Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:23

Geld vangen voor een langharige htk ???

Pff nou daar fokken we raskatten voor zeg ..

Nee maar even serieus, je kunt er niks meer voor vragen dan de rest.
De vader is onbekend, en het is dus ook onbekend of hij aids, leukemie , of een erfelijke aandoening heeft - dit is bij langharige raskatten wel het geval.
Ook is de moeder niet getest .

Wat ik de allerbeste manier vind is de kittens 2 keer enten, 3 keer ontwormen en preventief ontvlooien voor ze naar de nieuwe baasjes gaan.
Ook niet voor 10 weken wegdoen.

Wat je dan voor prijs kunt vragen is de kosten van enting etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:30

crossmonster schreef:
Wat ik de allerbeste manier vind is de kittens 2 keer enten, 3 keer ontwormen en preventief ontvlooien voor ze naar de nieuwe baasjes gaan.
Ook niet voor 10 weken wegdoen.

Wat je dan voor prijs kunt vragen is de kosten van enting etc.

Hier ben ik het mee eens! En eventueel nog chippen.

Jammer dat mensen zo doelloos fokken in katten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:38

toevoeging :

Na de kittens STERILISEREN.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:05

ik zou ook niets anders vragen dan geld voor inenting en chip ed. En idd blij zijn als je een goed huisje vind! Ja

Ben het er wel mee eens dat er teveel katten rondlopen, en het is idd zo dat de asiels te vol zitten, een asiel zit altijd te vol, toch?

Maar goed om nou Rianneke bijna de schuld van de te grote kattenpopulatie in de schoenen te schuiven vind ik ook een beetje overdreven Haha!

Ik denk dat ze het echt niet zo letterlijk bedoeld: "dit jaar hebben we weer een keer geprobeert een mooi nest te krijgen maar dit is een beetje mislukt we hebben nog 1 schildpadje die weg moet alleen die is kortharig terwijl die ook langharig had moeten zijn. en dan hebben we nog een kortharig zwart met wit katertje die ook kort is gebleven. snap echt niet wat er mis is gegaan, maar deze combi was echt niet goed"

en tja als we alles zo bekijken kan ik iig geen hap door mijn keel meer krijgen hoor

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:07

Citaat:
beete mislukt... snap echt niet wat er mis is gegaan, maar deze combi was echt niet goed

tja gut, wat zou er nou mis gegaan kunnen zijn.... mmmm effe denken.... beetje gebrek aan genetica kennis misschien.... ???

verder ga ik met alle anderen mee dat het weer bijdraagt tot het overschot aan lieve kittens... kan Rianneke niks aan doen maar beetje nadenken voordat je lieve langharige kittens wilt gaan fokken is niet verkeerd.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:12

Jeetje, hoe dom kan een mens zijn. Ik wilde nog vriendelijk reageren, maar het lukt me niet.
Fok lekker door joh. Alsof er nog niet genoeg katten zijn?
Ik vind dit werkelijk niet te geloven.

Tsssss

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:32

ik vind het wel een beetje uit zn verband getrokken. Jullie doen net of ze om de haverklap der kat weer laat dekken en weer gedekt is voordat de jongen eruit zijn.
Nou weet ik wel dat er erg veel katten zijn maar dit is wel pas het tweede nestje en het lijkt er nou niet erg op dat ze nou echt wilt gaan fokken. Ga dan beter bij de broodfokkers zeuren dat ze op moeten houden. Maar goed dat is mijn mening.

Voor mijn htk kat heb ik misschien 30 euro betaald vond ik ook vrij normaal. Als ze gratis zijn betekend het ook dat ze geen kosten eraan hebben gehad met inenten ontwormen ontvlooien enz. Het zijn nou eenmaal geen raskatten langharig of niet echt veel kan je er niet voor vragen.
Natuurlijk als ze echt mooi zijn vragen veel mensen er nog wel een beetje meer geld voor.
Voor mijn raskat heb ik 500 euro betaald dus het is maar wat je ervoor over hebt en hoe graag je zo'n beestje wilt.
Denk toch vaak inderdaad wel dat mensen die er weinig voor uit willen geven of gewoon een gratis katje zoeken ook vrij weinig voor het beestje zullen doen of het word slangenvoer. Dus zou ze zowiezo niet gratis weg doen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:23

brittje88 schreef:
ik vind het wel een beetje uit zn verband getrokken. Jullie doen net of ze om de haverklap der kat weer laat dekken en weer gedekt is voordat de jongen eruit zijn.
Nou weet ik wel dat er erg veel katten zijn maar dit is wel pas het tweede nestje en het lijkt er nou niet erg op dat ze nou echt wilt gaan fokken. Ga dan beter bij de broodfokkers zeuren dat ze op moeten houden. Maar goed dat is mijn mening.

