Kat van de buren voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Kat van de buren voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:51

ik heb er momenteel ook 3 katten bij Clown

de achterburen zijn weg en voor die kat word wel gezorgd ,maar meneer komt hier zijn aai halen.
onze buren zijn weg en ik zorg voor hun katten,maar ook zij komen de tuin in.

in huis wil ik niet dus ik jaag ze rigoreus achter de tuin in,daar zitten ze dan op een rijtje hahaha Duivel

over 2 weken is iedereen terug en zie ik de katten ook meteen niet meer,dan hebben ze hun eigen aai-mensen weer om zich heen en ben ik overbodig Haha!

ohw ja de kat van de achterburen word wel gevoerd geloof ik,maar wat heeft dat dier steeds honger!!!
dus nou ja..dan zet ik een bekje voer voor hem neer 2x per dag en daar maakt hhij dankbaar gebruik van.

Kikka:
halt ook niemand de post weg van jullie buren of geeft de plantjes water?
komt toch vast wel iemand voor langs?
even in de gaten houden en diegene dan even aanspreken hoe dat zit met de poes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:57

Ik zou de kattenopvang of dierenambulance bellen en vragen wat je met de kat van 2 huizen verder aan moet, dat de mensen op vakantie zijn en dat beest buiten hebben gelaten ondertussen zonder eten en drinken. Dat jij nu met de ellende zit en eigenlijk die kat niet in huis wilt, maar die wel telkens binnen gelopen komt.

Helaas zit elk asiel/opvang al bomvol, maar ik zou er zeker even melding van maken en vragen wat je het beste kunt doen. Voor de kat sneu, maar nu kost het jou geld en echt niet dat je dat terug krijgt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:04

ik zou hem vlooiendruppels geven en eten,en binnen laten,als de andere katten het er mee eens zijn....hier is weer een dier de dupe.
Zo kom ik dus ook aan mijn 7 honden.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:06

Ik zou hem naar het asiel brengen met het verhaal dat ie van de buren is, en dus hun adres geven,zodat ze de rekening naar hen kunnen sturen.

Belachelijk wat de mensen doen!
Het asiel zal trouwens ook aangifte doen van mishandeling bij de DB van deze mensen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:08

Nou, dat laatste weet ik niet crossmonster. Dat deden ze in mijn geval ook niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:58

Lees het cattery topic eens Lachen

De mensen die een moederpoes met kittens gedumpt heeft,krijgt ook een berisping van de DB. Dit gebeurt via het asiel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:03

Ik hoef niets te lezen om te weten dat ze het bij mij niet deden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:05

Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat er mensen zijn die roepen om de kat van iemand anders naar het asiel te brengen Nagelbijten / Gniffelen

Wat ik me afvraag, lig jij de hele dag in de vensterbank met een verrekijker om te controleren of er mensen langskomen? Wie weet komen er in de ochtend wel mensen om de kat te voeren maar zie jij dat helemaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:10

Liek_ schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat er mensen zijn die roepen om de kat van iemand anders naar het asiel te brengen Nagelbijten / Gniffelen

Dus het is niet belachelijk dat de eigenaren op vakantie gaan en een teil met kattenbrokken achterlaten waar de kat (incl buurtkatten) het maar mee moet doen? Verward

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:12

Als er mensen zouden langskomen om het beestje te voeren zou er geen teil brokken staan he Liek_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:17

Maanling schreef:
Als er mensen zouden langskomen om het beestje te voeren zou er geen teil brokken staan he Liek_

Ben ik zeker niet met je eens, als er eens per dag iemand komt om bijvoorbeeld vlees te geven snap ik heel goed dat er buiten nog een bak met brokken staat Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:18

Miss_Montana schreef:
Liek_ schreef:

Dus het is niet belachelijk dat de eigenaren op vakantie gaan en een teil met kattenbrokken achterlaten waar de kat (incl buurtkatten) het maar mee moet doen? Verward

Als er inderdaad niemand komt, maar schijnbaar houdt TS het huis 24/7 in de gaten en kan zij dat dus weten? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:27

Tja, ik zou ook het beestje voeren en ontvlooien. Ik zou het dier niet naar het asiel brengen, maar ik snap wel waarom anderen het wel zouden doen.

Wat ik zou doen als ik geld over had.... Elke dag die teil met brokken weer vullen, moet je zien hoeveel poezen er bij hun op de stoep staan als ze weer terug komen van vakantie Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:41

ach joh een zak brokken is helemaal niet zo duur.
de kat van onze achterburen eet nu dus met mij mee en hij vind de brokken van de Aldi( zak 2,5 kilo a 2,50!!!!) heerlijk! Haha! ''

ontvlooien ga ik hem niet,hij komt hier toch niet verder dan de achtertuin want dan jaag ik hem weer weg.
en dat heeft hij snel genoeg door hoor,gewoon consequent zijn, nee is nee Knipoog

vind het zowiezo raar,waar ik ook gewoond heb als ik met vakantie ging vroeg ik altijd mijn buren om op de katten te passen ,ook al hadden ze die zelf niet dat ging altijd goed.
raar dat deze buren dat niet gevraagd hebben??

maar ja zoals ik al zei,misschien komt er wel iemand om de planten water te geven etc.. en dan die even vragen?
zo niet dan na de vakantie even vragen waarom de buren dat hebben gedaan op deze manier en of ze van de kat af willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:50

Lief dat je geld voor andermans dier overhebt ellepel. Maar je moet het wel kunnen missen, want terugkrijgen doe je het echt niet. Die €2,50 voor die zak kattenvoer kan ik in principe wel missen, maar het is wel een halve paardrijles voor mij. En ik ben dan van mening dat ik het beter kan gebruiken voor mijn eigen paard dan voor het dier van een ander omdat de eigenaar te beroerd is om voor opvang te zorgen.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:56

Liek_ schreef:

Wat ik me afvraag, lig jij de hele dag in de vensterbank met een verrekijker om te controleren of er mensen langskomen? Wie weet komen er in de ochtend wel mensen om de kat te voeren maar zie jij dat helemaal niet...

Nee dat niet, ik heb wel wat beters te doen Clown Alleen mijn vader heeft ze tóevallig gesproken voor de vakantie en 'omdat die kat het vorig jaar ook gered heeft buiten' doen ze het dit jaar weer zo. Paps heeft nog geprobeert om ze op een ander idee te brengen, maar er valt niet mee te praten Ze hebben ook niemand voor de post of de plantjes, vinden ze niet nodig.

Ik ga d'r sowieso niet naar het asiel brengen, beest vermaakt zich opzich prima buiten en de rest van het jaar krijgt ze wel te eten. Om d'r dan naar een of ander overvol asiel te brengen waar ze al genoeg katten hebben zitten vind ik een beetje raar, dat schoteltje brokken extra kan ik ook wel missen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:18

ach welja, zo heb ik dat dus met de kat van de achterburen.
snachts zit hij daar geloof ik wel binnen en hij krijgt ook te eten,maar komt bij mij knuffels en nog wat extra halen.
als ze er weer zijn zie ik hem niet meer dus vind het ook geen probleem