Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Montana schreef:Jasia schreef:Miss_Montana: Dankjewel! Wat vervelend van jullie hondje, is het wel goed gekomen?
Juist voor de spieren wilde ik het idd opbouwen. Een conditie heeft ie al, als ik een paar uur met hem loop en hij is los (dus rent veel) is ie daarna nog steeds niet moe, nou ikke wel!
Maar voor de spieren wilde ik het rustig aan opbouwen
Het tempo ligt niet heel hoog, aangezien ik ook wil dat ie rustig "stapt" en "draaft" en dat ie niet heel de tijd in "galop" zit (tsja je moet het een naam geven, he!)..
Maar als we wandelen is hij heel de tijd los en rent ie alle kanten op
Ja met hem is het uiteindelijk goed gekomenZo te horen is die van jou ook een beetje een doodloper, dus pas ajb erg goed op. Ze laten het nl echt niet zien ook al zitten ze er lichamelijk doorheen. Maar zo te lezen ga je er wel verstandig mee om. Moet zeggen dat ik ook wel eens tegen iemand heb gezegd dat hij dom bezig was met z'n hond naast de fiets. Die idioot liet zijn hond 'lekker' rennen naast de fiets toen de zon lekker fel scheen en het boven de 20 graden was
Dat arme dier z'n tong hing bijna op de grond. Dat vind ik dan echt niet kunnen...
Iris82 schreef:Mijn dierenarts vindt het zelfs erg goed voor mijn hond om mee te gaan aan de fiets. Op een flink draftempo kan ze ong 4 a 5 km heen en een rustpauze en dan weer 4 a 5 km terug. Ze begint last te krijgen van haar heupen en moest juist beweging hebben, maar wel gecontroleerde. En dan is op een regelmatig tempo stukken lopen juist erg goed.
En dat honden niet kunnen snuffelen enzo als ze aan de fiets lopen: tja dat kunnen ze toch iedere moment van de dag? Die 10 a 15 minuten dat ze aan de fiets mee lopen moeten ze maar opletten. Ik zorg er altijd voor dat ze eerst geplast heeft, zodat ze onderweg niet op de noodrem gaat staan.
Onze hond loopt nu veel beter dan dat ze eerst deed en ze kan haar energie lekker kwijt. Nou is het een Border Collie, dus doen we natuurlijk ook andere dingen om haar bezig te houden. Maar ik kan wel merken dat ik haar hier een plezier mee doe.
Iris82 schreef:Mijne altijd in de linkergalop. Ik vraag me af of ze uberhaupt wel in de rechter kan. Ik zet haar wel eens op de kleine volte, maar zelfs dan springt ze verkeerd aan.
Nikki__ schreef:@dees_daan: Ben ik het niet met je eens. Er zijn zat honden die dus alleen maar aan de fiets mee mogen. 1 keer plassen en 1 poepen vinden hun dan genoeg.
Ik vind dat mijn hond ook mag 'zien' wie waar gesweest is.
Snuffelen doetie maar in zijn vrije tijd, zijn jouw worden. Maar wat als de hond 'géén vrije tijd krijgt?
Nikki__ schreef:@dees_daan: Ben ik het niet met je eens. Er zijn zat honden die dus alleen maar aan de fiets mee mogen. 1 keer plassen en 1 poepen vinden hun dan genoeg.
Ik vind dat mijn hond ook mag 'zien' wie waar gesweest is.
Snuffelen doetie maar in zijn vrije tijd, zijn jouw worden. Maar wat als de hond 'géén vrije tijd krijgt?
Tenshi schreef:ik heb zelf geen hond, maar ik zie regelmatig hondeneigenaren lopen die zo snel mogelijk het rondje af willen hebben en hun hond standaard meerukken als ze ergens willen snuffelen.
AstraGirlie schreef:fietsen met de hond kan voor mij op een aantal voorwaarden, het is niet boven de 20 graden, het is een volledig uitgegroeide hond, het grootse deel gaat in draf, niet te lang fietsen, hij heeft het geleerd (soms zie ik er rijden die vragen om ongelukken), en het is niet de enige beweging buitenhuis die hij krijgt (dus ook nog gewoon wandelen en loslopen). De hond moet er bovenal plezier in hebben !!Ik denk zelfs dat er onlangs een artikel in de Belgische kranten was dat fietsen met de hond onwettelijk zou zijn. Maar in alle dierenwinkels verkopen ze nu van die springer systemen om veilig te kunnen fietsen, beetje tegenstrijdig belgië weer ...