mijn mening ook!

nee wij zijn geen boodfokkers, want die katten kosten alleen maar geld Clown de kittens die trouwens naar bekenden zijn gegaan gaan ook gratis weg! kosten voor ontwormen en ontvlooien ga ik niet moeilijk over doen want wat zegt die paar euro nou? ik heb dan liever dat ze dat geld besteden aan een inenting ofzo Knipoog ow ja en onze bekende hebben trouwens geen slangen voor het geval jullie denken dat ik zo ziekelijk ben Ach gut die katjes zitten keurig netjes in huis en lopen in de tuin te struinen en worden bijna doodgeknuffelt Clown

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:41

brittje88 schreef:

Ja maar WAAROM zou je in hemelsnaam je kat laten dekken?
Aangezien toch bijna iedereen weet dat asiels hartstikke vol zitten.
Ik snap dan niet goed waarom je toch een nestje wilt?
Ik denk dat ieder nestje nu teveel is, tenzij je gewoon weet waar je mee bezig bent en je katten laat testen op van alles.
Maar dit zijn gewoon pretnestjes en dus ook niet perse nodig.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:43

brittje88 schreef:

Ik ben het hier normaal gesproken mee eens, maar in dit geval zegt de ts "Daar is niets tegen te doen, er lopen hier zoveel katers rond, en ik kan onze poezen ook niet tegenhouden ofzo."

Tja dat is gewoon stom, sorry. Koe Onze poes heeft vroeger ook een nestje gehad van een onbekende kater (en daar wil ik geen commentaar op, ik zat toen in groep 3.) maar is daarna ook direct naar de dierenarts gegaan.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:53

Daarom steriliseren.
Asiels zitten overvol en er is gewoon een megaoverschot aan katten.
Ik zou me werkelijk de ogen uit mijn kop schamen als ik een pretnestje had. Ja, ja leuk en lief en ik hou zoveel van mijn katten, ze krijgen allemaal een goed tehuis. Nou er zijn nog miljoenen katten die een baasje zoeken. Voor elk kitten dat JIJ, jawel JIJ, jij bent immers verantwoordelijk voor je kat, geproduceerd hebt, wordt er ergens anders een kat afgespoten.

Het is maar even dat je het weet!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:09

sunshine schreef:
Ja maar WAAROM zou je in hemelsnaam je kat laten dekken?
Aangezien toch bijna iedereen weet dat asiels hartstikke vol zitten.
Ik snap dan niet goed waarom je toch een nestje wilt?

dus als jij een veulentje wilt, en je hebt een leuke merrie waar je graag een veulen van wilt dan laat je haar niet dekken omdat er al genoeg paarden zijn? om even een ander leuk voorbeeld te noemen... Clown

maar laat ik het zo zeggen wij hebben een goede reden om geen asielkat te nemen en zelf een kitten vanaf jongs af aan hier op ta laten groeien...

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:17

een paard word niet zomaar in het asiel gedumpt dus beetje onzinnige vergelijking als je wil vergelijken doe het dan wel goed Knipoog

en ben het er mee eens die poes laten steriliseren!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:22

__baron__ schreef:
een paard word niet zomaar in het asiel gedumpt dus beetje onzinnige vergelijking als je wil vergelijken doe het dan wel goed

nee die gaan naar de slager Clown

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:24

jah ik vind ook dat het niet alleen bij katten is maar bij alle huisdieren. Maar om nou te zeggen dat we allemaal geen nestjes meer mogen nemen en iedereen die het wel doet is gewoon stom vind ik een beetje overdreven om te zeggen. en daarnaast zelfs de mensen die ze wel laten testen en alles zijn dan stom want hoeveel fokkers zijn er wel niet op de wereld die dat doen en die hebben allemaal 5 katten die elke zomer elk 5 jongen krijgen. Je kan niet zeggen dat dat niet erg is dan.
Maar vind idd wel dat je niet kan zeggen ik kan der niks aan doen ik geef de katers de schuld. Wij hebben zelf bij onze eerste poes ook dat foutje gemaakt en deze werd ook zwanger. Wel gelijk de poes daarna laten steriliseren als je geen jongen wilt kan je het beter voorkomen dan de katers de schuld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:38

