Al die jasjes, tasjes, sieraden van tegenwoordig is gewoon een hype. Chihuahua's (ook de kortharige niet) hebben nooit jasjes nodig gehad, zelfs niet in de koudste landen.
Maar ja sommigen verdienen er lekker aan, die fokken de hondjes en verkopen ook nog die dure rage artikelen.
Gelukkig staat de rasvereniging er totaal niet achter.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:38

@Biebz95, nog een keertje goed kijken dan, ze hebben toch echt een stamboom en die met de nu al rechtstaande oortjes (dus haar broertje) klopt nog precies ook volgens de rasstandaard en word dus verkocht als showhondje Clown

@ThePast03: Gelukkig want IK vind dat dus zo verschrikkelijk he! (ieder zijn ding natuurlijk hoor..)

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:40

Haha ja ik zie wel dat het chihuahua's zijn, maar als je zou zeggen dat het chi x kees is zou ik je ook geloven Clown
Wil je mij ook een pb sturen met je fokker erin, en nog wat info van wat je ervan vind etc, en hoe ze daar behandeld worden en prijzen etc..? Bloos

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:40

komt eraan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:41

Biebz95 schreef:
Wie weet een goede fokker?
Wil het liefst een teefje.. Bloos

Het is al meerdere keren neem contact op met de rasvereniging als je een pup zoekt:

http://www.chihuahuaclub.nl/

Anders kom je terecht bij een broodfokker die veel te veel geld vraagt voor een kruising en de pups te jong verkoopt omdat ze zo leuk klein lijken dan.
Pups blijven niet te klein door suikerwater, te jonge pups moet je soms iner ; leven houden met suikerwater Knipoog

MissBenthe bij welke fokker komen die pups vandaan?

Neem altijd eerst contact op met de rasvereniging. Een goede fokker verkoopt zijn pups niet voordat ze 12 weken oud zijn en zijn aangesloten bij de rasvereniging!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:44

Dankjewel ThePast03!
Had al even op die site gekeken, maar ik zal het nog een keer proberen, want hij liep vast Bloos

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:52

ThePast03, je heb pb met de kennelnaam. Zeewtje en ik zijn er al achter dat Vesta ook van hun afkomstig is (maar dan van een nestje van vorig jaar als ik het goed heb)

maar vanwaar je intresse als ik vragen mag, gewoon geintereseerd of bang dat het een broodfokker is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:00

MissBenthe85 schreef:
[*olduser*], je heb pb met de kennelnaam. Zeewtje en ik zijn er al achter dat Vesta ook van hun afkomstig is (maar dan van een nestje van vorig jaar als ik het goed heb)

maar vanwaar je intresse als ik vragen mag, gewoon geintereseerd of bang dat het een broodfokker is?

Kan alleen maar met klem adviseren contact op te nemen met de rasvereniging.
De rest hou ik liever per pb Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 00:30

Pluck daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor dat een chihuahua zonder stamboom geen echte chi is.
Het kan nl zijn dat moeder geen stamboom heeft maar vader wel.
Is dat dan meteen een reden om aan te nemen dat ik geen rasechte chihuahua heb gekocht.
Die toevallig bij de zelfde fokker vandaan komt als miss benthe.
Mijn chi is van vorig jaar en nu heeft de fokker een hondje met stamboom om mee te fokken.

Maar ik heb nu in ieder geval wel een chi met stamboom en wil daar ook een nestje mee fokken.
En idd het teefje zal stamboom loos blijven daar is nu niks meer aan te veranderen.

Maar ik weet ook dat een teacup een verzinsel is van broodfokkers.
Die bestaan dus gewoon weg niet als een echte chihuahua.
Die zijn idd veel te klein gefokt of veel te jong weg gegaan bij hun moeder.

Dus mensen koop nooit een teacup chihuahua die worden idd vaak niet oud, of gaan vaak wat mankeren omdat het lichaampje te zwak is!

