Geen kleutertjes meer dus voor mijn jackje

Vind wel dat ze wat chaggerijniger is geworden nu ze wat ouder is.. doet inderdaad vaker lelijk naar andere hondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SHALALA schreef:Voor mij was dit al langer bekend .. Heb nog nooit een grote hond gezien die echt agressief was zonder reden.
Wel vaker kleintjes gezien .. Wij hebben ook een Jack Russell, maar die is totaal niet agressief, echt totaal niet .. Ligt denk ik ook puur aan de opvoeding, en de eerste levensweken .. Maargoed uitzonderingen heb je altijd..
Nathalie schreef:SHALALA schreef:Voor mij was dit al langer bekend .. Heb nog nooit een grote hond gezien die echt agressief was zonder reden.
Wel vaker kleintjes gezien .. Wij hebben ook een Jack Russell, maar die is totaal niet agressief, echt totaal niet .. Ligt denk ik ook puur aan de opvoeding, en de eerste levensweken .. Maargoed uitzonderingen heb je altijd..
onley schreef:ik heb zelf altijd pittbulls gehad en heb nu een americaanse bulldog
het valt me op dat deze honden als vechtmachine's worden gestempeld en dat toch wel veel mensen graag een blokje verder lopen als je met de hond buiten bent.
Het enige nadeel is als deze honden bijten gaan hun kaken op slot en schudden flink met hun hoofd tot je een lap vlees los hebt hangen.
keffers daar in tegen happen tig keren toe
ik zou nooit een andere willen als een bull kwa karakter zijn dit gewoon mijn favoriete honden
C_arola schreef:Ontzettend verkeerd dat veel mensen hun kleine hond optillen wanneer ze een grote hond tegen komen.
Daar worden kleine honden juist fel van.
Tieneke schreef:C_arola schreef:Ontzettend verkeerd dat veel mensen hun kleine hond optillen wanneer ze een grote hond tegen komen.
Daar worden kleine honden juist fel van.
Klopt, dat is met alles i.v.m. angst zo, dat is zelfs zo bij kinderenAls je aandacht geeft bij angstig gedrag, dan werk je die angst in de hand. Hond denkt dan: "Oh, dus als ik zo bibberig doe, dan krijg ik knuffels! Jeej! Veel bibberen voortaan, want dan moet ik niet opkunnen tegen die andere hond, dan pakken ze me gewoon op!!"
C_arola schreef:Labradors en retrievers zouden ook veel mensen en ook kinderen aanvallen volgens een onderzoek. Ik vind het eigenlijk 1 pot nat, die onderzoeken. Telkens komt er een ander ras uit dat gevaarlijk is.
Heeft in mijn ogen alleen maar te maken met de opvoeding en doorfok.
Wuis schreef:Ik ben diverse keren gebeten door JR's en Berner Sennen honden.
Maar bedenk wel dat het bij beide rassen die ik noem dus wel weer komt door de opvoeding.