Rianneke schreef:
__baron__ schreef:
een paard word niet zomaar in het asiel gedumpt dus beetje onzinnige vergelijking als je wil vergelijken doe het dan wel goed

nee die gaan naar de slager Clown

Een paard krijgt geen tig nesten per jar met daarin per keer ook nog eens een stuk of vijf veulens. Rolleyes

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:40

het gaat hier toch ook niet om tig nesten per poes?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:41

Ik geef het op! Ja, het geldt inderdaad voor alle dieren waarvan een overschot is. Dus, nee, fok ook geen paard zonder papier.
Er zijn alleen wel een aantal verschillen:

- Paard draagt 11 maanden een poes 60 dagen!!!!!! Die kunnen dus vaker per jaar baby's krijgen. Wat ....zucht.....natuurlijk niet meehelpt aan het overschot dat er al is.

-Paard krijgt 1 veulen hooguit 2, een poes kan wel 8 kittens krijgen.

Dan lijkt het me toch makkelijker om een paard te plaatsen dan 8 kittens.

Als je dan zo graag iets wil fokken neem dan een ras waarvan er niet zoveel zijn. Fok alleen ter verbetering van het ras of om het ras te behouden.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:50

en ongewenste/onnodige nestjes zijn precies de reden dat mijn kat nu huisarrest heeft tot hij geholpen is. en je kan ook een ander kitten bij je laten opgroeien ipv zelf nestje te fokken. ik heb zelf 4 katten, waarvan 1 poes, ik had het ook super schattig, lief en leuk gevonden om een nestje te fokken maar ik weet dat het gewoon dom is. er zitten zoveel dieren in asiels, of zwerven rond. alleen daarom al zou je niet moeten willen fokken hoe leuk ,lief, aardig en gezellig ook. kijk een foutje kan iedereen overkomen dus een nestje als ongeluk tja, maar daarna weet je beter en laat je je dier stereliseren! en niet omdat mensen het nestje zo leuk vonden hop nog maar een nest, dat is gewoon dom

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:57

Plus, als je graag een nestje kittens op wil zien groeien, sommige dierenasiels geven moeder+kinders tijdelijk mee aan iemand waarbij ze kunnen opgroeien in een huiselijke omgeving en veel in mensenhanden zijn. Ze moeten allemaal wel weer terug als ze oud genoeg zijn.. maar zo heb je toch je nestje gehad en het asiel is er enorm mee geholpen omdat de beestjes makkelijker te plaatsen zijn. Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:31

trustHim schreef:
en je kan ook een ander kitten bij je laten opgroeien ipv zelf nestje te fokken.

maar die heeft dan geen moeder bij zich die de gevaarlijke dingen precies weet en daarvoor waarschuwt...
als wij hier een vreemde kitten zouden laten opgroeien is ie binnen een maand dood ben ik bang. gewoon simpelweg omdat die niet vanaf jongs af aan met "gevaar" te maken heeft gehad wat hier is Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:36

je zegt zelf dat je meer katten hebt??? die letten over algemeen ook op de kleintjes hoor, en daarbij als er bij jullie zo "gevaar" is lijkt het me geen goede omgeving voor dieren. hier zijn 3 kittens en een kat van een half jaar oud opgegroeid, tja die hebben ook wel eens flinke smak gemaakt als ze op ontdekking waren, dat gebeurd, maar ik vind het geen reden voor een nest

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:49

trustHim schreef:
en daarbij als er bij jullie zo "gevaar" is lijkt het me geen goede omgeving voor dieren

dat is jou mening... dieren kunnen prima met gevaar omgaan als ze het maar vanaf jongs af aan leren waar ze wel en niet moeten komen Knipoog

trustHim schreef:
tja die hebben ook wel eens flinke smak gemaakt als ze op ontdekking waren, dat gebeurd

en bij ons liggen ze dan bijna meteen onder een vrachtwagen trekker of auto of misschien wel onder een paardenhoef Ach gut en tsjah dan heb ik liever dat mams ze terug roept voor gevaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:58

Wat een onzin Rianneke, er zijn ook duizenden kittens MET moeder die een pleeggezin zoeken.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:05

ik vind dat zulk jong spul nog niet buiten hoort ;+ trouwens, als ze hier buiten komen is er denk wel ff meer verkeer dan bij jou zo te horen, hebben ze ook zonder mamma heel goed mee om leren gaan,