Wil je een pup ga dan eerst informeren naar de pupinfo van de chihuahuaclub.nl
Dat is gratis en daar weten ze wie een nestje heeft en hoe of wat!

laten we broodfokkers geen reden meer geven om te fokken of de chitjes uit andere landen te halen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:52

Zeeuwtje68 schreef:
Pluck daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor dat een chihuahua zonder stamboom geen echte chi is.
Is dat dan meteen een reden om aan te nemen dat ik geen rasechte chihuahua heb gekocht.
.

Als de moeder geen stamboom heeft kun je ook nooit weten of er ander bloed in zit. Officieel is die hond dan dus niet raszuiver.
Dat wil niet zeggen dat de hond minder leuk is.
Ik heb het al gezegd in dit topic: Voor de rage waren er bijna geen fokkers die buiten de rasvereniging om fokten, laat staan zonder stamboom. Je hoeft niet zo goed na te denken om te snappen wat ik daarmee bedoel Knipoog

Verder heb ik het een en ander via pb gedaan en daar wil ik het bij laten.
Kan alleen maar nog een keer een waarschuwing plaatsen: Neem contact op met de rasvereniging als je informatie wilt over het ras (er wordt ontzettend veel onzin verspreid) of als je op zoek bent naar een goede fokker.
Denk niet dat het duurder is, vaak is het juist goedkoper dan de kruisingen van marktplaats Lachen

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:07

ThePast03 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
.

Als de moeder geen stamboom heeft kun je ook nooit weten of er ander bloed in zit. Officieel is die hond dan dus niet raszuiver.
Dat wil niet zeggen dat de hond minder leuk is.
Ik heb het al gezegd in dit topic: Voor de rage waren er bijna geen fokkers die buiten de rasvereniging om fokten, laat staan zonder stamboom. Je hoeft niet zo goed na te denken om te snappen wat ik daarmee bedoel Knipoog

Verder heb ik het een en ander via pb gedaan en daar wil ik het bij laten.
Kan alleen maar nog een keer een waarschuwing plaatsen: Neem contact op met de rasvereniging als je informatie wilt over het ras (er wordt ontzettend veel onzin verspreid) of als je op zoek bent naar een goede fokker.
Denk niet dat het duurder is, vaak is het juist goedkoper dan de kruisingen van marktplaats Lachen

Hier ben ik het mee eens!
Ik heb in het verleden (zonder eerst info te halen) een dalmatier pup gekocht. Later (dankzij het internet0 kwam ik op een forum terrecht, waar ik heel veel van heb geleerd! Ik heb mijn pup dan ook met zeven weken een gehoor test laten doen, dit deed de fokker niet. Mocht het ooit zover zijn dat er nogmaals een dalmatier pup in huis komt dan zeker weten bij een fokker die fokt via de rasvereniging. Dit telt denk ik voor alle rassen!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 14:36

Idd is het beter om een Chihuahua te kopen met stamboom!
Ik heb er nu ook 1 met stamboom en mijn teefje heeft die helaas niet!
Maar is het dan verstandig om te gaan fokken met die twee?
Gewoon 1 keer bedoel ik dan.
Wil zo graag 1x een nestje van mezelf!
Puppies zijn zo leuk, en ik wil er ook zeker 1 van houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:32

Hoi!
Ik ben al zolang verliefs op chi's, voordat die rare rages begonnen Clown.
Máar wat ik hoor zijn ze meestal erg kattig & bazig of valt dit mee?

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:49

Ik vind het zeker hondjes met karakter!!! hahaah

Vandaag bij de fokker weer een reu en nieuwe pup uit thechije op de foto mogen zeten! Erg gaaf!
Mooi hondje ook.
Ze is langharig en heeft echt nog een dons vachtje. Ze lijk nu een lichte kleur blauw te hebben, maar volgens de fokker is een chihuahua net een toverbal en kan het best zijn dat ze creme wordt!

Ga ook haar pups op de foto zetten. )wanneer ze die weer heeft dan...)