kitten niet zindelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Re: kitten niet zindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:00

Babsiej schreef:
Maak je je kindje straks ook op die manier zindelijk ? Clown

Dierenmishandeling vind ik het.. Bah, dat er nog mensen zijn die zulke achterhaalde theorieen gebruikten.. Dat men dat vroeger deed, ze wisten niet beter, maar kom nou inmiddels weten we toch wel beter????

een KAT is geen kind!!!!!!

Bovendien had ik al ergens gezet dat dit een laatste retmiddel zou kunnen zijn, dat iedereen denkt dat je een dier moet behandelen als een mens, waardoor ze vervolgens (zie honden) agressief en onhandelbaar worden, omdat het baasje het baasje niet meer is, dat is gemeen en zielig, waarom denk je dat er zoveel beesten op straat eindigen?

juist, omdat het dier zijn plek niet meer weet en dus ongewenst gedrag gaat tonen. In huis plassen, op het aanrecht zitten, op tafel, grommen enz. enz. mijn methode is misschien wat harder met dingen, maar ik hoef het ook maar 1 keer te doen en niet 50 keer zoals de meeste om er vervolgens achter te komen dat het toch niet werkt.

iedereen heeft zijn eigen manier van opvoeden en moet dat zelf weten, om nu te zeggen dat ik dan meteen mijn beesten mishandel is een beetje vreemd en ver gezocht Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:43

fjordowner18 schreef:
Babsiej schreef:
Maak je je kindje straks ook op die manier zindelijk ? Clown

Dierenmishandeling vind ik het.. Bah, dat er nog mensen zijn die zulke achterhaalde theorieen gebruikten.. Dat men dat vroeger deed, ze wisten niet beter, maar kom nou inmiddels weten we toch wel beter????

mijn methode is misschien wat harder met dingen, maar ik hoef het ook maar 1 keer te doen en niet 50 keer zoals de meeste om er vervolgens achter te komen dat het toch niet werkt.

De methoden die wij aandroegen hoef je ook niet 50x te doen, en als je het consequent uitvoerd werkt het wel... bij veel mensen thuis werkt het en ook bij veel fokkers.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:10

Als hij de rest van zijn behoefte wel op de bak doet, dan denk ik dat hij een probleem heeft met zijn blaas oid.
Laat altijd als eerst zijn urine controleren. Vaak is er een medische oorzaak.
Valeriaan in de bak helpt, zoals anderen ook aangaven. En als hij vaste plekken heeft daar bijvoorbeeld een bak met eten neerzetten (een kat plast niet waar hij eet).

Je moet geduld hebben, met de neus door de urine halen is een te heftige manier. Het kan wel helpen, maar op de langere termijn niet.... je kat zal dan veel sneller terugvallen in het slechte gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:28

fjordowner18 schreef:
tja wildwings, maak jij toch een erg grote fout, want een dier is geen mens en moet dus niet als mens maar als dier behandelt worden!

Inderdaad, een dier is op deze manier gezien gewoonweg MINDER intelligent dan een mens, dus zal zoals ik al heb uitgelegd de link niet leggen tussen een dergelijke straf en wat hij precies heeft foutgedaan.

Als mens kan jij stukken verder denken dus ben jij degene die je dient aan te passen aan de denkwijze van een dier. Kan je dat niet, dan ben je geen dier waard in mijn ogen.
Wat jij doet is in mijn boekje gewoon dierenmishandeling, en ik veracht mensen die bewust hun dieren mishandelen, sorry.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:26

het is geen dierenmishandeling, je beest geen vreten geven en straffen terwijl het niets fout doet dat is dierenmishandeling of een beest nemen en als je dan op vakantie gaat het aan een boom binden, het weg doen wanneer het te oud word of wanneer het toch niet gaat dat vind ik dierenmishandeling.

voorbeeld, mensen nemen een herder (energieke beesten) als het beestje ouder word, is het toch wel erg druk en word het naar de gang verbannen aan een riem, waar die de hele dag licht, dat is dierenmishandeling.

en zoals ik al zei, als al het andere niet werkt is dit een manier om die kat het alsnog te leren, je hoeft hem er natuurlijk niet echt helemaal doorheen te wrijven, maar ich erop drukken, streng toespreken en vervolgens op de bak werkt 9 van de 10 keer echt wel en is heus geen dierenmishandeling, het beestje is al wat ouder dus weet best dat het niet mag.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:03

Fjordowner, het is bewezen dat die methode van jou niet werkt bij katten omdat ze het simpelweg niet begrijpen, ze worden alleen maar geintimideerd op die manier en dat is ten allen tijde mishandeling.

Jij wilt het blijkbaar ook niet begrijpen en persé je gelijk hebben. Helaas voor jou heb je dat in dit geval niet en heeft wildwing toch echt wél gelijk.

http://www.kattenplaza.nl/page/infoonzindelijkheid.php
http://www.dierendokters.com/katten-zie ... -huis.html

citaat van de website http://www.kattengedragstherapie.nl/set1.html onder tips:
Citaat:
Misverstanden over sproeien.
Mensen interpreteren sproeien meestal met verklaringen die ontspruiten aan hun eigen menselijke brein. En dat is meteen het probleem: een kat heeft een kattenbrein. We horen de meest uiteenlopende verklaringen voor sproeien, die allemaal de lading niet dekken. Zoals: de kat doet het als hij zijn zin niet krijgt, als hij wil eten, als teken van dominantie, als hij boos is, om de eigenaren te pesten, uit frustratie, uit verveling, of uit wraak. De stroom misverstanden is net zo oneindig als het aantal mensen dat katten heeft. Deze verklaringen kloppen dan ook niet en verklaren niet werkelijk waarom de kat sproeit. Zo bedoelt uw kat het zeker niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:18

fjordowner18 schreef:
En zoals ik al zei, als al het andere niet werkt is dit een manier om die kat het alsnog te leren, je hoeft hem er natuurlijk niet echt helemaal doorheen te wrijven, maar ich erop drukken, streng toespreken en vervolgens op de bak werkt 9 van de 10 keer echt wel en is heus geen dierenmishandeling, het beestje is al wat ouder dus weet best dat het niet mag.

En daar zit in jouw geval dus de 'kronkel': het beestje NIET straffen door zijn neus erdoorheen te douwen maar gewoon na het ongelukje direct op de bak zetten, is een methode die ook prima kan werken. En in jouw geval is dat ook gebeurd, volgens mij. Daar heeft de achterlijke methode van het door de eigen pies heen wrijven niets mee te maken... Dat is niet nodig. En een dier onnodig straffen op een onnodig harde manier is in mijn ogen dierenmishandeling.